Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-11-26 |
Ketvirtadienį Klaipėdos miesto tarybos sprendimą kreiptis į Vyriausybę, kad ši inicijuotų teisės aktų pakeitimus, kuriais savivaldybei būtų suteikta 30 proc. į akcinę bendrovė pavirsiančios Uosto direkcijos akcijų, susisiekimo ministras Marius Skuodis vadina neparuoštu klausimu.
Žinia, tokio sprendimo iniciatorius liberalas Saulius Budinas tvirtino, kad aplinkos ministras Simonas Gentvilas pažadėjo pagalbą teikiant šią iniciatyvą Vyriausybei bei telkiant parlamentarus Seime, susisiekimo ministro pozicija esą irgi palanki.
„Aš labai norėčiau, kad klausimas būtų paruoštas. Kol kas aš nematau, kad klausimas yra paruoštas ir kad tam yra pasirengta. Aš kol kas girdžiu daug tokių labiau politinių pasiūlymų. Antras dalykas, uostas kol kas nėra akcinė bendrovė, bet ateity ja bus. Ir kol kas artimiausiais metais turi būti žengta labai daug žingsnių kaip uostą pertvarkyti į akcinę bendrovę, įvertinti turtą. Kai mes matysime akcijų vertę, tada jau kils klausimas. Aš tikrai nemanau, kad akcijų atidavimas už dyką kažkam galėtų būti. Akcijos priklauso valstybei. Akcijos bet kurio juridinio asmens, jei jos yra parduodamos, tai daroma su tikslu pritraukti kapitalą. Tai klausimas iniciatoriams, kokį indėlį pasiūlytų įdėti į tai? Man atrodo svarbus dalykas yra, kad turime būti atviri dėl akcininkų dalyvavimo apkritai ilgesnėje perspektyvoje, bet kol kas klausimas aš nejaučiu, kad yra paruoštas”, – sakė penktadienį Klaipėdoje lankęsis susisiekimo ministras M. Skuodis.
Teisinę galimybę dabar valstybine įmone esančią Uosto direkciją pertvarkyti į akcinę bendrovę rugsėjo viduryje atvėrė Seimas, palaikęs prezidento siūlymus dėl įstatymų nuostatų tikslinimo. Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė tokį įstatymų paketą, nes „Seimas įtraukė į įstatymus nuostatas, sustiprinančias su viešosios transporto infrastruktūros valdymu ir nacionaliniu saugumu susijusių interesų apsaugą”.
Uosto direkciją, Lietuvos oro uostus, „Oro navigaciją“ ir Vidaus vandens kelių direkcija pertvarkyti į akcines bendroves planuojama iki 2022 m. pabaigos.
Baxuriukams patiems neužtenka o čia dar norite kad miestas turėtų?:D) O dėl ministro Gentvilioko tai irgi juokinga – negi iki šiol Budinas nesupranta su kuo turi reikalą ?
Vilniaus berniukas, nors ir ministras, yra asilas, jei nesupranta, kad savivaldybės tarybos sprendimai ir yra POLITIKA. O klerkai ir tokie asilai kaip šitas ministras (beje, visi Laisvės partijos ministrai yra švelniai tariant keisti) ir turi dalykiškai spręsti ar (pasak jo žodyno) paruošti tokius kausimus realizacijai.
Atvirkštinis procesas: Klaipėdos ir Neringos gyventojai uosto direkcijai skolingi dar daugiau. Perkėla tik mokesčio surinkimo įrankis. https://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/klaipedos-uosto-laivu-rinkliavu-keitimo-nauda-milijona-euru-1052555
Vadinasi, reikia nuosekliai įgyvendinti strategiją, kuri sukurs Klaipėdai tokią derybinę poziciją, kad Vyriausybė pati siūlys uosto akcijų dalį Klaipėdai, arba su miestu atsiskaitys kitaip. Pradėčiau nuo uosto rinkliavų klausimo. Laivų tarša keliauja į miestą, krovinys gabenamas per miestą – vadinasi, dalis sanitarinės ir krovinio rinkliavų tikrai priklausytų miestui. Gali būti, tai sudarytų daugiau nei dividendai nuo 30 proc. Tai pasiekiama, tik nereikia bijoti veikti, o svertų savivalda turi.
tuoj armonaitė atlėks į Klaipėda sakyti kaip reiki jų savivaldoje…
Vyresniojo brolio sindromas. Viskas yra valstybė, o šiukšlės klaipėdiečiams. Jau tvirtinant uosto bendrąjį planą buvo žadama dėl savivaldos dalyvavimo uosto valdyme. Jau užmiršo. Kiti pažadėjo. Kaip sovietmečiu kalba valstybės vardu. Valstybė tai aš. Valstybės vardu gali ir Klaipėdos ligoninę atimti, jei nesutiksim su pertvarka. Deja, Demokratija lieka nuošaly. Kalbėtis jaunimas nesugeba. Viskas iš jėgos pozicijos.
HAHA. čia neparuoštas klausimas 100 proc. žiūrėkim o kai reiks investicijų, tada ką savivaldybės skyriai iš miest obiudžeto ims ir statys krantines, neaišku kokia graža iš to reikalo bus, investuos 50 metų į priekį.. ne visada neš pelna uostas..
Čia toks „paprastas” Budino prašymas parodo jo žemą finansinį raštingumą ir naivų mąstymą.
Kiekvienas miestas ar valstybė turi savus interesus. Ir valstybei už tiesiog už dyką atiduoti 30% pelningai veikiančios įmonės akcijų Klaipėdai yra didžiausia nesąmonė iš ekonominės perspektyvos. Man iš vis Klaipėdos savivaldybė atrodo kaip tragiškiausiai dirbanti ir paprasčiausiai neturėtų kompetencijos dalyvauti tokios įmonės valdyme.
Tai niekaip neparodo Budino žemo raštingumo. Tai buvo politinis veiksmas, kad šiek tiek ir žmonėms klaipėdiečiams pasiųst aiškią žinutę dėl uosto.
Jūsų komentaras parodo žemą supratimą apie uosto ir savivaldybės santykius, nes čia nėra taip, kad uostas tarsi niekur iš nieko dirba ir su Klaipėda niekaip nesusijęs.
Kiek paskutini karta ziurejau, tai Klaipeda yra valstybes dalis, o savivalda yra valdzios dalis 😉 tad niekas cia niekam ir nieko neatiduoda, o tiesiog perskirsto is vienos kisenes i kita. Ir taip Klaipeda yra savivaldybe donoras.
Čia ne politinis, o populistinis prašymas labiau. Naiviai Budinas žiūri ir tiek.
Beje, aš irgi klaipėdskas ir norėčiau, kad klp turėtų akcijų, tačiau suprantu, kad to taip paprastai nebus.
Vilniaus berniukas is karto pastate i vieta ir pasake who is who