Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-11-03 |
Mirusiems pagerbti skirtų švenčių metu „Atvira Klaipėda” sulaukė ne vieno pastebėjimo, kad prieš daugiau nei dvejus metus suskaitmenintoje Klaipėdos kapinių sistemoje negalima rasti duomenų apie naujausių palaidojimų vietas, nors buvo skelbiama, kad duomenys bus papildomi nuolat.
Savivaldybės administracijos specialistai pripažįsta, kad jau prieš porą mėnesių atsirado trikdžių, jie pamažu šalinami, o situaciją iš esmės esą pasikeis, duomenis perkėlus į vadinamuosius debesis ir įsigijus nuolatinę sistemos priežiūros paslaugą.
Beveik 47 000 eurų atsiėjusį kapinių skaitmeninimo paslaugos, kurią atliko „Kapinių valdymo sprendimai”, rezultatą savivaldybė pristatė 2019-ųjų rugpjūtį. Atlikus skaitmeninimo darbus kompiuteryje arba mobiliajame telefone kiekvienas galėjo rasti tikslią Lėbartų ar Joniškės kapinėse palaidotų asmenų kapo vietą bei jos nuotrauką. Puslapyje https://kapines.klaipeda.lt/ reikėjo tik suvesti mirusiojo vardą ir pavardę. Prie kapinių vartų buvo pakabintos lentelės su QR kodu, kurį nuskenavus telefonu atsidaro paieškos puslapis, o „Google Maps” arba „Waze” nuves iki jo.
Tada teigta, kad sistema yra „gyva” ir toliau jau savivaldybės specialistai pildys naujus duomenis, įkels nuotraukas, tačiau, kai kurių skaitytojų teigimu, atrodo, jog nieko taip ir nebebuvo daroma nuo 2019-ųjų vasaros.
Savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus patarėja Daiva Breivė tikino, kad duomenys apie naujus palaidojimus į sistemą yra vedami, tačiau joje prieš porą mėnesių buvo atsiradę programinių gedimų – buvo dingęs kvartalų ženklinimas, nerodomos kai kurių kapų nuotraukos. Pasak jos, sistema dabar rūpinasi savivaldybės administracijos IT specialistai ir gedimai pamažu šalinami.
Anot patarėjos, kapinių inventorizacija yra atliekama kartą per metus ir tada suvedinėjami duomenys. D. Breivė tikino, kad patys tarnautojai yra suinteresuoti, kad sistema tinkamai veiktų, nes tada gerokai sumažėja darbo atsakinėjant į užklausas, kur yra palaidotas mirusysis.
Savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas, atsakingas už IT sritį, Modetas Martišius sakė, jog esminis tikslas dabar yra perkelti sistemą iš savivaldybės serverio į vadinamuosius debesis. Tai užtikrintų ir stabilumą, ir saugumą, būtų automatiškai gaminamos duomenų bazės kopijos.
Pasak jo, taip pat buvo vedamos derybos su kapines suskaitmeninusia kompanija dėl būtinų darbų ir priežiūros apimties. Susiderinus šiuos niuansus jau parengti dokumentai dėl paslaugos pirkimo – kartu bus perkamos ir sistemos priežiūra 36 mėnesių laikotarpiui.
Mamą palaidojau 2018 m. šeimos kape. 2019 buvo pakeistas paminklas. Programoje kaip buvo seno 2017-2018 m. kapo fotonuotrauka, taip ir likusi iki šiol. Pagal mamos vardą, pavardę programa laidojimo vietos nerodė nei 2019, nei 2020, nei 2021 metais, kas reiškia, kad mamos duomenys nebuvo ir nėra įrašyti. Taigi ponai biurokratai, nemeluokite apie programos strigimą. Paprasčiausiai programa nebuvo pildoma nuo jos sukūrimo.
Viskas labai paprasta- savo šeimos kapo info ir netikslumų buvo, paskambinau atsakangam už tai vaikinui, iškart pataisė. Neklysta tik anoniminiai komentatoriai 😉
Tai išeina, kad kiekvienas turi paskambinti ir tuomet bus papildyti programos duomenys, šmaikštuoli (ė)? Paskambinti „atsakangam” vaikinui vardu Daiva?
O kas Lietuvoj nestringa???
Net ir tavo kelnėse užstringa, jei išvis dar gyva.