Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-10-29 |
Nors Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) valdyba sukritikavo Uosto direkcijos paskelbtą tarptautinį naujo jos pastato ir ir kruizinių laivų terminalo projektinių pasiūlymų konkursą, jis įvyko.
Apie tokio konkurso pradžią Uosto direkcija pranešė rugpjūčio pradžioje. Administracinis pastatas ir terminalas planuojami greta vystomos „Memelio miesto” teritorijos.
Direkcija savo pranešime rašė, jog tikisi, kad „bus suprojektuotas išskirtinės architektūros pastatas, atitinkantis urbanistinio integralumo principus, savo architektūra išsiskirsiantis iš esamos aplinkos bei sukursiantis jungtis su esama visuomeninių erdvių sistema, išsaugant miestui ir visuomenei svarbius vizualinius–erdvinius koridorius ir apžvalgos taškus”. Taip pat konkurso dalyviai turėji pateikti sprendimą, kaip sukurti patrauklią kruizinių laivų terminalo viešąją erdvę.
Skelbta, kad darbus vertins komisija, kurią sudarys Uosto direkcijos, miesto ir architektų bendruomenės atstovai, bet konkrečios pavardės nebuvo įvardintos.
Tačiau konkurso sąlygos nepatiko LASKAO.
„Pažymime, kad numatomi projektuoti objektai ir jų vieta yra labai svarbūs miesto ir jūrinės valstybės įvaizdžiui. Kartu pastebime, kad skelbiamoje užduotyje yra skiriamas netinkamas dėmesys objekto prieigų ir viešų erdvių pertvarkymui, jūrinio miesto panoramos ir identiteto ženklų formavimui. Taip pat atkreipiame dėmesį į prieštaravimus tarp teritorijų planavimo dokumentų, kuriais nurodoma vadovautis, diktuojami pastato parametrai ir tiksli vieta, dar neturint urbanistinio pagrindimo. Abejojame, ar pagrįsta nurodoma prievolė būsimiems konkurso laimėtojams sutikti su būsimos projektavimo sutarties sąlygomis tam, kad žadama laimėtojo premija jiems būtų išmokėta. Neigiamai vertiname, kad tokio svarbaus konkurso vertinimo komisija neskelbiama viešai. Perspėjame kolegas, kad šis konkursas organizuotas nebendradarbiaujant su Lietuvos architektų sąjunga, konkurso sąlygos nėra suderintos su Lietuvos architektų sąjungos ir Lietuvos architektų rūmų skelbiamais konkursų organizavimo nuostatais ir gerąja konkursų organizavimo praktika”, – buvo rašoma viešame LASKAO valdybos pareiškime.
Uosto direkcija, gavus prašymą nukelti pasiūlymų pateikimo terminą, konkurso pabaigos datą buvo nukėlusi vieną savaitę. Suėjus naujam terminui direkcija informavo „Atvirą Klaipėdą”, kad iš viso buvo gauti trys tiekėjų pasiūlymai.
Jau pradėta vertinti, ar jie atitinka viešųjų pirkimų reikalavimus pagal pirkimo procedūras.
„Projektiniai pasiūlymai bus viešinami vieną mėnesį Uosto direkcijoje bei skaitmeniniu būdu įmonės svetainėje. Apie tolimesnę eigą informuosime artimiausiu metu”, – rašoma direkcijos atsakyme.
Šiame konkurse pirmas tris vietas užėmusiems dalyviams bus skiriamos premijos: I vietos laimėtojui bus skiriama 9000 Eur, II – 7000 Eur, III – 5000 Eur premija.
Kažkaip kontrastingai atrodo?Uosto direkcijos pastatas prie marių su nuostabiais į marias,senamiestį vaizdais,o centrinei miesto daliai smilkstančių,triukšmą,taršą keliančių ,,fūrų”kolonos Mažoka pagarbos miestui,klaipėdičiams tokiu požiūriu…
Pašol von į savo palapines prabangiam miesto centre !!!
unikalus punktas 16.5. …jei paaiškėja, kad KVJUD ir visiems dalyvavusiems pageidavimų koncerte pasirinktas projektinis pasiūlymas ir dėl to žymiai padidėjo objekto įgyvendinimo vertė parengus techninį projektą, Uosto techninės tarybos nutarimu projektuotojas iš naujo rengia techninį projektą pagal kitą projektinių pasiūlymų variantą savo sąnaudomis.
uosto ponams teks pateikti: 13.8. Administracinės patalpos, darbuotojų kabinetai suprojektuoti taip, kad … būtų orientuotos į vaizdingiausius apžvalgos taškus (į Danės upę, Kuršių neriją, marias, jūros vartus, senamiestį ir Naujamiestį).13.13. Išnaudoti pastato vietos privalumus ir numatyti apžvalginę aikštelę (terasą) viršutinėje pastato dalyje; pasiūlyti terasos apželdinimo sprendinius.13.9. Atskiri kabinetai turi būti suprojektuoti direktoriams, skyrių viršininkams ir uosto kapitonui. 15.1.Rengiant administracinio pastato projektinius pasiūlymus pateikti 3 interjero idėjas (koncepcijas) su vizualizacijomis, 15.3. Rengiant techninį projektą pagal statytojo išsirinktą interjero idėją (koncepciją) pateikti po 3 vadovų kabinetų vizualizacijas.
apie atsakomybę prieš visuomenę ir Valstybę, aiškina kad darys viešą aikštę visuomenei, bet konkurso techninėje užduotyje nurodoma: 12.2.Terminalo teritorijoje suprojektuoti apie 35 vnt. autobusų stovėjimo vietas + ” Administracinio pastato poreikiams automobilių stovėjimo vietų skaičius: apie 200 lengvųjų automobilių stovėjimo vietų, skirtų pastato darbuotojams ir jų svečiams, 15 stovėjimo vietų turi būti išskirta Uosto
kapitono tarnybai”. Ir tai architektai įpareigojami padaryti uosto ponams pačioje brangiausioje Lietuvoje vietoje.
iš konkurso Užduoties. Privalu bus sukurti pastato INTERJERĄ ir KVJUD nurodo koks jis turi būti: Uosto direkcija savo veiklą vykdo vadovaudamasi aukščiausiais etikos principais, tačiau kartu gerbia darbuotojų laisves ir teises bei puoselėja šias pagrindines vertybes:
• Kompetencija ir kokybė – kompetentinga ir profesionali darbuotojų komanda; skatinamas nuolatinis žinių siekimas ir įgūdžių tobulinimas; profesinės kompetencijos ugdymas, kuris įgalina darbuotojus priimti sprendimus greitai besikeičiančioje dinamiškoje aplinkoje ir kurti pridėtinę vertę.
• Partnerystė ir lyderystė – rezultatyvūs, pridėtinės vertės kūrimu grįsti santykiai; efektyvi veikla, generuojanti grąžą valstybei; proaktyvus bendradarbiavimas su partneriais ir klientais.
• Darnumas, atsakomybė, skaidrumas, pagarba – aplinkosaugos srityje, santykiuose su visuomene, santykiuose su klientais ir partneriais, santykiuose su darbuotojais.
• Įsitraukęs ir motyvuotas darbuotojas – įmonėje sukuriamos sąlygos darbuotojams panaudoti savo stipriąsias savybes ir atskleisti talentus; įmonės organizacinė aplinka ir vidinė kultūra sudaro sąlygas kurti ir įgyvendinti idėjas; konkurencingas atlygis ir papildomų naudų paketas didina darbuotojų motyvaciją ir lojalumą įmonei.
Administracinio pastato interjere turi atsispindėti Uosto direkcijos diegiamos vertybės: vadovaujamasi aukščiausiais etikos principais, gerbiant darbuotojų laisves ir teises, sukuriant sąlygas ir aplinką darbuotojams panaudoti savo stipriąsias savybes ir atskleisti talentus, kurti ir įgyvendinti idėjas, taip įtraukiant ir motyvuojant darbuotoją.
Žiauru. Valstybinė kontora , už valstybės/mūsų pinigą rengia sau penkių žvaigždučių poilsiavietę. Čia reikia tyrimo , kas slegia KVJUD senojoje vietoje.
atrodo, kad Klaipėda yra atskira autoritarinė valstybė Lietuvoje, kurioje diktatorius – uostas. Savivaldybės šiuo klausimu nei matyti, nei girdėti. Gerai kad bent architektai neabejingi.
nors 3-ys, bet atsirado. Apgailėtina, bet kas ta vertinimo komisija vis dar „valstybinė” paslaptis nors normaliuose konkursuose ji skelbiama privalomai kartu su konkurso sąlygomis. Tokiai išskirtinei miesto, Valstybės vietai tik trys darbai ir tai pats geriausias atsakymas, kad konkursas ir ypač jo sąlygos organizuotas teisėtai bet netinkamai ir labai neprofesionaliai. Vieta savo svarba ne mažesnė nei Tautos namų konkurso ( buvo 248 darbai ir Ivieta -60K; IIvieta-40; IIIvieta-20K) o lyderiaujančio Baltijos jūros uosto direkcija išstenėjo aplamai premijinį fondą 21 000 eur. už kilometrą naujų krantinių, „viešos aikštės”, 30metrų aukščio „reprezentacinio”administracinių ir garažo pastatų (priešais Memelio langus), naujo 2.5 ha sausumos ploto sukūrimą ir tas premijas sumokės jeigu pasirašysi žeminančią projektavimo darbų paslaugos sutartį kurioje už viską atsakai ir viską atlyginį. Matyt dar ir atsiduoti turėsi. Kruizinių laivų terminalo aplamai projektuoti nereikia, bet numatyti ir pagrįsti jam pamatus privalu. Jau nekalbant apie tokiai vietai architektūrinio -urbanistinio kompleksiškumo, ansambliškumo privalomumą nors konkursiniame, projektinių pasiūlymų lygmenyje. Tokią sutartį gali pasirašyti tik beprotis arba labai „savas”. Jau darosi įdomu -lauksime kas jis bus?
OK, tikrai puikus sumanymas – direkcijos garažų ūkis tiesiog krantinėse…
Labai gaila, kad uosto ambicijos siekia tik sklandų viešųjų pirkimų procedūrų organizavimą ir popierinius pasvaičiojimus apie “itin svarbią teritoriją”. Jei architektūrinis konkursas būtų organizuotas pagal šiuolaikinę praktiką, galėjo sulaukti ne 3, o 30 darbų, kaip pavyzdžiui Vilniaus geležinkelio stoties atvejis. Savo reikšme tiek miestui, tiek šaliai uosto objektas ne ką menkesnis nei Vilniaus geležinkelio stotis. Jei visas eisis sklandžiai – Vilnius turės reprezentacinį pasaulinio lygio objektą, o Klaipėda – sklandžiai įgyvendintą viešą pirkimą ir užpirktą straipsniuką vietiniam dienraštyje apie architektus, “nustumtus nuo milijonų”. Labai liūdnas provicialus mastymas.