Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2021-10-19 |
Įgyvendindama miesto pozicionavimo strategiją, Klaipėdos ekonominės plėtros agentūra „Klaipėda ID“ skelbia viešąjį pirkimą miesto vizualiniam identitetui sukurti.
XXI amžiuje miestai aktyviai konkuruoja tarpusavyje ne tik dėl turistų, tačiau ir dėl investuotojų, talentų bei studentų. Regionų rinkodara tampa ypatingai svarbiu strateginiu įrankiu siekiant įgyti konkurencinį pranašumą. Neatsitiktina, praėjusiais metais buvo pristatyti Lietuvos pozicionavimo strategija bei ženklas „Lithuania Co-create“.
Kartu su miesto organizacijomis miesto pozicionavimo strategiją kūrė „Synthesis group“ ekspertai, turintys patirties kuriant ir Lietuvos įvaizdžio strategiją. Vizualinio identiteto pirkimas apima visuomenės įtraukimo sesijas, kurių metu naujojo miesto vizualinio identiteto kūrėjai bendraus su miestiečiais, vietos bendruomenėmis ir organizacijomis.
Pagal suformuluotas įžvalgas planuojama sukurti naują miesto ženklą ir stiliaus knygą – vadovą to ženklo naudojimui. Trečiasis pirkimo elementas – šiuolaikiškas įrankis, skirtas grafinių elementų, atitinkančių miesto vizualinį identitetą, generavimui. Šis įrankis suteiks miesto vizualiniam identitetui šiuolaikiško dinamiškumo.
„Manau, kad kiekvienas gyventojas nori didžiuotis savo miestu, tad ir vizualinis identitetas visų pirma, kuriamas miestiečiams. Naujasis įrankis leis vietos organizacijoms, verslams ar bendruomenėms susikurti grafikos elementus, kurių spalvos ir simbolika atitiktų naująjį miesto vizualinį identitetą. Tad kiekvienas klaipėdietis galės aktyviai prisidėti prie vieningo miesto įvaizdžio kūrimo. Tokius įrankius sėkmingai įgyvendinę yra Oslo miestas Norvegijoje, Tasmanijos vakarų pakrantės regionas,“ – pranešime spaudai pažymi „Klaipėda ID“ rinkodaros projektų vadovas Girmantas Neniškis.
Apie vieningo miesto įvaizdžio poreikį užsimena tiek kultūros, tiek verslo bendruomenės. Klaipėdos pramonininkų asociacijos administracijos direktorė Jolanta Girdvainė atkreipė dėmesį tiek į verslo, tiek ir į visuomeninių organizacijų įsitraukimą, skleidžiant žinią apie miestą.
„Ką ir kaip mes kalbame apie savo miestą, tokį jį mato kiti. Klaipėda, siekianti auginti savo potencialą, privalo turėti atsakingai ir kūrybingai parengtą rinkodaros strategiją ir įrankius jai įgyvendinti – vizualinius sprendimus. Na, o visuomenė – verslas, savivalda, mokslo įstaigos ir visi gyventojai turime susitelkti komunikuojant žinias apie savo miestą, kuris turi visas prielaidas kurti sėkmę”, – sako ji.
Viešojo pirkimo komisijoje dalyvauja ekspertai iš Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos, „Klaipėda ID“, Lietuvos rinkodaros profesionalus vienijančios asociacijos LiMA (Lietuvos marketingo asociacijos), Lietuvos dizaino asociacijos atstovai.
Planuojama, kad atnaujintas Klaipėdos miesto vizualinis identitetas, įrankiai jo integracijai kartu su įvaizdine miesto kampanija bus pristatyti 2022 metų vasarą.
Pereini senamiestį, ir pagalvoji: valdžia valdžia ar nepritrūksi žalio tinklo, nusibaigiančiam senamiesčiui aptraukti…visi nuopelnai ir pastangos tiesiog žaliuoja…
Jaunimas bėga iš šio miesto, merdejantis universitetas tiesiog tiems kurie niekur nesugeba įstoti,bei trečiųjų šalių piliečių buveinė. Neįgali miesto valdžia , toliau skandina ši miestą į liūną.
Pats tiksliausias Klaipėdos vizualinis identitetas yra jau senai sukurtas ir pastatytas šalia Biržos tilto – liaudiškai vadinamas „kartuvėmis”. Niekas kitas taip gerai neatspindi miesto charakterio, kaip šis nulaužtas ir paremtas, kad nenugriūtų, granito luitas. Tai idealus niekad laiku nesibaigiančio miesto gatvių remonto, aplesto senamiesčio, vaiduokliškų pastatų, nekokybiškai atlikto darbo, merijos politinio neryžtingumo, populizmo, tarpusavio nesutarimo, prastos priežiūros ir likimo valiai palikto miesto infrastruktūros simbolis. Ačiū tau skulptoriau Sakalauskai už tokią įžvalgą. Beliko tik perkelti šį personažą ant bukletų ir atspausdinus išmėtyti po Europą, kad visi kaimynai sužinotų.
Bravo!