Klaipėdiečius pradėjo vežti išskirtinis elektrobusas (4)

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas
Virginija Spurytė
2021-09-07

Antradienį į Klaipėdos gatves išriedėjo iki šiol mieste dar nematytas elektrobusas. Jis išskirtinis ne tik balta savo spalva, bet ir ilgiu.

Klaipėdos savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas išbando Lenkijos gamintojo „Solaris“ paailgintą elektrobusą.

Toks ilgas elektrobusas Klaipėdoje išbandomas pirmą kartą. Virginijos Spurytės nuotr.

„Šis gamintojas stebina ir džiugina, kad pagamino 18 metrų ilgio elektrobusą. Pirmą kartą tokį prailgintą elektra varomą autobusą Klaipėdoje išbandome. Antradienis buvo pirmoji diena, tad dar nelabai daug įspūdžių ir turime“, – teigė „Klaipėdos autobusų parko“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Anot jo, šis elektrobusas pilnai įkrautas nuvažiuoja 150 kilometrų, tad įveikia tik pusę visos dienos ridos ir per pietų pertrauką turi būti įkraunamas. Antradienį naujasis elektrobusas kursavo 10-uoju maršrutu.

„Visi paailginti autobusai važiuoja 8, 8E, 10 maršrutais, tad ir naujasis elektrobusas integruotas į vieną iš jų“, – komentavo V. Ramanauskas.

Naujajame elektrobuse yra 50 sėdimų vietų, o iš viso telpa iki 150 keleivių. Palyginti, nepaailgintuose autobusuose yra tik 30 sėdimų vietų ir iš viso telpa apie 80 keleivių.

„Klaipėdos autobusų parkas“ ir „Solaris“ pasirašė susitarimą, jog uostamiestyje per artimiausius metus bus išbandyti keturi nauji ekologiški autobusai.

„Vienas jų bus varomas vandeniliu, tokio Klaipėdoje dar nesame turėję, tad labai įdomu išbandyti. Mes esame aktyvūs ekologiško transporto rinkoje, patys ieškome gamintojų, kurie sutinka duoti išbandyti savo autobusus. Kai kuriems gamintojams reikia sumokėti 200-300 eurų eksploatacijos mokestį, bet tai tikrai nėra dideli pinigai“, – teigė V. Ramanauskas, paklaustas, kodėl Klaipėdoje vis atsiranda bandomųjų autobusų.

Klaipėdos autobusų parko nuotr.

Uostamiesčio gatvėmis nuo šios savaitės nebevažinėja į pasaulio autobusų gamintojų elitą patenkančio koncerno „Yutong“ elektrobusas – Europos rinkai skirtas modelis U12. Jis mieste bandytas jau antrą kartą.

„Tiesą sakant, šis kiniškas autobusas turi didžiulį pliusą, kad įkrautas gali dirbti dvi pamainas – nuvažiuoti visą dienos ridą“, – konstatavo V. Ramanauskas.

Klaipėda neatsisako planų savo viešojo transporto parką atnaujinti ir papildyti elektrobusais. Klaipėdos autobusų parkas šių metų pradžioje paskelbė 10 elektrobusų veiklos nuomos pirkimo konkursą, tačiau jis buvo nutrauktas, o dabar vis dar derinamos naujo konkurso sąlygos.

Toks konkursas turi būti paskelbtas, nes dar pernai liepą Klaipėdos taryba nusprendė, jog 2021 m. miestas turėtų įsigyti 10 ekologiškų, elektra varomų autobusų. Klaipėdos autobusų parkas, kurio 100 proc. akcijų valdo savivaldybė, pernai lapkričio pabaigoje gavo raštišką akcininko – Savivaldybės administracijos – pasiūlymą organizuoti tokių autobusų įsigijimo procedūras.

Šiam konkursui pasiūlymus pateikė trys dalyviai.

„Sulaukėme įvairių skundų, pretenzijų, pastebėjimų. Todėl nusprendėme konkursą nutraukti. Dabar rengiame naujas viešojo pirkimo sąlygas. Šiemet yra noras organizuoti patį konkursą, išrinkti nugalėtojus. Tad elektrobusai į miesto gatves, jei viskas bus gerai, išriedės tik ne anksčiau nei kitų metų antrą pusmetį“, – šiemet vasarą „Atvirai Klaipėdai“ teigė V. Ramanauskas.

Jis tvirtino, kad šiemet bus organizuojamas dar vienas viešasis konkursas įsigyti kitus 10 elektrobusų, nes paraišką jiems įsigyti patvirtino Aplinkos projektų valdymo agentūra.

Aplinkos ministerija taip pat pranešė, kad Klaipėdos savivaldybei papildomai skirs 3,5 mln. eurų įsigyti 6 elektrobusus.

Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du „Dancer“ elektrobusai, kuriuos KAP už 665 tūkst. eurų įsigijo pernai pavasarį. Šiuos autobusus pagamino Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“.

Klaipėda iki 2030 metų iš viso ketina įsigyti 49 elektrobusus.

Žymos: | | | | |

Komentarai (4):

Atsakymai į “Klaipėdiečius pradėjo vežti išskirtinis elektrobusas”: 4

  1. rezultatas parašė:

    Ramanauskas vis tiek pirks Klaipėdoje SURENKAMUS, o ne gaminamus autobusus, nors jie brangesni kartais. Reikia duoti visiems saviems uždirbti iš savivaldybės biudžeto.

  2. Aleksej parašė:

    reikia toki viena smiltynej elektrini autobusa kad kursuotu nuo naujosios perkelos iki senosios perkelos

  3. ne parašė:

    laikas apie tramvaju pagalvoti, visi tie autobusai stovi kamsciuose

  4. T parašė:

    O privatininkai, toliau važinės supuvusiais autobusais link ligoninių?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ gamintojai skelbiamas bankrotas (3)

Klaipėdos apygardos teismas priėmė sprendimą iškelti bankroto bylą Klaipėdoje įsikūrusiai elektrobusus „Dancer“ gaminančiai bendrovei „Vėjo projektai“.  „Atvira Klaipėda jau nekart ...
2025-04-09
Skaityti daugiau

Transportas

M8 ieškomas laikinas vežėjas

Klaipėdos miesto savivaldybės paskelbė konkursą dėl keleivių vežimo M8 maršrutu paslaugos. Jį laimėjęs vežėjas dirbs tik 6 mėnesius – iki ...
2025-03-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ liko tik atsisveikinimo šokis  (21)

Po beveik metus laiko trukusių restruktūrizacijos konvulsijų, lydėtų gausybės teisminių kreditorių ginčų, Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, jog nebėra kito kelio, ...
2025-03-25
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This