Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-08-27 |
Nors laivas „Ole Willassen“ galėtų pretenduoti į Gineso rekordų knygą ir tapti Klaipėdos įžymybe, bet jo Dangės upėje privalo nelikti. Taip penktadienį konstatuota įvairių tarnybų pasitarime.
„Šmaikštaudami tikrai pasiūlėme „Ole Willassen“ įrašyti į Gineso rekordų knygą, kaip dažniausiai toje pačioje vietoje skendusį laivą. Tačiau kalbant rimtai, jo Dangėje turi nelikti ir daugiau čia nėra apie ką kalbėti“, – po pasitarimo teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Pasitarime, kuris buvo surengtas todėl, kad ketvirtadienį Dangės upėje jau trečią kartą skendo laivas „Ole Willassen“, dalyvavo Klaipėdos savivaldybės administracijos Klaipėdos uosto, Pilies uostelio, Dangės krantines koncesijos būdu valdančios bendrovės bei Lietuvos saugios laivybos administracijos atstovai, aplinkosaugininkai.
„Preliminari išvada tokia, jog buvo laive buvo išmuštas vandens aušinimo sistemos vamzdžio kamštis, todėl visas triumas ir prisipildė vandens. Tačiau dabar jau ne priežastys svarbu. Dabar esmė ta, kad šis laivas turi kuo greičiau iš upės dingti“, – konstatavo V. Grubliauskas.
„Ole Willasen“ Dangėje prie krantinės, esančios netoli įplaukos į Pilies uostelį, skendo ir pernai spalį bei lapkritį. Po pastarojo incidento jis buvo ištemptas į doką, paremontuotas ir vėl grįžo atgal.
„Dabar jau aišku, jog kai remontui gailima lėšų, tai incidentai ir toliau kartojasi. Matyt, laivas buvo šykščiai paremontuotas, kad sugebėjo stovėti tik kiek mažiau nei metus, kol vėl ėmė skęsti“, – kalbėjo V. Grubliauskas.
Anot jo, penktadienį iš laivo triumų turėtų būti išpumpuotas vanduo, kad jis vėl grįžtų į pradinę savo padėtį. Toliau jo laukia kelionė arba į doką, arba į vadinamąsias laivų kapines – Ledo įlanką, o galutinis tikslas yra Norvegija.
„Tose kapinėse jau stovi keli avarinės būklės laivai, tačiau tai nėra gera praktika. Jau geriau šis laivas atsirastų doke. Mūsų žiniomis, laivo savininkas yra Norvegijoje ir jis norėtų savo turtą parsigabenti, tik dabar dar sudėtinga įsivaizduoti, kaip tai galėtų įvykti. Bet jei šis laivas iš Klaipėdos uosto pajudės į Norvegiją, mes jam džiaugsmingai pamojuosime“, – tikino V. Grubliauskas.
Anot jo, nėra nė menkiausios abejonės, kad toks laivas dar kartą negali būti prišvartuotas Dangėje, nes ir krantinių valdytojai su tokiu „skenduoliu“ nebenorės sudaryti sutarties.
Apie 30 metrų ilgio banginių medžioklės laivas „Ole Willassen“ buvo pastatytas 1948 m. Norvegijos Mandalo uoste. Vasarą jis plaukdavo į Atlanto vandenyną medžioti didelių banginių, o žiemą stovėdavo Vestfolde ir buvo ruošiamas kitiems metams. Vėliau laivas buvo perdarytas ir naudojamas kaip narų laivas. Šis laivas ilgą laiką stovėjo nenaudojamas viename Norvegijos uostų. 2014 metais jį nusipirko Lietuvos piliečių kapitalo įmonė, registruota Norvegijoje – bendrovė „Velantic Maritime Services AS“. 2017 m. laivas „Ole Willassen“ buvo pradėtas atnaujinti Klaipėdoje. Buvo stengiamasi atstatyti kiek įmanoma tikroviškesnį jo kaip banginių medžioklės laivo pavidalą. Ketinta ji naudoti kaip pramoginį keleivinį laivą, kurio keleiviai galėtų ir žvejoti naudodamiesi laive išlikusia žvejybos įranga.
I. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj, REGATOS vietoj.
II. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.
Tiems, kas skaito komentarus tinklaraštyje ir jau žino kur Smiltynėje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį… …