Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-07-09 |
Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ (KN) paskelbė suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklos su išdujinimo įrenginiu (angl. FSRU) viešąjį pirkimą. Konkurso metu laukiama potencialių FSRU tiekėjų siūlymų, kurie bus lyginami su FSRU „Independence“ galimo išpirkimo (opciono) verte. Teigiama, jog bus pasirinktas ekonomiškai naudingiausias siūlymas, kaip tai numatyta SGD terminalo įstatyme.
Paraiškų konkursui bus laukiama mėnesį laiko.
2012 metais sudaryta FSRU nuomos, priežiūros ir valdymo sutartis su Norvegijos kapitalo bendrove „Hoegh LNG“ baigia galioti 2024 m. pabaigoje. Kokį laivą-saugyklą įsigyti, Lietuva turi nuspręsti iki 2022 m. gruodžio.
„Pasiūlymų reitingavimo modelis buvo kuriamas ypač atsakingai, pasitelkiant kompetentingus išorinius ekspertus. Nors laivo-saugyklos kaina yra svarbus kriterijus atrankos procese, galutinį sprendimą lems ir kitos svarbios dedamosios: siūlomo laivo amžius, dydis, išdujinimo pajėgumai, tikėtini veiklos kaštai, tai pat kiti svarbūs techniniai parametrai. Kitaip tariant, bendrovė vertins ne tik FSRU įsigijimo kainą, bet ir viso FSRU gyvavimo ciklo sąnaudas, technologinę ir rinkos atitiktį, taip užtikrinant būsimojo pasirinkimo ekonominį naudingumą ir pagrįstumą“, – pranešime cituojamas Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
„Mūsų tikslas ir toliau išlieka užtikrinti efektyvią terminalo veiklą bei geriausią kainą vartotojams. Terminalas, kaip svarbi regioninės gamtinių dujų rinkos dedamoji, įgaus dar didesnę reikšmę pradėjus veikti dujotiekiui tarp Lietuvos ir Lenkijos, įsiliedamas į kontinentinį gamtinių dujų tinklą“, – pranešime cituojamas ir energetikos ministras Dainius Kreivys.
Pasak D. Šilenskio, atlikus FSRU ir gamtinių dujų rinkų tyrimą, diskusijas su esamais ir potencialiais SGD terminalo naudotojais bei formalią prieškonkursinę konsultaciją dar kartą įsitikinta, kad artimiausiais dešimtmečiais Lietuvoje bei regione gamtinių dujų paklausa išliks stabili. Atitinkamai išliks ir SGD importo infrastruktūros poreikis.
„Orientacinis laivo-saugyklos dydis turėtų būti ne mažesnis nei 150 tūkst. kub. m (palyginti, dabartinis laivas-saugykla yra 170 tūkst. kub. m). SGD terminalo naudotojai tikisi, kad ir kiti laivo-saugyklos parametrai bus ne prastesni nei dabartinio FSRU „Independence“. Formuluojant reikalavimus būsimajam laivui-saugyklai buvo atsižvelgta tiek į terminalo naudotojų pastabas, tiek į globalios FSRU rinkos tendencijas. Tačiau taip pat svarbu suprasti, kad FSRU tiekėjų ratas yra pakankamai siauras, o rinka – nišinė dėl aukštų ir specifinių reikalavimų technologijai, jos lankstumui, efektyvumui ir patikimumui, todėl galimų alternatyvių pasiūlymų skaičius rinkoje gali būti pakankamai ribotas“, – pažymi KN vadovas.
saugyklą, o dujų kaina 50% pakilo? Ar pardavimas susijęs su tuo, kad Klp uostą žadama *padaryti” UAB-e? Kažkas nedoro vyksta, žmonės! Reik saugoti nuo ilgapirščių savo uostą, kuris yra valstybės (tai kam UAB?).
reikia ta visą SDT ir kuo greičiau. Užtenka kad pabrango dujos o dabar dar naują nesamone užkars nieko neitarinatiems žmonėms ant galvos? Nuo pat pradžiu tas projektas buvo nusikalstamas net tarptautiniu mastu o bet jam stabdyt niekas net piršto nepajudina. Dar gyva amerikietiška masiulinio roko gauja?