Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-05-26 |
Garsiais politiniais pareiškimais prasidėjusi pandemijos valdymo situacija Klaipėdos mieste nuvėso švietimo sistemą nukišus į užmarštį. Mokyklose vykdomas ugdymo procesas per nuotolį tapo labai parankus politikams. Niekam galva neskauda dėl ugdymo proceso kokybės, nekalbant apie tai, kad viena svarbiausių savivaldos funkcijų – švietimo pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai vykdymo organizavimas ir koordinavimas.
Šį pandeminį laikotarpį Klaipėdos miesto taryba buvo nušalinta nuo bet kokių sprendimų, susijusių su esamos švietimo situacijos gerinimu ir moksleiviams, ir pedagogams. Vadovaujantis Vyriausybės rekomendacijomis, Klaipėdos mieste meras vienasmeniškai nusprendė negrąžinti 5-11 klasių moksleivių į mokyklas, nors pedagogai dar balandį skubiai vakcinavosi.
Tampa visiškai nebeaišku, kodėl yra ignoruojama aukščiausia Klaipėdos valdymo institucija – Klaipėdos miesto taryba.
Savivaldos institucijų organizavimo ir veiklos tvarką nustato įstatymas. Konstitucinis Teismas nevienareikšmiškai pasisakė apie tai, kad meras yra tik vienas iš Tarybos narių. Citata: „Vietos valdžios funkcijas įstatymų nustatyta tvarka atlieka savivaldybės taryba ir meras, įgyvendindami įstatymuose nustatytus įgaliojimus. Viešojo administravimo funkcijas įstatymų nustatyta tvarka atlieka savivaldybės taryba, meras, savivaldybės vykdomoji institucija (vykdomosios institucijos), kiti savivaldybės įstaigų ir tarnybų vadovai, valstybės tarnautojai, kuriems teisės aktai ar savivaldybės tarybos sprendimai suteikia viešojo administravimo teises savivaldybės teritorijoje tiek, kiek pagal jas vietos valdžios ir viešojo administravimo funkcijas atlieka meras, taip pat šio įstatymo 20 straipsnio 2 dalis, kurioje nustatyti konkretūs mero įgaliojimai”.
Merui nėra suteikti įgaliojimai nuspręsti dėl ugdymo proceso organizavimo būdo. Apskritai, Klaipėdos miesto taryba nepriėmė nei vieno sprendimo dėl ugdymo proceso organizavimo būdo ar reikalingų tyrimų, informacija apie tai, kokios priemonės būtinos taikyti švietimo įstaigose apskritai nebuvo pateikta miesto tarybai.
Dar gegužės 19 dieną kreipiausi į merą su klausimu, kad pateiktų informaciją dėl ugdymo proceso atnaujinimo. Prašiau pateikti informaciją apie tai, kas Klaipėdos mieste priėmė sprendimą negrąžinti 5-12 klasių moksleivių į mokyklas, nors LR Vyriausybė priėmė sprendimą dėl galimybės vaikams mokytis mokyklose. Koks buvo sprendimo priėmimo algoritmas: kada sprendžia meras, kada administracijos direktorius, kada mokykla, kada tėvai. Taip pat prašau pateikti teisės aktus, kuriais buvo vadovautasi dėl sprendimo priėmimo. Deja, atsakymo nėra, pavyko tik Sveikatos ir socialinių reikalų komitete išgauti vicemero pažadą, kad pradėsime galvoti dėl vaikų grąžinimo į mokyklas nuo rugsėjo 1 d.
Man, kaip trijų vaikų mamai, yra nebesuvokiama, ko ir kiek laukti, kad moksleiviai galėtų grįžti į normalų ugdymo procesą. Šiandien pamačius švietimo, mokslo ir sporto ministrės komentarą, kad ugdymo procesas galėjo būti atnaujintas ne vienoje Lietuvos savivaldybėje, apėmė didžiulis nusivylimas, nes tai tik parodo, kad mūsų vaikai nerūpi jokiems politikams.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracija šiuo laikotarpiu didžiausią prioritetą paskyrė parkavimo rinkliavos įvedimui, o ne švietimo sistemos problemų sprendimui.
Vis dar turiu vilties, kad pagaliau vaikai pakils nuo kompiuterių ekranų ir sugrįš į normalų socialinį gyvenimą. Tikiu, kad to laukia ne tik vaikai, pedagogai, bet ir mes, tėvai.
Šiems vaikams i mokyklas dradžiama eiti jau nuo 2020 m. kovo mėn. rugsėji sugrįžo tik dviem, kai kurie pusantro mėn. į mokyklas. Visiškai nepateisinamas tokios trukmės izoliavimas.
Labai teisingai viskas pasakyta p. Alinos. Mokinukai niekam nerūpi. Nėra veikiančių mokyklų- nėra problemų, taip išeina.
išgauti pažado iš manęs tikrai nereikėjo, Alina pernelyg save sureikšmina… Miesto valdžia atnaujinti ir užtikrinti normalų kokybišką ugdymą kontaktiniu būdu yra dar labiau suinteresuota, nei ponia Alina mano ar teigia.. bent jau dėl vienos paprastos priežasties- gerbiamai Alinai teko vargti su savo trimis atžalomis, o mes atsakingi už beveik 20000 tūkstančių mokinukų gražinimą į normalų ugdymo procesą kontaktiniu būdu, taip pat projektuojant ir galimas force major situacijas, kai dėl įvairų priežasčių ne visi moksleiviai galės ugdytis klasėse. Neturėtume varžytis, kas labiau rūpinasi moksleivių ugdymo kokybe ir jų gerove, o drauge siekti geriausio rezultato…
Cesiuli, čia jūs susireikšminate, patingėję spręsti ir atidėję viską rugsėjui.Jūs pavertėte Klaipėdos 5-11 klasių vaikus viruso įkaitais. Visus tėvus pavertėte mokytojais, ypač mažesnių vaikų. Ir jūsų ironija Alinos atžvilgiu- tai tokios pat tarybos narės, beje, buvusios politinės kolegės- trijų vaikų mamos niekinimas. Jūs nieko nepadarėte nei dėl jos trijų savų,nei dėl visų likusių 20 tūkstančių. Visi jums svetimi, geriau tegu visi toliau mokymą ir mokymąsi kmituoja. Jums su Grubliausku taip paranku. Vadovai didieji…
P.S. Draudimo mokytis kontaktiniu būdu nebebuvo. Tik sprendimą ministerija nuleido savivaldybėms. Taip kad tai ne Force Majeure, kas Cesiulio žiniai reiškia nenugalimą jėgą.