Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-04-29 |
Klaipėdos senamiestyje ir pajūryje už automobilių stovėjimą reikės mokėti brangiau, rinkliava bus renkama ilgiau, o mieste nuo kitų metų atsiras ir daugiau apmokestintų teritorijų. Taip ketvirtadienį nusprendė miesto taryba, o sprendimas buvo priimtas ne tik valdančiosios koalicijos balsais, bet jai padėjo ir du valstiečiai žalieji.
„Atvira Klaipėda“ jau ne kartą rašė, kad sprendimo projektas didinti rinkliavą už automobilių stovėjimą bei plėsti apmokestintas zonas buvo svarstomas dar pernai, nes pokyčius siūlė specialiai sudaryta darbo grupė. Tačiau dėl karantino buvo padaryta pertrauka ir šio klausimo vėl imtasi šiemet. Tačiau vasarį, kaip buvo planuota, miesto taryboje sprendimo projektas nebuvo svarstytas, nes pasigesta diskusijų su bendruomenėmis.
Ketvirtadienį miesto tarybos posėdyje jau buvo pateiktas šiek tiek pakoreguotas sprendimo projekto variantas, palyginti su anksčiau svarstytu dokumentu.
„Šis projektas yra kokybiškesnis. Visi sutinka, kad egzistuoja automobilių statymo problemos, tačiau kai kuriose vietose sunku pasiekti susitarimą. Pavyzdžiui, senamiesčio seniūnaičiai siūlo vienus sprendimus, o senamiesčio verslininkai – kitus. Deja, 100 proc. nė viena pusė nepritars, bet problemą reikia spręsti, o ne bėgti nuo jos, kas buvo daroma. Šitas variantas yra kompromisinis, pandeminis. Ir prašymas būtų pagaliau jį palaikyti“, – į miesto tarybos narius kreipėsi Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Tiek jis, tiek Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pabrėžė, jog visuose zonose tarifai nėra keičiami, išskyrus Klaipėdos senamiestį, raudonąją zoną, kur nuo rugsėjo 16-osios rinkliavą siūloma padidinti iki 1,5 euro už valandą. Numatoma, jog nuo rugsėjo prasidės penkių senamiesčio gatvių rekonstrukcija, todėl automobilių stovėjimo vietų skaičius sumažės nuo 400 iki 280, todėl esą padidinta rinkliava klaipėdiečiams būtų tarsi signalas, jos į senamiestį automobiliu geriau nevažiuoti.
Miesto taryboje ypač daug diskusijų sukėlė sprendimo projekto dalis, kurioje numatyta, jog nuo kitų metų pradžios būtų apmokestintos naujos teritorijos – Sportininkų gatvės rajonas iki Malūninkų gatvės bei kvartalas tarp Sausio 15-osios ir Kauno gatvių.
„Pastaroji teritorija yra tikslinė, kuriai sutvarkyti, įrengti papildomas parkavimo vietas kiemuose pinigų gauta iš ES, todėl jokia ekonominė nauda negalima. Kiek savivaldybė turės grąžinti milijonų dėl šio sprendimo įgyvendinimo?“ – klausė miesto tarybos narė Alina Velykienė.
G. Neniškis tvirtino, kad rengiant sprendimo projektą konsultuotasi su Centrine projektų valdymo agentūra, kuri esą išaiškino, kad vietinė rinkliava nėra mokestis ir ekonominė nauda, todėl nieko grąžinti nereikės.
„Jūs meluojate ir Klaipėda turės grąžinti dalį lėšų už parkavimo aikštelių įrengimą Kauno gatvėje, Rumpiškės gatvėje, palei Taikos prospektą. Mes turime žinoti skaičius, prieš keldami rankas“, – replikavo A. Velykienė.
„Aš galiu pasakyti, kad jūs meluojate. Negalima teikti tokios informacijos, kuri neatitinka tikrovės“, – atkirto G. Neniškis.
Tačiau A. Velykienė pažadėjo, jog pati asmeniškai informuos Centrinę projektų valdymo agentūrą apie miesto tarybos sprendimą apmokestinti kiemus, kurie sutvarkyti už ES lėšas.
Miesto tarybos narė Judita Simonavičiūtė pasigedo strategijos, kodėl ir kaip turi būti keičiama parkavimo rinkliavos tvarka.
„Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius, atėjęs iš „Klaipėdos keleivinio transporto“, darbo grupėje iškart pasiūlė, protokole tai užfiksuota, padvigubinti rinkliavos tarifus ir išplėsti zonas. Jokių tyrimų, ar rinkliava ir zonos pasiteisino, iki šiol nėra atlikta. Parkavimo rinkliava yra tvarkos mokestis ir jis turi būti. Tačiau dabar tikrai ne laikas didinti mokesčius. Kitas dalykas yra toks, jog reikia žiūrėti strategiškai, kalbėti apie indeksavimą, kad kaina didėtų pamažu, o ne staiga. Be to, manęs neįtikino direktoriaus atsakymai dėl ES paramos gražinimo, todėl jokio išplėtimo negali būti, kol neatsakyti šitie klausimai. Žinoma, kad nepalaikysiu tokio sprendimo“, – savo nuomonė reiškė J. Simonavičiūtė.
Politikė Lina Skrupskelienė ironizavo, jog parkavimo rinkliavą reikėtų įvesti prie Klaipėdos universitetinės ligoninės, nes ten irgi trūksta vietų statyti automobilius.
„Visi norime, kad gerėtų miesto ekologinė būklė, bet jokių alternatyvų negirdime. Automobilių skaičius auga geometrine progresija, visi miestai eina rinkliavos keliu, todėl aš palaikysiu sprendimo projektą“, – teigė politikas Viktoras Senčila.
Sprendimo projektą aršiai gynė ir konservatorius Kazys Bagdonas.
„Man gėda klausytis liberalų kritikos. Ne ši savivaldybės administracija sugalvojo mieste įvesti parkavimą, ne ši sugalvojo darnaus judumo planą, ne ši sugalvojo dviračių takų plėtrą. Ir man keista girdėti žmones, kurie patys visa tai sugalvojo, kad dabar to nebepalaiko. Nuoširdžiai sau pasakykime, ar norime gyventi švarioje aplinkoje, ar norime to darnaus judumo. Būkime nuoširdūs sau ir palaikykime, kad būtų priimtas racionalus mokestis. O gyventojai niekada nebus 100 proc. patenkinti“, – kalbėjo K. Bagdonas.
Politikė Vaida Raugelė atkreipė dėmesį, jog dabar sprendimo projektui nepritaria gerokai daugiau įvairių organizacijų nei vasarį.
„Nepritarimų daugiau, bet vis tiek klausimą svarstome, nors vasarį to nedarėme. Tai reiškia, kad visa bendruomenių nuomonė yra ignoruojama“, – konstatavo V. Raugelė.
Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys dėstė, kad šis klausimas yra labai uždelstas, 10 metų nesprendžiamas, todėl jis ir turi judėti į priekį.
„Bet kokiu atveju būtume kalami prie kryžiaus. Jei jau sprendimo projekto negalima priimti dėl dabartinės situacijos, tai gal kovido proga visiškai panaikinkime parkavimo kainas. Bet tokio pasiūlymo neišgirdau. Gyvenimas dėl kovido ir dėl tokios situacijos nesustoja, gausime skiepus, judėsime toliau, o problemas reikia spręsti“, – pabrėžė A. Barbšys.
Sprendimo projektą palaikė 16 miesto tarybos narių – visi valdančiosios koalicijos nariai, išskyrus konservatorių frakcijos vadovą Aidą Kaveckį, kuris posėdyje nedalyvavo, bei du opozicijos atstovai – valstiečių žaliųjų frakcijai priklausantys V. Senčila ir Arūnas Tuma.
Dar vienas valstietis Antanas Kontautas susilaikė, o 13 politikų buvo prieš, tad sprendimo projektui buvo pritarta.
„Sveikinu Klaipėdą su nauja valdančiąją dauguma. Valstiečiai, gal nebesislėpkite už balsavimo rezultatų, pasirašykite naują koalicijos sutartį ir pirmyn“, – po balsavimo replikavo A. Velykienė.
Valstiečių žaliųjų frakcijos vadovas Arvydas Vaitkus atsakė: „Pasižiūrėkite, kaip balsavo frakcija. O tai, kad du žmones turėjo kitokia nuomonę, tai turime demokratinę sistemą, o ne diktatūrinę“.
Esminiai parkavimo rinkliavos pokyčiai, kuriems pritarė miesto taryba:
Nuo gegužės 1-osios pajūris taps geltonąją zona, tik automobilių stovėjimo aikštelės palei Girulių plentą ir Audros gatvės aikštelė bus žalioji zona.
Rinkliava pajūryje bus renkama nuo gegužės 1 dienos iki rugsėjo 15-osios kasdien nuo 8 iki 20 val.
Nuo gegužės 1-osios geltonąją zona tampa Poilsio parko prieigose esančios gatvės. Rinkliava jone vasaros sezono metu bus renkama kasdien nuo 8 iki 20 val., o žiemą – kasdien nuo 8 iki 18 val.
Nuo gegužės 1-osios rinkliava Klaipėdos senamiestyje, raudonojoje zonoje, bus renkama kasdien nuo 8 iki 22 valandos, kai šiuo metu susimokėti už automobilio stovėjimą reikėjo tik darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos.
Nuo rugsėjo 16 dienos už automobilių stovėjimą Klaipėdos senamiestyje jau reikės mokėti nebe 90 centų už valandą, o 1,5 euro už valandą.
Nuo kitų metų sausio 1-osios mėlynąja zona taps Sportininkų gatvės rajonas iki Malūnininkų gatvės bei kvartalas tarp Sausio 15-osios ir Kauno gatvių.
Nuo kitų metų sausio 1-osios brangsta leidimai gyventojams ir verslui. Pirmasis gyventojo leidimas kainuos 10 eurų, antrasis – 72 eurus. Verslo leidimai brangsta 50 proc.
Gal jau klaipėdiečiai susiprotės už ką nebalsuoti? Užsisėdėjo tas dūdorius, užrūgo. Gal ir pats į valdišką parkingą statosi tai aišku suprantama kodėl nori kitų atsikratyti?
Gėda Valstiečiams ir jų vedliui Vaitkui.Nuvylė visiems laikams. Milicininkas visur milicininkas.
Ko prikibot prie Vaitkaus? Jis nebalsavo „Už”. Balsavo visi grubliauskiniai ir konservai. Tumos balsą nusipirko už parkingą. Už ką Senčilą – sužinosime netrukus.
Labai , labai svelniai pasakius begedziai , nikseliai . Nei gedos , nei sazines , jus dar Nidos gatve paskelbkit senamiesciu…ir apmokestinkit…
Kad jums tie pinigai labai skaudziai atsilieptu…
Valstiečius aplamai reiktų apšaukti liaudies priešais ir ta partiją išvaikyti, o lyderius susodinti
Einara, apipuvusi konservė ar apsivogusi radikalė? Atsiprašau, „liberalė” Ką valstiečiai prisuko kranelius?
Tuo tarpu savivaldybės klerkai Vytauto g. automobilius parkuose nemokamai. Tai toks darnus judums mūsų mieste.
Kiekvienam – savas judumas. Prie Danės gatvės – tas pats. Vieni moka, valdžiagyviai- ne!
Džiugu, kad pagaliau bandoma senamiestį atkovoti iš autmobilių gniaužtu. Dabar svarbu, kad būtu pradėtos siaurinti gatvės ir naikinti parkovkes prie prekybcentrių.
Ko meluoji? Valstiečių frakcijos 5 nariai iš 7 balsavo PRIEŠ pakavimo rinkliavų didinimą.
Pardavė pusę miesto ir niekas nieko .
Gėda ir apsivemti norisi , kad net valstiečiai prabalsavo už pusę miesto apmokestinimą . Vienu sakiniu : Grubliauskas su Taraškevičiumi , Konservatoriai ir Valstiečiais apmokestino pusę miesto žmonių parkavimo mokesčiu . Nesiskųskite valstiečiai ,kad jūs mažumoje, nes dabar balsus pardavinėjate ir galvojate mes to nematome. Mažumos dabar madingos ar ne , balsavusios mažumos ?
Privatus lėšų šaltinis Neniškiui?.. O kas pamenate lozungus, skelbtis prieš pirmąjį parkomatų įrengimą….. Švogerių taryba….
Vytautas, Julius ar iš tikro šiukšlė? Kaip bepasivadintum, esi visuomenės atmata. Tu Vaitkaus puspadzio nevertas
Valstiečiu Klaipėdoj nereikia.Vaitkus metų gėda!!!
Ko norėti iš milicininko -kgbisto A.Vaitkaus jis taip išmokytas sovietinės sistemos.Pats sako negalim branginti parkavimo senamiestyje,o už nugaros viso miesto verslui rezga kitą planą.Gėda Vaitkui ir jo sponsoriams uostininkams.Varyk lauk iš Klaipėdos KGB moksliuk. Klaipėdai tu Nereikalingas!
Kaip gera užsipulti ne pagrindinį veikėją. Į Grubliauską dantis galąskit, į Barbšį. Bet tie savi?
Norisi labai Simonavičiūtės paklausti – kas išaugino ir globojo eilę metų „Transporto nusipelniusį” veikėją Neniškį? Ar ne per greitai ponia pakeitė plokštelę ir gieda kitą dainelę. Ar politikui negalioja joks moralės kodeksas?
ir kitiems iš regiono . Mielieji , Jums liberali miesto valdžia , dėl Jūsų patogumo auto aikštelę prie ligoninių pastatė . Paliekate mašiną , sėdate į miesto viešąjį auto ir sveiki atvykę į Klaipėdą 🙂 Ar centrą ar senamiestį , ar … Nenorite ? Tada paremtas miesto biudžetas labai reikalingas klaipėdiečiams , manau liberalieji dar vieną auto aikštelę norėtų statyti 🙂 Jūsų patogumui ir taršai mieste mažinti .
Neuzteks vietos ligononiu ailstelese. Uzpildis ryte. O atvykstantiems i ligonine ar apziurai vietos neuzteks. Pandemijos metu visiems grustis autobusuose, labai gerai apgalvotas sprendimas. As jau nebesuprantu, ar sveikas protas ir loginis mastymas jau ne sio pasaulio dimensija?
Vaitkus lopas konkretus.Pats šaukė,kad negalima branginti parkavimo ,o jų frakcija padėjo Neniškiui apmokestint senamiestį.Veidmainis klaunas septynių žmonių komandos negali suvaldyti.Durnelis į merus kandidatavo.Melagi von iš Klaipėdos pas savo Karabasą į šešėlį slėptis.
Kaukė ? Užspaudė vienintelį vingį galvoje ? Nesuvoki , kad gyvename ne Š. Korėjoje , o demokratinėje šalyje ? Apie kokius suvaldymus rašai , moraline lupena ? Kiekvienas tarybos narys , jei nėra bendro sutarimo frakcijoje , laisvas kaip jam balsuoti . Eik kokią knygą paskaityk . .
tik jau nereikia, tikrai nedurnelis. Ten viskas paprasta – dabar valstiečiai Grubliauską su Neniškiu visokius parkavimus paremia, vėliau uosto valstiečius grubliauskininkai su uosto plėtrom ir remia ir vėl parems. Niekam ten nerūpi kas, kiek brangs ir kokia nauda – vyksta normalus „RIMTŲ VYRŲ” barteris. Čia tik mes, kvaileliai rinkėjai, norim kažkokias miestui naudas ir prasmes rasti
nematau tragedijos pabrangime . Atvažiavę iš rajono aimanuoja , kad negali mašinytės po langais senamiestyje pasilikti ? Vai vai …Yra aikštelė …Senamiesčio gyventojai seniai guodžiasi dėl nuolatinio triukšmo , net autobusų per Tilto gatvę nebenorėjo 🙂 Miestiečiai kaip važiavo viešu taip ir toliau važiuos , o tie , kurie nori patogiau arba moki arba statai į aikštelę , o ne po gyventojų langais . Nematau liberalių inkštimui pagrindo 🙂 Mes gi judame darnaus judumo link 🙂 Net prie ligoninių auto aikštelę atvykėliams pastatėme :))) Kiek kainavo liberalus judumas ? Kiek auto stato atvykėliai ? :))) Nusiraminkite , liberaliai liberalių sprendimai mane iki šiol stebina .
Akivaizdu, kad Neniškis pasiruošė sau didesnes pajamas, nes juk už poros metų grįš direktoriauti į Keleivinį transportą, kuris ir ima pinigus už parkavimą. Šlykštu. Bet šlykščiausi čia konservatoriai…
net jei ir gris, kas nera faktas, direktorius tera samdomas darbuotojas, kuris gauna alga, o ne procenta nuo autobusu bilietu.
Be to jei autobusu daugiau zmoniu vazinetu, nuo to VISIEMS tik geriau, net ir tiems, kurie toliau automobiliais vazines, bus daugiau vietos.
Siaubas !!! Gyvenu už Klaipėdos, darbas senamiestyje, tai jau dabar į dieną gaunasi po 6 eur parkavimas, o kai bus valanda po 1,5 eur tai į dieną 11 eur. Košmaras !!!
O kojos nukris parkuotis Piliavietes aiksteleje ar butina prie duru ir verkti, kad brangu?
juk nebūtina į senamiesti brautis automobiliu jeigu gyevenate mieste. Galite važiuoti autobusu, arba jeigu norite turėti daugiau sveikatos ir geresnį imunitetą prieš visokia pandemija, galite važiuoti dviračiu.
jie gyvenat užmiestyje ir nebeišsiverčiate be automobilio, tada puikiai galite parkuotis pigesnėje aikštelėje prie Piliavietės. Čia jokia paslaptis 🙂
Tai ir gyvenk savo kaime, nėr ko lįst į miestą
O Piliavietės aikštelė taip pat bus apmokestinta. Staigmena?
Suprantu, kad opozicijos pareiga oponuoti, bet liberalai ir pabegeliai is mero komiteto atrodo tiesiog apgailetinai. Niekam turbut, net nekyla klausimo, kad jei butu valdanciojoje daugumoje visi butu pasisake uz. O dabar tik tuscias politikavimas su skambiais lozungais.
Labiausiai gėda dėl Aido Kavecko – išdavė visus ir savo frakciją kurios vadovas yra ir koaliciją. Tokio niekšiškumo reikia paieškoti. Nori vaidinti gudrų politiką o yra viso labo paprasta politinė kurva. Nedalyvaudamas balsavime, manytina išdavė savus, kad palaikytų liberalus, jei tai ne kurvizmas, tai kas, kaveckinė politika?
Siūlyčiau galvoti rašant. Jūsų IP kaip ant delno. O dėl savų- ar konservatoriai kada nors buvo nors saviems savi? Žmogus savo poziciją pareiškė nebūdamas tame turguje. Dėl kitų irgi aišku- už ką pirko. Taigi Klaipėdos šunauja savo didvyrius žino, svarbu neužmiršti per du metus.
suprantu balsavusių logiką . Panašu logiką prarado liberalai ? Patys siūlo patys rėkia prieš kada vyksta balsavimai ? Kiek pamenu Senamiesčio gyventojų „norus
gyventi ramiai tyliai ” atstovavo toks seniūnaitis Kulikauskas ? Bendruomeniškiausias iš bendruomenės ? :)) Nenorėjo net autobusų per Tiltų gatvę ?
Mokėti daugiau ir aš nenoriu, bet iš esmės suprantu šito sprendimo logiką-atgrasyti nuo važiavimo automobiliais ir mažinti taršą. Politikai, kurie tai kritikuoja, tikriausiai bijo būti nepopuliarūs ir neįtikti masėms. Baisu pritarti sprendimams, kurie žmonėms nepatinka. O kur vakarietiška politinė kultūra?
pasimate kas kam atsovauja Klaipedoje,
viso gero senamiesti, labas Akropolio aikstele
Jei jums atrodo, kad senamiescio gaivinimas yra jo uzgrudimas automobiliais, tai vadinasi nepazystate Klaipedos senamiescio. Kaune senamiestis atsigavo nors ir parkingas buvo pabrangintas. Istorija jau buvo parodziusi, kad tas mokestis nieko nepakeis is esmes.
Akropolio aikstele irgi taps mokama anksciau ar veliau, cia tik laiko klausimas
fui,kaip neskanu,dar ir tremtinių vadas prie to prisideda