Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-04-13 |
Pasibaigus žiema pažėrė rūpesčių Klaipėdos gatvių ir šaligatvių valytojams. Jau skelbta, jog šiemet per tris pirmuosius mėnesius uostamiestyje ant gatvių ir šaligatvių išbarstyta virš 2000 tonų smėlio-druskos mišinio, tai yra dešimtimis kartų daugiau nei pernai.
Dabar gatvių valytojams tenka visą šį „turtą“ surinkti, bet gamtinės sąlygos neleidžia to padaryti maksimaliai greitai.
„Yra vietų, kur gatvių kelkraščiuose buvo susikaupęs ir apie 10 centimetrų storio žvyro sluoksnis. Valymo mašinos, kurios veikia vakuuminio siurbimo būdu, nėra pritaikytos iškart surinkti suspaustą ir susigulėjusį žvyro sluoksnį. Tam galimai reikalingas kitas mechaninis gatvių valymo būdas. Mūsų atveju gatvių sąšlavas mašinos surenka tausodamos miesto aplinką, t. y., sudrėkinant ir nekeliant dulkių, surenkamos ypač kenksmingos žmogui kietosios dalelės. Tad technika turi pravažiuoti dešimtis reisų, kol per visą žiemą susikaupęs storas žvyro sluoksnis bus susiurbtas į mašinų bunkerius“, – pranešime cituojamas Klaipėdos autobusų parko Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas.
Gatvių valymo darbus apsunkina ir oro sąlygos. Kovo mėnesį, kai dar vyravo minusinė ar nulinė temperatūra, vakuuminė gatvių valymo technika negalėjo dirbti – esant neigiamai temperatūrai negalima naudoti drėkinimo įrangos, nes gatvėse susidarytų plikledis. Be to, lietingomis dienomis permirkusių kelio sąnašų susiurbimas nėra itin efektyvus – labai daug laiko sugaištama bunkeryje susikaupusių atliekų, kurių didžiąją dalį sudaro susiurbtas vanduo, pervežimui į atliekų surinkimo aikštelę.
„Į gatves išvažiuojame kasdien nuo 6 valandos ryto, tačiau kol kas turėjome tik kiek daugiau nei dvi savaites našaus darbo, kai vyravo palankūs sausi orai. Per kovo mėnesį iš savo prižiūrimų gatvių susiurbėme ir išvežėme rekordinį sąšlavų kiekį – apie 400 tonų. Balandis kol kas palankesnis darbui,
surinkimas vyksta sklandžiau “, – konstatavo I. Paliakas.
UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ yra vienas iš trijų uostamiesčio gatvių valymo paslaugų teikėjų, 2019 metais laimėjęs Klaipėdos miesto savivaldybės skelbtą viešąjį konkursą. Keturi bendrovės naudojami vakuuminiai automobiliai gali nuo Klaipėdos gatvių siurbti dulkes, smulkias sąšlavas.
Klaipėdos miesto savivaldybė specializuotą gatvių valymo techniką – 4 didžiąsias mašinas ir 4 šaligatvių bei siauroms senamiesčio gatvėms pritaikytus automobilius – įsigijo siekdama mažinti oro užterštumą kietosiomis dalelėmis bei turto patikėjimo sutarčių pagrindu perdavė jas viešųjų pirkimų konkursus laimėjusiems rangovams.
Išleisti dideli pinigai naujoms mašinoms, kurios nesugeba sušluoti smėlio nuo gatvės. Kada paskutinį kartą Klaipėdoje gatves šiemet barstė? O visose gatvėse storiausias smėlio sluoksnis. Ir nereikia pasakoti, kad valytojai dirba išsijuosę, nes kasdien važinėjant po miestą tik kelis kartus teko pamatyti dirbančią techniką. Valant tokiais tempais netruks ateiti naujas gatvių barstymo sezonas. Atrodo, kad seniau žmogus su šluota greičiau gatvę nušluodavo negu šios mašinos
Geriausias atsakymas kaip yra valomas mūsų miestas tai automobiliu plovyklų kiekio augimas – kaip po lietaus grybai miške. Šiaip jei jau taip butu stengtasi valyti tai mes miestiečiai būtume pavargę nuo pastovaus vaizdo lik butu kadras užstrigęs – vis važiuoja ir važiuoja valymo mašinos – tačiau daugelis miestiečiu pasakytu kad to nėra. Tad greičiausias miesto apsivalymas įvyks tada kai lietus gerai palys kokia savaite ir nuplaus dali kas susikaupė gatvėse, tada didieji miesto valytuvai iš autobuso parko galės pasigirsti jog dirbo diena ir naktį ir miestas yra išvalytas nuo smėlio, smėlio dulkiu ir tt. Šiaip ar miesto valdžia kada nors mate kaip valomi pvz. šaligatviai, pesčiuju takai???. Galima pakomentuoti – imamas lapu oro pūstuvai (kurie skirti nuo vejos nupusti lapus i krūvas ) ir nupučiami nešvarumai i šaligatviu žaliąsias zonas tipo ten smėlio dulkes pranyks ir miestas bus švarus, tačiau vejas padaro savo, ir dulkes grista ant šaligatviu o miesto samdomi valytuvai vėl kartoja ta pati veiksmą tai ir eina viskas ratu, o mes miestiečiai vaikštome švarus.
Su tokiu mašinų kiekiu tai tik darbo imitavimas.