Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-04-02 |
Klaipėdos uosto direkcija praneša, jog penktadienį pirmą kartą šiais metais nuotoliniu būdu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje buvo aptarti uosto vystymo ir aplinkosaugos klausimai.
Direkcija pradeda įgyvendinti viešosios infrastruktūros projektus – bangolaužių rekonstrukciją, uosto kanalo nuo šiaurinės uosto dalies iki Malkų įlankos gilinimo iki 15 m darbus. Vėliau planuojama dalį akvatorijos pagilinti iki 15,5 m, o išorinį laivybos kanalą iki 16 m, taip pat bus suformuota nauja laivybos kanalo kryptis ir visame laivybos kanale iki Malkų įlankos ateityje pasiekta 14,3 m leistina grimzlė.
„Uostas turi būti vystomas ir plėtojamas, kad atitiktų besikeičiančios rinkos poreikius, infrastruktūrą būtina orientuoti į uosto pralaidumo ir laivybos saugumo didinimą. Šiuo metu vykdomi ir jau pradedami vykdyti viešosios infrastruktūros projektai uostui suteiks naują kokybinį pranašumą. Tai, kad šiandien Uosto tarybą pasveikino Susisiekimo ministras, parodo šios šakos ir visos veiklos svarbą Lietuvai ir jos ekonomikai, o mero pasveikinimas – bendrystę su miestu svarbą ir tai, kad visi esame uostamiestyje“, – pranešime spaudai pažymi Uosto tarybos pirmininkas ir Jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Įgyvendinant uosto bendrojo plano sprendinius, pradedami pietinės uosto dalies plėtros parengiamieji darbai – šiuo metu rengiami šios uosto dalies išvystymo projektiniai pasiūlymai. Vėliau pagal projektinius sprendinius bus vertinamas poveikis aplinkai.
Uosto direkcija planuoja Klaipėdos uosto plėtrą atsižvelgdama ir siekdama gerinti aplinką, išsaugoti kraštovaizdžio ir biologinę įvairovę, racionaliai naudoti gamtos išteklius, taip pat diegti išmaniąsias technologijas. Šiemet tikslams pasiekti bus rengiama žaliojo uosto koncepcija, kurios kryptys ir tikslai pristatyti Uosto tarybos nariams.
„Žaliojo uosto koncepcija – tai tam tikras planas, kuris leis mums nusimatyti kryptį ir ja eiti. Akivaizdu, kad ateityje šis kriterijus bus svarbus ir verslo konkurencingumui. Jau dabar girdime pasaulyje, kad kai kurių prekių nebeperkama vien dėl to, kad jų gamyba neatitinka darnumo principų ir pan. Yra nacionaliniai ir tarptautiniai sprendimai, nubrėžiantys mums žaliąją kryptį, kurios turime laikytis“, – pristatydamas žaliojo uosto koncepcijos prioritetus pabrėžė A. Latakas.
Uosto tarybos nariai taip pat supažindinti su projektais, kuriems siekiama finansavimo iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės RRF (angl. Recovery and Resilience Facility) fondo. Tikimasi gautomis lėšomis įsigyti technologiškai pažangias ir netaršias priemones, naudojamas saugiai laivybai užtikrinti.
Posėdžio metu AB „Lietuvos geležinkelių“ atstovai apžvelgė Klaipėdos geležinkelio mazgo situaciją bei numatomą plėtrą, o Energetikos ministerija pristatė aktualijas, susijusias su jūrinėms vėjo jėgainėms reikalinga infrastruktūra.
Uosto tarybą sudaro Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos miesto savivaldybės, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, Klaipėdos universiteto, uosto naudotojų, su uosto veikla susijusių asociacijų, AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai.
Kada patrsuksit palapines iš miesto centro, a ?
suvokiant tekstą. Aš tai perskaičiau taip kaip teigiama – „įgyvendinami viešosios infrastruktūros projektai” VIEŠOSIOS!!! suprask visiems ir už mūsų visų – biudžeto pinigus. Tačiau, posėdžiai NE VIEŠI. Kodėl? KVJUD – įmonė, kaip ant blankų rašoma -Valstybinė, o bizniukas slaptas. Dar teigiama ” su projektais buvo supažindinti uosto tarybos nariai” – suprask, patys susigalvojome ir patys save susipažindinome. Liuks, o mes visi turėsime pareiga susimokėti už tai. Ką jie ten taip tvariai ir darniai priuostino savo kanale, neaišku ir baisi paslaptis, bet iš komunikacijos aišku, kad su šriūbais ne visai tvarkoje tai kokia tikimybė, kad su tais tvariai žaliais darnumais pavyko? Krūtas tas Žalio uosto generalinis – visiškai tvarus ir darnus komunikatorius. Tikras klaskininkas ir šlipsas su juodu kostiumu nepadeda. O Jums pasirodė kitaip?
Tikra tiesa.
Jeigu kada nors Klaipėdos miesto gyventojų uosto taryboj prireiktų – šaukit reketą, kolegos, kuo galėsim pagelbėsim. Juk čia uostamiestis su vienu kitu gyventoju, ne vien uostas su Grubliausku uosto taryboj, gal ne. 🙂