Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-02-23 |
Tęstinę programą „Lietuva – jūrinė valstybė“ pradėjęs Lietuvos jūrų muziejus skelbia publikacijas apie Lietuvos laivyno istoriją.
Šįkart muziejus pristato Alfonsą Urbelį (1917–2001) – neeilinę asmenybę Lietuvos buriavimo ir jūreivystės istorijoje.
„1939 m. Alfonsas Urbelis netikėtai prancūziškame buriavimo žurnale „Le Yacht“ rado skelbimą apie pigiai parduodamą dvistiebį 23 metrų ilgio ir 30 t vandentalpos burlaivį. Jis surinko jūrų skautų įgulą ir 1939 m. rugpjūčio 11 d. traukiniu per Vokietiją ir Belgiją išvyko į žvejų uostelį Sables di Oloni, esantį Prancūzijos Biskajos įlankos pakrantės centrinėje dalyje. Prancūzų žvejų pakrančių burlaivį už savo sutaupytas lėšas nusipirkęs A. Urbelis tikėjosi su nauju vardu ant borto („Baltoji Lelija“) parburiuoti į Klaipėdos ar Šventosios uostą, tačiau prasidėjęs karas pakeitė planus ir nubloškė kapitoną į Vakarus. Galop, lietuvis jūrų skautas, entuziastingas buriuotojas, transporto laivų karininkas ir gražuolių klasikinių jachtų restauratorius savo gyvenimą sukūrė Junginėse Amerikos Valstijose. Alfonsas Urbelis 1993 m. rašė: „Beveik 50 metų pirkau ir restauravau įvairius burinius laivus labai žymiems asmenims, kurie visgi miršta ir yra užmirštami, o laivai po mano pastangų juos išsaugoti ir prikelti naujam gyvenimui toliau plaukioja…“. O viskas prasidėjo nuo nedidelės valtelės, rastos Kauno savivaldybės kieme, ir svajonės apie „Baltąją Leliją“, – rašoma Justino Žilinsko biografinėje apybraižoje.
Parašykite komentarą