Parodų rūmuose -„Nature morte“ ir „(Ekologinės) alteracijos“

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-02-22

Klaipėdos parodų rūmuose nuo vasario 26 d., penktadienio, veiks dvi naujos parodos: Ginto Kavoliūno fotografijos paroda „Nature morte“ ir Sigitos Dackevičiūtės instaliacijų paroda „(Ekologinės) alteracijos“.

Kelios G. Kavoliūno pirmojo ciklo „Ant palangės“ fotografijos uostamiestyje buvo eksponuotos prieš aštuonis metus, o jo fotografinė kūryba Klaipėdoje išsamiai pristatoma pirmą kartą.

Parodoje „Nature morte“ (prancūziškai – mirusi, negyva gamta) autorius pateikia vizualias gyvybės ir mirties interpretacijas gamtoje.

Jis vienodai noriai renkasi tiek gėlių vazonuose tarpstančius augalus, tiek jau silpniau gyvybe alsuojančias nuskintas ir sumerktas gėles ar išrautus ir sunykimui pasmerktus medžių daigus. Į jo dėmesio ir kūrybinių eksperimentų lauką patenka ir žymiai seniau gyvybę praradusių gyvūnų bei paukščių kaukolės, makabrišką šokį lietuje šokusių varlių liekanos. Visais šiais atvejais objektų fiksacijos G. Kavoliūno kūriniuose tampa šamaniška gamtos įkūnijimo galia, magiškai traukiančia prie jos ištakų, kur laikinumas yra akivaizdus, o gyvybė laisvanoriškai sudaro kontraktą su mirtimi.

G. Kavoliūnas gimė 1976 m. Adomynės kaime (Kupiškio r.). Nuo 2003 m. gyvena ir kuria Vilniaus rajone. Nuo 2008 m. – Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys, 2009 m. suteiktas meno kūrėjo statusas. Kūrinių yra įsigiję Šiaulių fotografijos muziejus, Tauragės krašto muziejus ir Nacionalinė dailės galerija.

„(Ekologinės) alteracijos“

S. Dackevičiūtės instaliacijos vienija keletą išeities taškų. Tai dėmesys procesams (priešingai nekintančioms, įsitvirtinusioms būklėms), „tapsmas kitu“ (bandymas pabūti paribiuose, ar tiesiog „kito kailyje“) bei įprastų hierarchijų kvestionavimas ar ironiškas požiūris.

Alteracijos – tai nedideli, kartais vos juntami išvaizdos, būklės, struktūros pokyčiai, muzikoje – garso pasikeitimas tonu ar pustoniu.

Instaliacijų meninio tyrimo linijos vingiuoja per ekologines temas ir gamtos bei technologijų sandūras. Kūrinių motyvai atsirado iš autorės asmeninių patyrimų, įvairių susidūrimų ekologiškai jautriuose kontekstuose, jutimo intensyvumų ir pokyčių. Kūriniai nepateikia atsakymų, tik bando atskleisti sudėtingą šiuolaikinio žmogaus santykį su gamta.

Atskiri instaliacijų blokai jau buvo eksponuoti ankstesnėse parodose, čia jie išvystyti iki užbaigto projekto.

S. Dackevičiūtė – dailininkė, Lietuvos dailininkų sąjungos narė. 1983 m. baigė Valstybinį dailės institutą, skulptūros specialybę. Kuria skulptūras, instaliacijas, skaitmeninę grafiką, dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje (2004–2020 m. darbus eksponavo daugiau nei 60 grupinių skulptūros ir grafikos parodų). 2013–2018 m. surengė kelias personalines parodas ir instaliacijų ekspozicijas dviejų/trijų autorių parodose Vilniuje ir Kaune.

Abi parodos Parodų rūmuose veiks iki kovo 28 d.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

Pamokos netradicinėse erdvėse. Iššūkiai ir patirtys

Kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose Klaipėdos Vydūno gimnazijos dvyliktokams paskutinį kartą vyko visos dienos pamokos netradicinėse erdvėse. Juos per šią ...
2024-11-29
Skaityti daugiau

Kultūra

Parodų rūmuose - keturios naujos parodos

Lapkričio 15 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos parodų rūmuose atidaroma jubiliejinė Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus menininkų paroda „Vakarų vėjai’24“, ...
2024-11-11
Skaityti daugiau

Kultūra

Atvers parodą, pritaikyta ir turintiems regos sutrikimų

LNDM Prano Domšaičio galerija spalio 11 d., penktadienį, kviečia į parodos „Gėlės, vaisiai ir dygliai“ atidarymą. Joje bus eksponuojami šiuolaikinių ...
2024-10-07
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This