Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-01-21 |
Klaipėdos savivaldybė pradėjo Biržos tilto remonto projektavimo darbų pirkimo procedūras, o tai sukėlė kai kurių politikų nepasitenkinimą, nes esą ir pinigų numatyta per mažai, ir planuojami tik „palaižymai“.
„Atvira Klaipėda“ rašė, jog pernai Klaipėdos savivaldybės už 25 tūkst. eurų nusipirko Biržos tilto ekspertizės paslaugą.
Bendrovė „INHUS Engineering“ ekspertai padarė šešias pagrindines išvadas. Jose rašoma, kad tilto perdangos konstrukcijos yra patenkinamos būklės, bet įvertinant tai, kad tilto būklė per pastaruosius trejus metus žymiai pablogėjo, šiuo metu tiltu, anot jų, galima leisti važiuoti viešajam transportui, kurio masė iki 20 tonų.
„INHUS Engineering“ specialistai laikinai, kol bus paaukštintas dešinysis prietiltis ir bus suremontuota gelžbetoninė gembė, pasiūlė transporto greitį apriboti iki 20 km/h.
„Reikia skubiai nuimti nuo naujojo kontrasvorio visus papildomus špižinius luitus; atlikti kėlimo įrangos patikrinimą-profilaktiką; rekomenduojame ateityje tiltą eksploatuoti tik pėsčiųjų ir lengvųjų automobilių eismui“, – taip skambėjo kitos trys ekspertų išvados.
Jie taip pat pateikė dar 14 papildomų išvadų, kurių kai kurios turi nuo dviejų iki penkių papunkčių.
Klaipėdos miesto tarybos narys Arūnas Tuma pernai lapkritį kreipėsi į savivaldybės administraciją, kad ji kuo skubiau imtųsi Biržos tilto remonto, įtrauktų jį į strateginius miesto planus.
Šį klausimą ketvirtadienį svarstė ir Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetas, kurio narys yra A. Tuma, nes šio politiko netenkino iš Miesto tvarkymo skyriaus gautas atsakymas apie Biržos tilto remontą. Jam nepatiko tai, jog šių metų biudžete Biržos tilto remonto projektui parengti yra numatyta tik 15 tūkst. eurų. „Nė vienas padorus architektas už tokius pinigus nedirbs. Be to, projektavimo užduotyje nėra numatyta esminių darbų, o tik padažymai, palaižymai“, – piktinosi A. Tuma.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė aiškino, kad numatyti 15 tūkst. eurų yra tik pradinė suma. Jei projektavimo konkursą laimėję paslaugos teikėjai prašys daugiau pinigų, jų ir bus rasta.
Prie projektavimo pirkimo užduoties esą pridėtos ir ekspertizės išvados, todėl remonto projektas turės būti parengtas atsižvelgiant į jas.
„Mes perkame remonto projektą. Projektuotojai nuspręs, ar turi būti atliktas paprastas ar kapitalinis remontas. Manau, kad darbai išaugs iki kapitalinio remonto“, – teigė I. Šakalienė.
Biržos tiltas kapitaliai buvo suremontuotas 2007 metais ir jau tada ekspertai rekomendavo, kad jis turi būti skirtas tik lengvajam transportui ir pėstiesiems.
Komiteto narys Arūnas Andziulis klausė, kodėl Biržos tilto negalima visiškai perstatyti, jei jau bent kol kas atsisakyta planų statyti Bastionų tiltą.
„Šituo klausimu norėjau atkreipti dėmesį, kad apie miesto širdį mąstome tik 15 tūkst. eurų mastu. Politikams reikia apsispręsti, kad būtų geras projektas, geras remontas ir geri pinigai“, – teigė A. Tuma.
Galiausiai politikai ir valdininkai sutarė, jog kitą savaitę vyks atskiras pasitarimas Biržos tilto remonto klausimais.
sprendimas Biržos tiltą pakeisti nauju yra teisingas. Galėtų iš karto įmontuoti tramvajaus bėgius. Taip sakant su perspektyva į ateitį. Na, o kad esamas neprapultų veltui, jį galima būtų perkelti sumontuoti vietoj planuojamo Bastionų tilto. Dviračiams, pėstiesiems ir lengvajam transportui pakaktų.
Uzdrauskite autobusu eisma.