Siūlysiu atsisakyti į Bendrąjį planą įtraukti geležinkelio plėtrą ties Girulių mišku (4)

Politikų tribūna
Marius Skuodis, susisiekimo ministras
2021-01-09

Girdžiu viešojoje erdvėje nerimstančias diskusijas dėl Girulių miško ir Lietuvos Respublikos Bendrojo plano konkretizuotų sprendinių. Todėl visiems klaipėdiečiams, aplinkosaugos aktyvistams ir bendrai besidomintiems noriu perduoti aiškią žinią – po konsultacijų su skirtingais kolegomis siūlysiu atsisakyti į Bendrąjį planą įtraukti geležinkelio mazgo plėtrą ties Girulių mišku ir vietoj šios teritorijos vertinti plėtros galimybes alternatyviose lokacijose, taip išvengiant miško kitimo ir jį apsaugant.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tikiu, kad ateities susisiekimo sistema pirmiausiai turi atitikti darnos ir atvirumo principus.

Suderinti interesus nėra visada lengva. Tačiau gyventojų gyvenimo kokybė ir žaliosios miestų teritorijos neturėtų kentėti jose įgyvendinant tokius infrastruktūros sprendimus. Ypač esant alternatyvoms, leidžiančioms pasiekti tą patį norimą rezultatą.

Aplinkos ministerijos kolegų koordinuojamą Bendrąjį planą matau ne kaip draudimų, o potencialių galimybių planą – tai, susisiekimo terminais, kaip automobilio navigacija, parodanti, kur šalyje yra didžiausias ekonominis, socialinis ir aplinkosauginis potencialas. Tuo pačiu tai ir kompleksinis dokumentas, siekiantis kaip įmanoma geriau suderinti visas sritis. Darni plėtra vyks tik tuomet.

Taip, tai mano vieša reakcija į aplinkosaugos specialistų raginimą Vyriausybei koreguoti praėjusių metų vasarą priimtą nutarimą dėl transeuropinio transporto koridoriaus Klaipėdos geležinkelio mazgo vystymo dalies planų.

Žymos: | |

Komentarai (4):

Atsakymai į “Siūlysiu atsisakyti į Bendrąjį planą įtraukti geležinkelio plėtrą ties Girulių mišku”: 4

  1. Keista parašė:

    Keista vienop ko čia tas ministras stebisi dėl nerimstančių diskusijų. Naujojo ir jauno gražus pažadas, tik ar jam šonų neaplamdys seni pramoniniai vilkai? O miesto žmonės tai senai nebetiki jokia valdžia ir ministrų pažadais, ypač paskutiniųjų ir šiuo atveju konkrečiai Jaroslav Narkevič. Čia jaunajam tik užuojauta nes reputaciją reikės ilgai ir sunkiai kelti. Anas susisiekimo ministras viešai vyriausybės posėdžio metu žadėjo, kad jokių uosto plėtrų dar nebus ir bendrasis uosto planas ( be jokių alternatyvų) tvirtinamas tik dėl viso ko ir normaliai daryti „ilgai užtruks”. Į tokius , kad ir viešus, pažadus fb negali reaguoti nei LR BP rengėjai nei miesto BP darytojai. Tad Ministras galėtų, jei rimtai kalba, išleisti rašytinį ukazą tiek LT geležinkeliams tie minėtų BP rengėjams ir tą popierį paviešinti. Būtų visiems ramiau ir oficialus parėdimas visokiems planų rengėjams aiškumas. O Girulių miško ne/kirtimas yra tik uosto plėtros užmačios pasekmė. Kol šiai didžiausiai miesto problemai neimsime ieškoti tvaraus ir ilgalaikio civilizuoto sprendimo diktuodami visam miestui tik uosto kompanijų savininkų biznio valią, tol visi bus pjudomi ir didesnių ar mažesnių ekscesų kils nuolat. Finalas tas pats- kada nors žmonės vis tiek neapsikęs ir išeis į gatves. Tik, laiko ir nuostolių, praradimų klausimas. Tad logiškiausias sprendimas būtų ne tik Girulių miško kirtimą iš visokių planų anuliuoti, bet ir suspenduoti uosto BP ir visokias uosto plėtras kol nebus rastas spendimas ir normalus susitarimas dėl uosto ateities, tvarios ekonominės logikos, koks jis ir kur turi būti.

  2. Nepriligsta pradažniom skurom parašė:

    Kurie už skatika ir siela jau pardavė velniui visokie grubil… nekniškiai ir ..kubilienės….

  3. Pagaliau parašė:

    Nors vienas protingas žmogus atejo į valdžia. Ačiū jam

    • Anonimas parašė:

      kodėl tik jam? Ir premjere I.Šimonytė tą patį kalba ir S. Gentvilas. Liūdniausia, kad net J.Narkevič panašiai vebleno ir lyg pirmųjų net ant LT žemės gyvų nebuvo. Visi tylėjo. Va kai nors ką nors padarys tada ir dėkokime, dabar, dar tik fb uose pažadai-pamastymai. Kokių tik jų negirdėjome.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Istorijos iš Klaipėdos archyvo, Svarbu

Padėtis Giruliuose: draudžiama zona, kertamas miškas, naujos įstaigos 

1951-aisiais Giruliai, prieš penkerius metus prijungti prie Klaipėdos, buvo atsidūrę ne tik uostamiesčio, bet ir centrinės valdžios akiratyje.  Apie sprendimus, ...
2024-12-07
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Turkijoje kalbės ir apie Klaipėdos uostą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis šią savaitę, spalio 14–16 dienomis, lankosi Stambule, Turkijoje, kur susitiks su šios šalies transporto ir infrastruktūros ...
2024-10-14
Skaityti daugiau

Veidai

Algiui Latakui - Liudviko Stulpino medalis

Už indėlį į Lietuvos susisiekimo sistemą susisiekimo ministras Marius Skuodis šiemet apdovanojo penkis asmenis. Taip pat ministras įteikė aukščiausią jūrininko ...
2024-10-07
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This