Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-12-02 |
Trečiadienį į bendrovės „Klaipėdos laivų remontas” doką saugiai nutemptas dukart šį rudenį Dangės upėje skendęs žvejybos laivas „Ole Willasen“.
Klaipėdos savivaldybė tikina, kad sieks, jog raštiškai būtų įteisinta laivų savininkų atsakomybė už galimų pasekmių likvidavimą.
„Nesaugūs laivai neturi būti švartuojami Dangės krantinėje. Žinia, kurią šiandien siunčiame visiems laivų savininkams ir krantinių operatoriams, – griežta ir nedviprasmiška: ateityje, sudarant bet kokias sutartis su laivų, kurie norėtų švartuotis Dangėje, savininkais, besąlygiškai turi būti numatytos visų šalių atsakomybės avarijų ar incidentų atvejais. Taip pat turi būti užtikrintas ir tokiose situacijose kilusių pasekmių suvaldymo ir likvidavimo procesas“, – pranešime spaudai cituojamas Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
„Klaipėdos laivų remonto“ generalinis direktorius Alvydas Butkus, kuris taip pat yra ir UAB „Klaipėdos pilies uostas“ vadovas, patvirtino, kad artimiausiu metu bus remontuojamas saugiai į doką atgabento „Ole Willasen“ korpusas. Atlikus jo užsandarinimo darbus laivas grįš į buvusią švartavimo vietą, bet tik jo savininkams iš anksto raštu įforminus teises ir pareigas su Klaipėdos pilies uosto valdytoju.
Klaipėdos miesto savivaldybei priklauso koncesininko „Klaipėdos laivų remonto“ valdomos krantinės, prie kurių stovėjo Norvegijoje registruotas, 1948 m. pastatytas žvejybinis laivas.
Pirmąkart Norvegijoje registruotas laivas skendo spalio pradžioje. Laiku pastebėjus ir operatyviai sureagavus, laivas buvo išgelbėtas nuo tragiškos lemties. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad priemonės, kurių buvo imtasi, nebuvo veiksmingos – po mėnesio vanduo vėl ėmė sunktis į laivą ir jam vėl iškilo grėsmė nugarmėti į upės dugną. Pakrypusį laivą laiku pastebėjo Uosto direkcijos dispečeris. Išpumpavus vandenį iš laivo, ir antrą kartą pavyko išlaikyti jį ant vandens.
Teigiama, kad laivo tempimo į remonto doką operacija, kurioje dalyvavo savivaldybės, Uosto direkcijos, UAB „Narų servisas“, laivo savininko įgalioti asmenys ir kitų suinteresuotų institucijų atstovai, buvo rimtas iššūkis dėl itin prastos laivo būklės. Baimintasi, kad pakeliui į remonto doką „Ole Willasen“ gali nuskęsti.
Parašykite komentarą