Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-07-29 |
Klaipėdos uostas taip pat pajuto koronaviruso pandemijos pasekmes – per pirmąjį pusmetį krova sumenko. Tikimasi, jog antrasis pusmetis bus daug geresnis, nes atsigavimo ženklų jau yra gausu.
Naujasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pripažino, jog pandemija uosto veiklai turėjo įtakos.
„Krova per pirmąjį šių metų pusmetį sumažėjo 6,6 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, perkrauta 22,1 mln. tonų. 12 uostų, su kuriais lyginamės, bendra krova per pirmą pusmetį sumažėjo 7 proc., tad mes atrodome neblogai. Labai smarkiai krova krito Latvijos uostuose, o tą skaičių – 7 proc. padeda išlaikyti Rusijos uostai, kuriuos krova sumenko vos 0,7-1 proc.“, – skaičius pažėrė A. Latakas.
Krovos sumažėjimui Klaipėdos uoste didžiausią įtaką turėjo tai, jog gerokai mažiau perkrauta skystųjų krovinių – naftos bei generalinių krovinių – konteinerių.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas aiškino, jog naftos ir konteinerių krova sumenko būtent dėl pandemijos ir karantino.
„Konteinerių Klaipėdoje perkrauta mažiau nei pernai per pirmą pusmetį, nes labai sumažėjo prekyba tarp Azijos ir Europos. Konteinerių linijų operatoriai skaičiuoja, jog mūsų regione prekyba tarp Azijos ir šiaurės Europos sumažėjo 23 proc. Pavyzdžiui, į Latviją atvežta 21 proc. mažiau konteinerių, į Estiją 26,7 proc. mažiau, o į Lietuvą 17 proc. Aišku, kad karantinas turėjo didžiausią įtaką, nes buvo ir prekybos, ir žmonių judėjimo suvaržymai. Bet konteinerių linijos jau mato atsigavimą, ne Kinija anksčiausiai atsisakė visų karantino apribojimų, tad tikimai, jog antrąjį pusmetį bus krovos augimas, jei karantinas nepasikartos tiek Azijoje, tiek šiaurės Europoje“, – aiškino A. Drungilas.
Karantinas buvo viena esminių priežasčių ir dėl to, kodėl sumažėjo perkraunamos naftos kiekiai.
„Naftos apyvarta labai priklauso nuo žmonių judrumo. O buvo karantinas, žmonės uždaryti namuose, naftos produktų vartojimas smarkiai krito, todėl ir krova sumenko Be to, žalios naftos kaina buvo nukritusi žemiau nulio, todėl ir gamyklos buvo pristabdžiusio veiklą. Dabar jau viskas atsistato ir stabilizuojasi, todėl tikėtina, kad ir Klaipėdos uoste antrasis pusmetis bus geresnis“, – teigė A. Drungilas.
A. Latakas neslėpė, jog šiemet jau palaidota ir kruizinė laivyba. „Iš visų planuotų laivų neturėjome ir neturėsime nė vieno. Bet situacija dar gali pasikeisti“, – vylėsi vadovas.
Palyginti su 2019 metų pirmuoju pusmečiu, Uosto direkcijos gautos pajamos sumažėjo labai nežymiai – tik 1,5 proc. Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius Uosto direkcija gavo 31,168 mln. eurų pajamų.
„Antrą pusmetį matome pozityviai. Įprastai uoste birželis ir liepa yra pereinamasis laikotarpis, kad dar nėra grūdų. Jų sezonas šiemet žadamas labai geras. Manome, kad grūdai, atsigavę generaliniai ir galbūt skystieji kroviniai pakels rodiklius ir šiuos metus pabaigsime gerai. Žinoma, niekas negali prognozuoti dėl antros pandemijos bangos. Bet kol kas esame nusiteikę labai pozityviai“, – tikino A. Latakas.
„””…mes atrodome neblogai…”.A.Latakai – kur stovėjai ir iš kurios vietos tai matei? Eisime pažiūrėti