Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-07-16 |
Klaipėdoje bus diegiama nauja viešojo transporto rūšis, tačiau dėl to nukentės automobilių vairuotojai, nes kai kurios gatvės jiems bus uždarytos.
Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariai ketvirtadienį pritarė naujos viešojo transporto rūšies diegimo Klaipėdos mieste alternatyvai „BRT įgyvendinimas panaudojant esamas eismo juostas“. Tokia alternatyva buvo pasiūlyta atliktoje galimybių studijoje, skirtoje išsiaiškinti perspektyviausias naujas viešojo transporto rūšis. Tokiai alternatyvai vasarį pritarė ir Klaipėdos miesto tarybos kolegija.
Klaipėdos savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas Gintaras Dovidaitis paaiškino,jog BRT sąvoka reiškia specialią transporto priemonę, kuri dažniausiai yra elektrinė, judančią atskira eismo juosta, kuri dažniausiai yra visiškai atskirta nuo kitų eismo, o toje juostoje įrengtos stotelės keleiviams, autobusų pakrovimo stotelės.
„Mūsų siūlomas variantas yra BRT atmaina – naudojamos tos eismo juostos, kurios yra dabar, visiškai atskirų juostų nebus įrenginėjama. Dalyje gatvių viešojo transporto juostos tiesiog bus atskirtos borteliais“, – teigė G. Dovidaitis.
Gairėse, kaip Klaipėdoje įgyvendinti BRT, numatoma, jog miestas iki 2030 m. įsigis 49 didelius elektra varomus autobusus, kurie bus integruoti į viešojo transporto sistemą. Pirmuosius 10 elektrobusų numatoma įsigyti jau kitais metais, 2022-aisiais – tiek pat, o vėliau kasmet jau tik po 3-6.
Kitais metais taip pat jau numatoma modernizuoti gatves taip, kad jos būtų skirtos BRT – modernizuoti A juostas, įrengiant bortus. Vėlesniais metais planuojama atnaujinti kitą BRT būtiną infrastruktūrą, pavyzdžiui, apsisukimus, stoteles ir pan.
Be to, numatoma, jog Klaipėdoje bus įdiegta ir eismo valdymo sistema su viešojo transporto prioritetu. Toks koridorius pirmiausia planuojamas Minijos – Pilies – Naujoji Uosto gatvėse, vėliau – Taikos pr.–Tiltų –Herkaus Manto –Liepojos g., paskiausiai – Priestočio – Mokyklos g.–Šilutės pl.
Visus šiuos pokyčius viešajame transporte pajus ne tik keleiviai, bet ir vairuotojai. Bene didžiausias pokytis laukia Herkaus Manto gatvėje nuo Liepų iki S. Daukanto gatvės. Čia galės važiuoti tik dviratininkai ir viešasis transportas bei tie, kurie turi specialius leidimus, o kitiems vairuotojams teks rinktis kitus kelius. Tačiau skaičiuojama, kad per parą šiuo ruožu važiuoja tik apie 2000 automobilių, tad šis srautas ir turės persikelti į kitas gatves, o tai esą problemų nesukels.
Pokyčiai numatyti ir Herkaus Manto gatvės ruože nuo S. Daukanto gatvės iki Liepojos gatvės. Čia išorinės eismo juostos bus pertvarkytos į BRT juostas, o automobiliams liktų po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi.
„Galimybių studijoje nurodote, kad nuo S. Daukanto gatvės iki Liepojos gatvės srautas per dieną yra 25 tūkstančių automobilių. Ar įmanoma visą tokį srautą sukelti į vieną juostą, jei kitą juostą atiduodamae BRT?“ – klausė Klaipėdos mero pavaduotojas, Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto narys Arūnas Barbšys.
Galimybių studijos rengėjai paaiškino, kad vienos eismo juostos laidumas yra 1700 automobilių per valandą piko metu.
„Minėtoje atkarpoje į vieną pusę per parą automobilių srautas yra 12 tūkstančių, vadinasi, pralaidumas yra pakankamas. Žinoma, greitis gali sumažėti. Bet gal tai vairuotojus paskatins rinktis viešąjį transportą, kuris taps greitesnis“, – svarstė galimybių studijos rengėjai.
Komiteto nariai vienbalsiai pritarė, jog Klaipėdoje būtų diegiama nauja viešojo transporto rūšis – BRT.
„Mes jau tikrai esame subrendę tokiam sprendimui. Ir jau vien todėl, kad turime pakankamai didelę taršą mieste, o oro kokybei įtaką daro ir viešasis transportas. Prieš kokius penkerius metus dar nebūtume pagalvoję, kad sunkiosios mašinos bus varomos elektra. Šita pateikta galimybė leidžia plėsti BRT rūšį, gal ateityje turėsime dar aukštesnės klasės viešojo transporto priemones. Mes pasirenkame prioretizuoti viešąjį transportą, todėl jis ir turės greito judėjimo juostas, be to, yra ir aplinkosauginis aspektas“, – kalbėjo komiteto narė Elida Mantulova.
A. Barbšys pabrėžė, jog viešąjį transportą būtina gerinti ir plėtoti, tačiau reikia dar kartą įvertinti, kas gali atsitikti gretimose gatvėse, kai pagrindinėse bus apribotas automobilių judėjimas.
Jei ir miesto taryba pritars naujos viešojo transporto rūšies diegimui, savivaldybės administracija dar turės parengti išsamų planą, kaip tai padaryti.
Tai iseina taip, zmones kurie perkasi automobilius ir moka tarsos mokesti,kuro akciza,privaloma draudima ir t.t turi kenteti ir stoveti nesureguliotose sankrizu kamsciose ir dusinti miesta vien del to kad klaipedoi kurioj yra tris gatves niekas nesugeba normaliai suregulioti svesaforu ir nesugeba padariti bent 2 juostas lengviesems automobiliams. O elektro bus tai nera ekologiskai svari transporto priemone nes bateriju utilizavimas visiskai nera ekologiska…. ispreskit problema su kamsciais aplamai o tada spreskit kaip reikai sutvarkiti ir padariti atskira autobusu juosta. Pusgalviai !!!
Ir vėl taškomi pinigai galimybių studijoms( šį kart nė nerašo kiek?) Kad praplautų euriukus elektrobusam ,neva einam ekologijos link!!!….O tikros taršos problemos ir nesprendžiamos— GRIGENAI, LEZ, UOSTAS,FORTUMAI,……. MASIŠKAI KERTAMI MEDŽIAI, UŽBETONUOJAMAS MIESTAS!!! —Štai ką reikia spręst !!! Mūsų ‘Proto bokštams”, o ne mulkinti žmones.
1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj. REGATOS vietoj.
2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.
Tiems, kas skaito komentarus tinklaraštyje ir jau žino kur Smiltynėje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį… …
Gal jau pisk is cia su savo laivais!
O ko neitiko tramvajus.juk jis buvo.matyt miesto valdzios galvos ne klaipedieciai.geda uz tokius.
Viskas gerai, kai einama link ekologijos. Tačiau paraleliai reikia spręsti kitas problemas, tokias kaip šviesoforų reguliavimą šiuolaikiškomis sistemomis (kad anksti ryte nereiktų stovėti prie Akropolio sankryžos 2 minutes, kai tuo tarpu tas 2 minutes aplink nėra nė vieno automobilio) ir pan.,nes juk tie spustyse dustantys automobiliai išmeta CO2. Kuo ilgiau jie stovi, tuo daugiau tos taršos. Ką jau kalbėti apie Grigeo atvejus ir KLASCO veiklą. Šitie juk taip pat yra dideli teršėjai..
Ne ten skiriamas dėmesys! Padarykit Policijos “A” juostos akcijas karta į mėnesį – PROBLEMOS IŠSPRĘSTOS! Tada eikit spręsti Darželiu trūkumo ir mokyklų/mokytojų tinklo problemas.
Šiaip, reikia visur atskirti viešąjį transportą nuo automobilių, taip pat šviesoforai turėtų veikti pagal nustatytą programą, kad autobusai nestovėtų sankryžose. Tik tada kelionės laikas bus trumpas ir žmogui bus patogiau ir greičiau nuvažiuoti į tam tikrą tašką be automobilio. Mažiau automobilių- mažiau spūsčių.
Svaigsta jie toliau, vien stotelių tinklo problema, neskatina persėsti į visuomeninį transportą. Toliau užgrūs gatves. Laukia didelės spūstys ir problemos.
Jei taip, tada reikia įrenginėti Švyturio gatvę nuo Klasco vartų iki Lideikio gatvės, nes kitaip tas BRT ( baisiai reikalingas transportas ) uždusins išvažiuojančius per Miško kvartalą.