Molų rekonstrukcijai – ES parama (1)

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-05-15

Uosto direkcija pranešė pasirašusiu sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra dėl Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcijos finansavimo. Projektui skirta 48,8 mln. eurų Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Rekonstrukcijos metu numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai kai kuriose vietose bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Ant pietinio bangolaužio bus įrengtos ir apžvalgos aikštelės gyventojams. Bangolaužius planuojama rekonstruoti per trejus metus.

Teigiama, kad įgyvendinus projektą, padidės laivybos uoste saugumas ir logistinės grandinės efektyvumas, t. y., mažės krovinių gabenimo laikas, o dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų. Neįgyvendinant projekto, t. y. eksploatuojant prastėjančios būklės bangolaužius, didėjant didžiųjų laivų skaičiui, vis labiau būtų ribojamas laivų eismas, didėtų laivų ir krovinių prastovos.

Konkursas šiems darbams atlikti dar nėra pasibaigęs. Dėl potencialių rangovų užklausų ir įvairių prašymų jau tris kartus buvo nukeltas pasiūlymų teikimo terminas. Pirmą kartą buvo numatyta, jog pasiūlymus bus galima pateikti iki kovo 12 dienos, tačiau tada terminas buvo perkeltas į balandžio 9-ąją, o atėjus šiai datai terminas buvo nukeltas dviem savaitės. Galiausiai prireikė ir trečio atidėjimo – dabar pasiūlymų laukiama iki šio mėnesio vidurio.

Laikinasis Uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė buvo sakęs, kad šiuos darbus būtina užbaigti iki 2023 m. birželio, nes tada baigiasi Europos Sąjungos finansavimo laikotarpis.

Klaipėdos uosto taryba dar 2018 m. vasarį buvo priėmusi sprendimą, kurį iš galimų uosto vartų rekonstrukcijos variantų rinktis – buvo nutarta tvarkyti dabartinius molus jų neilginant ir nekeičiant padėties. Vėliau tam pritarė ir Uosto plėtojimo taryba.

Šiaurinis molas buvo statomas nuo 1834 iki 1884 m., o pietinis – nuo 1847 iki 1861 m. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m. Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.

Žymos: |

Komentarai (1):

Įrašo “Molų rekonstrukcijai – ES parama” komentarų : 1

  1. Antanas parašė:

    Kodėl apžvalgos aikštelė ant pietinio molo ? Turbūt kad miestiečiai daugiau sumokėtų Smiltynės perkelai.Su dviračių nenuvaziuosi ,teks keltis su keltų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Uosto direkcija pernai iš komercinės veiklos gavo 740 tūkst. eurų

Trečius metus kaip akcinė bendrovė veikianti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia, jog įvirtino pozicijas komercinių paslaugų rinkoje ir pernai ...
2025-01-16
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pagaliau imsis naujam kruizinių laivų terminalui reikalingų kratinių

Uosto direkcija pranešė, kad pasibaigus teismams pasirašyta sutartis dėl krantinių, reikalingų naujam kruiziniam laivų terminalui ir jos administraciniam pastatui, statybos. ...
2025-01-09
Skaityti daugiau

Spyglys

Mėnulis bliūkšta it valdžios pažadai*

Argi ne simboliška, kad Klaipėdoje net dukart subliuško stipriai išpūstas balionas Teatro aikštėje, dar vadinamas ir mėnuliu? Juk nuolat labai ...
2025-01-02
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This