Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-07 |
Klaipėdos politikams pradėtos teikti vertinti metinės savivaldybei pavaldžių įstaigų ataskaitos. Pirmoji eilėje atsidūrusi VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) ketvirtadienį sulaukė miesto Tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto palaiminimo.
KKT praėjusius metus baigė turėdama 6 404 Eur pelną. Pasak laikinojo jos vadovo Andriaus Samuilovo, ateinančius porą ar trejus metus tokių rezultatų – ir finansinių, ir keleivių skaičiaus, ir ridos, ir technologinių naujovių – nepavyks pasiekti.
„Žiaurus nuosmūkis per karantiną nepaisant to, kad ketvirtadaliu sumažintos apimtys. Mažiau negalime leisti, nes tada autobusuose gali būti per daug žmonių”, – teigė A. Samuilovas.
Pasak jo, nepaisant tokios padėties ir prognozuojamų nuostolių, šiemet neplanuojama nuolat siūlyti didinti bilietų kainų. Kitų metų prognozės bus vertinamos vasaros pabaigoje arba rudenį.
Anot A. Samuilovo, pernai sėkmingai vyko viešojo transporto ekologizavimas ir šiemet jau trečdalis ridos gali būti nuvažiuojama naudojant dujas, dalį jos sudarys ir elektrobusų nuvažiuota trasa.
Politikams teiraujantis, jis taip pat informavo, kad vidutinis transporto priemonių amžius 9,5 metų, nes yra ir netoli 20 metų ribos artėjančių autobusų. Tačiau tokius vežėjai jau privalo keisti naujesniais – su Euro3 arba Euro4 varikliais. Šiemet turės būti pakeisti 9, kitąmet – 28 autobusai, tačiau būna, kad vežėjai nelaukia paskutinio termino. Beveik visi prie leistinos ribos artėjantys autobusai priklauso privatininkams. Tik trys dabar tarnauja Klaipėdos autobusų parkui.
Pasak A. Samuilovo, Tauralaukyje asfaltuojant gatves KKT bandys sumažinti atstumus iki artimiausių autobusų stotelių – galbūt čia pradės kursuoti mažagabaričiai autobusiukai. Tuo metu Rimkuose to padaryti kol kas negalima dėl prastos šalutinių gatvių būklės.
KKT vadovas taip pat informavo, kad 90 399 Eur, kuriuos savivaldybė pernai skyrė nuostolingiems maršrutams finansuoti, buvo skirti padengti trūkumus, atsiradusius vežant keleivius į Palangos oro uostą, šiltuoju sezonu savaitgalio naktimis į Vaitelių sodus ir į Klaipėdos laisvąją ekonominę zoną. Visi kiti maršrutai yra planuojami tokie, kad jų išlaidas padengtų parduodamų bilietų kiekis ir gaunamos kompensacijos už lengvatinių keleivių bilietus.
A. Samuilovas pripažino, kad vis dar išlieka problema autobusų salonuose rūkantys vairuotojai, tačiau su tuo kovojama skiriant baudas.
Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus teigė, kad A. Samuilovas yra kompetetingas vadovas, tai rodo ir įstaigos veiklos rezultatai, tad jis prašė politikų tvirtinti pateiktą KKT ataskaitą.
Tačiau šis pasisakymas užkliuvo liberalei Linai Skurpskelienei, kuri klausė, ar tai nerodo, kad anksčiau buvo per daug išleidžiama personalui, jei dabar gerai susitvarko ir vienintelis A. Samuilovas, kuris iki dabartinio Savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio išėjimo dirbo jo pavaduotoju.
„Neturėjau kito pasirinkimo. Vienos galvos ir jos nuomonės tikrai trūksta mūsų struktūrai. Negalvojau, kad jei dirbsime gerai, sakys, kad ir nereikėjo”, – sakė A. Samuilovas.
Komitetas KKT ataskaitai pritarė vienbalsiai. Galutinį žodį, ar ją tvirtinti, turės tarti visa miesto Taryba.
INFORMACIJA
2019 metais Klaipėdoje ir priemiesčiuose buvo 58 maršrutai (33 – tik mieste). Naudojantis jais buvo atliktos 37 610 222 kelionės (iš jų 20 235 594 el. bilietų žymėjimai).
Keleivius vežė 228 transporto priemonės, iš jų 55 varomos SGD.
Neįvykdytų reisų kiekis siekia tik 0,18% – šis rodiklis nuolat mažėja nuo 2011 m. kai siekė 0,63 proc.
Zuikių skaičius – 3565 – pernai iš esmės liko nepakitęs (0,25 proc. sumažėjimas lyginant su 2018 m.).
Išnaudojamos autobusuose veikiančios vaizdo įrašymo sistemų galimybės, jų pagalba buivo vykdoma A juostų kontrolė. Susitarus su Klaipėdos miesto savivaldybės administracija ir policija, 2019 metų rudenį 123 kartus buvo perduota filmuota medžiaga.
Vežėjams, vežantiems keleivius lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi 2019 m. buvo surašyti 194 patikrinimo aktai – 42 proc. mažiau nei 2018 m. Buvo tęsiama stabdymo kelyje kontrolė, siekiant nustatyti, ar naudojamas taksometras. Keleivių vežimo neįjungus taksometro pažeidimų skaičius 2019 metais neženkliai sumažėjo – 20 atvejų (2018 m. – 22). Nelegalaus paslaugos teikimo atvejų nustatyta net 54 proc. mažiau (2018 m. – 159, 2019 m. – 73).
2019 metai išlaikyta tendencija – surinkti daugiau rinkliavos nei praeitais metais. Iš viso buvo surinkta 2,08 mln. Eur, prieš metus – 1,923 mln. eurų. 2019 m. rinkliavos nesumokėjimo, nedelsiant pastačius automobilį, atvejų užfiksuota 4 proc. mažiau nei 2018 metais (2018 m. – per 40800, 2019 m. – per 39300).
Kad ir kaip stengiatės, kad atjaunėtų autobusai, bet vairuotojų mentalitetas tas pats. Ne visi, bet dauguma vairuotojų labai pikti ir jų elgesys neprognozuojamas. Jei lauki stotelėje ir stovi užuovėjoj nuo ledinio vėjo, 10 aut. vairuotojas net nuo šviesoforo pralekia antra juosta ir neįsuka į stotelę paimti vieno keleivio…5 autobuso vairuotojas sustojo stotelėje ir net nespėjus perskaityti įlaipinimo pro vid. duris taisyklės, nes nesinaudojau autobusu 2 mėn., uždarė greitai duris, ir paliko visus norinčius įlipti keleivius…įdomu, ką jie tuo savo elgesiu nori pademonstruoti?? Ar jiems svarbūs keleiviai? Ar gerbia žmones? Ar gerbia savo darbą? Ar jaučia atsakomybę sėdėdami už vairo? Ar paliktų savo mamą žvarbią šventinę dieną šilutės plente stotelėje, kur ir taip retai važiavo autobusai karantino metu?? Gėda !!!
Nežinau kuom jie giriasi, per Baltijos pr. kas valandą vyksta vienas reisas , kai kurie maršrutai darbą baigia 10 vakaro ar net anksčiau. Privatūs autobusai 3-4-6-9 purvini, dvokiantys,prirūkyti, vairuotojai chamai.