„Dancer“ kūrėjams suteiktas inovatyvios įmonės statusas

Verslas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-05-06

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) Klaipėdos technologinei įmonei „Vėjo projektai“, sukūrusiai unikalų elektrinį autobusą „Dancer“, vienai pirmųjų Lietuvoje suteikė inovatyvios įmonės statusą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Inovatyvios įmonės statusas – tai naujovė ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Teigiama, kad šis statusas atveria kelius į inovatyvios veiklos pripažinimą, patogesnį ir greitesnį mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklų identifikavimą.

„Tai mums svarbus pripažinimas, nes rezultate įmonė galės vystyti jau esančią elektrinių autobusų technologinę lyderystę ir išlikti konkurencinga ateityje. Ne mažiau svarbu ir tai, kad turime galimybę pasinaudoti pelno mokesčio lengvatomis. Įprastai įmonių pelno mokesčio tarifas yra 15%, tuo tarpu bendrovėms, turinčioms inovatyvios įmonės statusą, jis siekia 5 %“, – pranešime spaudai cituojamas dr. Rimantas Didžiokas, UAB „Vėjo projektai“ Inovacijų ir plėtros departamento vadovas.

„Praktika rodo, kad nemaža dalis įmonių Lietuvoje vykdo MTEP veiklas, tačiau nepasinaudoja galimybe sutaupyti. Pelno mokesčio lengvata gali pasinaudoti bet kurioje srityje dirbančios įmonės – nuo gamybos iki paslaugų. Jeigu kyla klausimų dėl MTEP veiklų identifikavimo, rekomenduojame kreiptis į MITA: teikiame profesionalias konsultacijas, nemokamai atliekame vertinimą. Atitinkančioms reikalavimus įmonėms suteikiame inovatyvios įmonės statusą. Tokiai įmonei pelno mokesčio lengvata pritaikoma dar paprastesne tvarka“, – komentuoja MITA l. e. p. direktorius Gintas Kimtys.

Teigiama, kad Lietuvoje sukurtas „Dancer“ yra lengviausias iš šiuo metu eksploatuojamų elektrinių autobusų pasaulyje, o tai reiškia mažesnes energijos sąnaudas ir didesnį konkurencingumą. Taip pat šis naujos lietuvių kūrinys pasaulyje esą pirmauja aplinkosauginiais aspektais.

„Elektrinio autobuso „Dancer“ kėbulas, kurio technologijos kurtos kartu su Lietuvos mokslininkais, yra gaminamas panaudojant svarų kiekį perdirbto PET plastiko. Tokiu būdu įmonė veikia žiedinėje ekonomikoje, jos sukurti autobusai mažina ne tik CO2, kietųjų dalelių emisijas, tačiau ir plastiko atliekų kiekį“, – pasakojo dr. R.Didžiokas.

Elektrinio autobuso „Dancer“ idėjos autorius Alvydas Naujėkas jos įgyvendinimą nuo pat pradžių siejo su poreikiu bendradarbiauti su mokslo institucijomis. 2012 m. lapkričio 29 d. jo iniciatyva suburti įvairių sričių verslininkai ir mokslininkai įkūrė Vėjo ir saulės transporto aljansą ViSATA. Šios iniciatyvos tikslu tapo atsinaujinančia energija varomo miesto transporto idėjos įgyvendinimas.

Aljanso steigėjai yra mokslinius tyrimus šioje srityje vykdantys Kauno technologijos (KTU) ir Klaipėdos (KU) universitetai drauge su elektrinių autobusų technologijas kuriančia bendrove „Vėjo projektai”.

Pasak A. Naujėko, pagrindinis verslo ir mokslo bendradarbiavimo tikslas yra atsinaujinančia energija varomą transportą paversti ypač komerciškai patraukliu.

Aljanso ViSATA sukūrimas tapo vienu iš akstinų atsirasti konkrečioms mokslinio bendradarbiavimo sutartims tarp UAB „Vėjo projektai“ ir Lietuvos technologinio profilio universitetų. Šių sutarčių pagrindu KTU Mechanikos ir mechatronikos fakulteto ir KU Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto mokslininkai nuolat atlieka verslo įmonės užsakomuosius mokslinius tiriamuosius darbus.

„Jie dažniausiai kviečiami atlikti verslo įmonėje sukurtų koncepcinių techninių-technologinių sprendimų įgyvendinamumo analizę, sprendžia konkrečius elektrinės transporto priemonės sistemų bei konstrukcijų funkcionalumo, patikimumo, ilgaamžiškumo, jų optimizavimo ir panašius uždavinius“, – pasakojo R. Didžiokas.

Svarbiausiais įmonės inžinieriais dirba Lietuvos universitetų absolventai. Atskirų specifinių uždavinių sprendimui, pavyzdžiui, naujų kompozitinių medžiagų sukūrimui, kviečiami užsienio universitetų bei tyrimų laboratorijų specialistai (TU Delft, CFK Airbus ir kt.).

„Verslas bendradarbiaudamas su mokslu yra pajėgus sukurti didžiulę pridedamąją vertę. Tai padeda būti konkurencingas ne tik Lietuvos, tačiau ir Europos bei pasaulio mastu bei išlaikyti šį konkurencingumą ilgalaikėje perspektyvoje. Aktualiausios šiuo metu yra naujų medžiagų, efektyvių energijos saugojimo ir transformavimo sistemų, autonominio transporto valdymo sistemų kūrimo veiklos. Įmonė planuoja toliau ir nuolatos plėtoti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklą. Tai vienintelis kelias išlikti lengviausiais, ekologiškiausiais ir greičiausiai pasaulyje įkraunamais elektriniais autobusais“, – mintimis apie ateities planus dalinosi dr. R. Didžiokas.

ĮMONĖS ISTORIJA

2012 m. vėjo elektrinių srityje dirbusių bendraminčių naujos veiklos paieškos apsistojo ties elektrinio miesto transporto kūrimu.

2015 m. troleibusas „Škoda TR14“ konvertuotas į pilnai elektra varomą transporto priemonę. Naujų kompozitinių kėbulo medžiagų dėka transporto priemonės svorį pavyko sumažinti 57%. Sukurta ne tik lengva, tačiau ir permatoma koncepcinė transporto priemonė.

2019 m. iš pagrindų permąsčius elektrinio autobuso konstrukciją sukurtas ir sertifikuotas visiškai naujas lietuviškas elektrinis autobusas „Dancer“. Sukurta ypač greito įkrovimo technologija, leidžiant autobusą įkrauti greičiau nei per 10 min. Pasiektas mažiausias pasaulyje įregistruoto elektrinio autobuso svoris.

2020 m. įvykdytas pirmasis komercinis užsakymas. Pirmieji autobusai „Dancer” veža keleivius Klaipėdos viešojo transporto maršrutuose, mieste įrengta ypač galinga 500 kW elektrinių autobusų įkrovos sritis. Klaipėdos LEZ veiklą pradeda nauja elektrinio transporto kūrimo laboratorija.

Žymos: | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ gamintojų restruktūrizacijos procese - išskirtinė situacija  

Klaipėdos apygardos teismas atmetė pakartotinį vieno iš elektrobusus „Dancer“ gaminančios bendrovės „Vėjo projektai“ kreditorių prašymą nutraukti restruktūrizacijos bylą ir inicijuoti ...
2024-12-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Toliau bando torpeduoti elektrobusų gamintojų gelbėjimosi planą 

Bankroto, o ne restruktūrizacijos siekęs vienas iš elektrobusus „Dancer“ Klaipėdoje gaminančios bendrovės „Vėjo projektai“ kreditorių ir toliau bando per teismus ...
2024-11-26
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Elektrobusų gamintojai skęsta skolose 

Rimti sunkumai purto ne tik restruktūrizuotis bandančią elektrobusų „Dancer“ gamintoją UAB „Vėjo projektai“, bet ir jos antrinę įmonę „Elektrinio transporto ...
2024-11-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This