Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-04-20 |
Judėjimą apribojęs ir likti namuose privertęs karantinas paskatino gyventojus ieškoti saugesnio būdo apsipirkti.
Elektroninės maisto ir kasdienių produktų parduotuvės „Barbora“ duomenimis, karantinas ne tik paskatino daugiau pirkti internetu, bet ir pakeitė pačius gyventojų apsipirkimo įpročius.
Skelbiama, jog pirmąjį karantino mėnesį lietuviai maistą internetu pirko dažniau, didesniais kiekiais, rinkosi įvairesnes prekes, o užsakymus dažniausiai pateikdavo vakarais arba naktimis.
„Per karantino mėnesį mums teko prisitaikyti tiek prie išaugusių užsakymų srautų, tiek prie pasikeitusių klientų įpročių. Vertinant vieno užsakymo kelionę iki kliento, darbo daugėjo tiek prekių surinkėjams, tiek kurjeriams. Norėdami įvertinti, kokią įtaką pasikeitusios aplinkybės padarė gyventojų apsipirkimo internetu įpročiams, išanalizavome visų trijų Baltijos šalių pardavimo duomenis karantino laikotarpiu ir mėnesį iki karantino. Analizė parodė, kad karantinas visapusiškai keitė įpročius: pradedant perkamų produktų kiekiu ir įvairove ir baigiant apsipirkimo dažniu bei užsakymų pateikimo laiku. Įdomu tai, kad panašios tendencijos būdingos visoms trims Baltijos šalims“, – pranešime cituojamas „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas.
Iki karantino paskelbimo, vienas klientas vidutiniškai internetu maistą pirkdavo 2,5 karto per mėnesį, o karantino metu vienas klientas vidutiniškai per mėnesį pateikė 3 užsakymus.
Be to, padidėjo ir gyventojų užsakomo krepšelio vertė. Pirmosiomis karantino savaitėmis ji buvo išaugusi kone dukart. Gyventojai pirko įprastus produktus, tačiau didesniais kiekiais.
„Dabar pardavimai stabilizuojasi, nors užsakymų srautas išlikęs intensyvus, vienu pirkimu klientai nebesistengia sukaupti maisto atsargų. Vertinant visą karantino laikotarpį, vidutinė krepšelio vertė Lietuvoje išaugo daugiau kaip trečdaliu – daugiausiai iš visų Baltijos šalių. Latvijoje skaičiai panašūs, o Estijoje vienu pirkimu išleidžiama suma augo mažiausiai – maždaug ketvirtadaliu”, – rašoma pranešime.
Per karantiną pakito ir pirkėjo krepšelio turinys, lyginant su laikotarpiu iki karantino.
„Prieš pat karantiną buvo net juokaujama apie gyventojų masiškai perkamus grikius, tualetinį popierių. Tačiau mūsų pardavimų duomenys rodo, kad grikiai karantino metu tikrai nebuvo labiausiai augusi prekių kategorija. Taip, ilgo galiojimo produktų gyventojai perka kiek daugiau, tačiau labiausiai augo šviežių daržovių ir šviežios paukštienos pardavimas“, – pasakoja „Barboros“ vadovas.
Pardavimo duomenys taip pat parodė, kad, leisdami laiką namuose, gyventojai buvo linkę dažniau save palepinti – žymiai augo saldumynų pardavimas, taip pat įvairių užtepėlių, pagardų ir gurmaniškų užkandžių.
Tačiau kur kas mažiau gyventojai pirko glaistytų sūrelių, jogurtų, bulvių ir sviesto.
Kad spėtų tenkinti išaugusius pirkėjų poreikius, „Barbora” priėmė per 300 papildomų darbuotojų bei karantino laikotarpiu įvedė naktinę pamainą. Ir dieną, ir naktį surenkami klientų užsakymai, o dienomis jie pristatomi gyventojams bekontakčiu būdu – dažniausiai, gyventojų pageidavimu, tiesiog paliekant užsakymą prie durų.
„Nuo pirmųjų dienų kartu su partnerių pagalba padidinome ir transporto priemonių skaičių, „Drive-in“ prekių atsiėmimo stotelių skaičių, taip pat visose šalies savivaldybės pristatėme naują paslaugą – „Barbora Express“. Dabar užsisakyti maisto produktus ir kasdienes prekes internetu gali ne tik didmiesčių, bet ir regionų gyventojai“, – apibendrino A. Mikalauskas.
Parašykite komentarą