Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-03-13 |
Klaipėdos valdininkų norą į miesto gatvių sankryžas grąžinti vadinamąsias žalias rodykles trukdo, jų pačių žodžiais tariant, itin aukštas biurokratizmo lygis. Todėl siūloma į pagalbą pasitelkti į Seimą išrinktus klaipėdiečius.
Tai, jog Klaipėdos savivaldybė niekaip nesugeba į sankryžas sugrąžinti į dešinę nuolat sukti leidžiančių žaliųjų rodyklių, sukėlė miesto Tarybos nario Arūno Tumos pasipiktinimą. Jis raštu kreipėsi į Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorių, situacija ketvirtadienį nagrinėta ir Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitete.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus priminė, jog Klaipėdoje praėjusių metų pabaigoje buvo nukabintos visos 106 žaliosios rodyklės. Sausio pradžioje, kai visuomenėje kilo pasipiktinimas, Vyriausybė nusprendė, jog žaliosios rodyklės sankryžose gali būti, tačiau norint jas sugrąžinti reikia gauti Susisiekimo ministerijai pavaldžios Transporto kompetencijų agentūros leidimą.
„Dar vasario 17 dieną šiai agentūrai išsiuntėme prašymą leisti žalias rodykles pakabinti šešiose sankryžose, atlikome viską, ko ji reikalavo, o tai nėra lengvas darbas. Ir iki šiol laukiame suderinimo, ar galima tas žalias rodykles pakabinti. Dar kovo 9 dieną jiems skambinau, žadėjo atsakymą duoti iki kovo 20 dienos. Mane taip pat nervina, bet nieko negaliu padaryti“, – teigė R. Mockus.
Jis neslėpė, jog kai kurie kiti miestai žalias rodykles sugrąžino savavališkai, o paskui pateikė reikiamą informaciją, kad jos būtų suderintos.
„Tai kodėl mes taip nedarėme?“ – klausė A. Tuma.
R. Mockus aiškino, kad taip elgtis nevalia. Pavyzdžiui, Kaune vienoje tokioje sankryžoje įvyko avarija, ir dabar neaišku, ar savivaldybė nėra kalta, nes savavališkai sugrąžino rodykles.
„Toks atsakymas yra čysta atmaskė. Yra draudimas ir tegul aiškinasi, kas kaltas, kuo čia savivaldybė dėta. Tikrai negali būti taip, kad neišspręstume tokio paprasto klausimo“, – savo nuomonę reiškė A. Tuma.
R. Mockus neslėpė, jog toje Transporto kompetencijų agentūroje „biurokratijos lygis yra labai aukštas“.
„Pats skambinu kiekvieną dieną, jau ir viceministrui skambinta, bet nieko nepasiekiame, turime laukti“, – kalbėjo R. Mockus.
Minimai agentūrai yra pateiktas prašymas leisti žalias rodykles sugrąžinti į Šilutės pl. ir Debreceno g., I. Simonaitytės g. ir Statybininkų pr., Agluonos g. ir Minijos g., Šilutės pl. ir Statybininkų pr., Taikos pr. ir Kauno g., Dubysos g. ir Minijos g. sankryžas. Kai bus gautas leidimas, bus teikiami nauji prašymai, nes grąžinti rodykles norima į keliolika sankryžų.
Šiuo metu kai kuriose sankryžose yra įrenginėjamos papildomos šviesoforų sekcijos, kurios reguliuos į dešinę sukančius eismo srautus. Tokia sekcija jau įrengta Smiltelės ir Vingo gatvių sankryžoje, savo eilės laukia dar septynios.
„Kas geriau nei klaipėdiečiai žino, kur mums tų rodyklių reikia. Vilnius, kažkokie klerkai negali mums nurodinėti. Nesąmonė, kad nieko negalima padaryti. Juk yra Seimo nariai iš Klaipėdos, duosime jiems raštą į dantis ir tegul dirba, juk rinkimai artėja. Rimai (Rimantas Mockus – V. S.), tu paruošk raštą, duok man, o aš jau pagausiu Gentviliuką ar tą, kur girtus vairuotojus gaudė“, – žodžių į vatą nevyniojo A. Tuma.
R. Mockus tokia iniciatyva pasidžiaugė: „Aš tik už, kad kažkas daugiau šitą klausimą pakuruotų“.
Transporto skyriaus vedėjas informavo, jog žaliosios rodyklės tikrai nebus grąžintos į visas sankryžas, kur jos buvo iki praėjusių metų pabaigos, nes esą kai kur jos tiesiog nereikalingos.
Papildyta: „Transporto kompetencijų agentūros patvirtintoje metodikoje dėl lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo yra nurodytas ir galimas mūsų įvertinimo laikas – iki 3 mėnesių. Per šį laiką turime atlikti visus metodikoje numatytus inžinerinius skaičiavimus ir vertinimus, ar konkrečioje sankryžoje nėra įmanomi kiti eismo organizavimo būdai. Žinoma, mes stengiamės tai atlikti greičiau, tad planuojame Klaipėdos savivaldybei atsakymus perduoti jau artimiausiu metu. Džiaugiamės, kad Klaipėdos savivaldybė yra viena iš 9 savivaldybių, pateikusių mums dokumentus dėl sankryžų vertinimo ir lentelių grąžinimo. Iš viso per mažiau nei du šių metų mėnesius gavome prašymus įvertinti daugiau nei 100 lentelių visoje Lietuvoje”, – teigė Transporto kompetencijų agentūros Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
Akivaizdu,jog Klaipėdoje nėra valdžios. Jau visoje Lt yra rodyklės. Net tokiam kaime,kaip Palangoje jau yra rodyklės. Tuo tarpu trečiame pagal dydį mieste, vienas aptingęs ir atsakomybę bijantis prisiimti valdininkėlis sėja chaosą Klaipėdos gatvėse,teisindamasis kažkokiais pezalais. Tiek merui, tiek kitiems Klaipėdos savivaldybės valdininkams reikėtų lyderystės pasisemti iš kitų LR miestų, kur vadovauja tikri lyderiai nebijantys prisiimti atsakomybės vardan miestiečių gerovės.
Geriausias pavyzdys. Artėjant nuo statybininkų pr. lnk Šilutės pl. Prastovėjus prie Simonaitytės sankryžos tuščiai pora minučių, judi toliau tiesiai ir jei nori dar kelių minučių tuščiai nelaukti norint pakliūti į pietinę miesto dalį, suki į dešinę pro maximos šlagbaumą ir per ale mokamą maximos aikštelę toliau išvažiuoji vėl pro šlagbaumą. Gaila žiūrint į tuos šlagbaumus. Kurie dirba ne tam kam pastatyti. Šimtai žmonių kerta kampą pro ten.