Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-02-25 |
Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija antradienį nusprendė nepatvirtinti eismo schemos, kurią prekybos centrą „Lidl” Liepojos gatvėje, vietoje neveikiančio viešbučio „Parkas”, norinčių pastatyti verslininkų užsakymu parengė bendrovė „Kelprojektas”.
Pagal su savivaldybe pernai gruodį pasirašytą infrastruktūros plėtros sutartį „Lidl Lietuva” įsipareigoja prie Svijanės ežero įrengti 59 vietų automobilių stovėjimo aikštelę, elektromobilių įkrovimo stotelę, perkelti autobusų stotelę, įrengti lėtėjimo/greitėjimo juostas, papildomą kairinį posūkį ties įvaža į sklypą ir papildomą išvažiavimą iš sklypo darant tik dešininį posūkį.
Projektuoto kelių saugumo auditą atlikusios MB „Eismo inžinerija” ekspertas Rimvydas Sabonis, sulaukęs Savivaldybės administracijos Architektūros poskyrio vedėjo Marijaus Mockaus klausimų, aiškino, kad kairio posūkio nuovaža šioje vietoje gali būti, nes leistinas greitis šioje vietoje yra 50 km/h, yra dvi juostos ir saugios sąlygos pasukti į kairę.
„Jei čia nebūtų tokios posūkio, klientai ir kiti eismo dalyviai suktųsi maždaug už 200 metrų toliau esančioje vietoje. Tokiu atveju projektuojama perėja būtų kertama du kartus. Ryte kairinių posūkių arba nebus, arba bus minimaliai. O projektuojamas papildomas išvažiavimas su dešiniu posūkiu sumažina apkrovimą”, – sakė R. Sabonis.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika teigė, jog pritaria audito išvadai. Anot jo, projekte yra papildomos saugumo užtikrinimo priemonės, apsaugančios visus būsimus eismo manevrus.
Tačiau komisijos pirmininkas, Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis iškėlė klausimą, kodėl projektuotojai nebandė suprojektuoti privažiuojamojo kelio, kuris sujungtų būsimo prekybos centro aikštelė su šalia Buteigeidžio dragūnų bataliono esančia automobilių stovėjimo aikštele, nes ten yra laisvas valstybinis sklypas.
„Lidl Lietuva” Nekilnojamojo turto departamento vadovas Mantas Burokas tvirtino, kad tokia jungtis buvo svarstoma, tačiau jei esą priešinasi batalionas, norintis plėsti šią stovėjimo aikštelę.
„Tiesiant tokį kelią aikštelė sumažėtų, nes reikės atitvarų, bortų. Nenorėjome jų interesų pažeisti. Be to, sukantis į kairę ties siūlomu posūkiu srautas nevažiuotų per perėjas”, – teigė M. Burokas.
Tačiau Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė išreiškė nuomonę, kad batalionas neturėtų spręsti savo aikštelių problemų miesto sąskaita.
Balsuojant dėl pasiūlytos eismo schemos ją palaikė tik M. Džermeika ir jo kolega Gediminas Kalasūnas bei Savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas, tad jai nebuvo pritarta.
„Auditorius – vienintelis profesionalas, kurio mes neišgirdome. Su šita įmone deramės jau pusę metų dėl transporto”, – po balsavimo replikavo K. Macijauskas.
INFORMACIJA
Prekybos centras „Lidl” šioje vietoje buvo pradėtas projektuoti UAB „Kamineros grupė” priklausančios bendrovės „Ventė” užsakymu vietoje Liepojos g. 3, šalia Svijanės ežero esančio buvusio viešbučio „Parkas” pastato.
1993 m. statytas 2497 kv. m. ploto viešbučio pastatas bus griaunamas visiškai, o vietoje jo statomas naujas vienaukštis, šiek tiek mažesnis – beveik 2233 kv. m ploto. Automobilių stovėjimo aikšteles numatoma įrengti palei pastato šiaurės ir rytų puses. Pagal normatyvus čia reikėtų 53 vietų, bet bus įrengtos 69.
„Projektu naikinami tie medžiai, kurie patenka po išplečiamu rekonstruojamu pastatu, automobilių stovėjimo aikštelėmis, įvažiavimu, pėsčiųjų takais ar yra per arti pastato fasadų. Visi kiti esami medžiai, jei netrukdo įgyvendinti projektu numatytų sprendinių, išsaugomi. Medžius įvertino KU botanikos sodo direktorė Asta Klimienė, remiantis jos parengta „Želdynų ir želdinių inventorizavimo kortele“ projektuojamoje teritorijoje yra vienas vertingas medis ąžuolas, kuris statybos darbų metu bus išsaugomas. Naikinami medžiai bus atsodinami greta sklypo esančioje laisvoje valstybinėje žemėje, miške. Pagal galimybę išsaugomi ir persodinami medžiai (skaičius bus tikslinamas po eksperto medžių prigijimo tikimybės įvertinimo)”, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.
Iš juose esančios schemos matyti, kad būtų kertama 30-40 medžių.
Reikia atkurti viešbutį. Vieta gera, pasiekti lengva, ypač iš šiaurinių – rytinių įvažiavimų į uostamiestį. Tikriausiai buvę savininkai nemokėjo panaudoti šio viešbučio, kaip netoli Palangos esančio. Juk vasarą Palangoje tokios idiotiškos kainos! O čia: iki Palangos apie 15-18 kilų. Vasarą gyvenk ir žvenk + dar naudojiesi Klaipėdos malonumais. Ne sezono metu nuomuok viešbutį atvykusiems dirbti iš LDK provincijos (Ukrainos, Gudijos). Reikia išmokti skaičiuoti ir netinginiauti, o ne svaigti apie tuoj pat iš dangaus krintančius pelnus.
Pavyzdys, kaip turėtų atrodyti parduotuvė: https://www.facebook.com/114848315210173/posts/3227106757317631/?d=n
ir nieko ten gero… Kur kas geresnis naujasis centras Klaipėdoje Liepų g.
Taip tikrai butu labai saunu jei taip atrodytu, bet deje nei „progresyvus projektai” igalus tokia architektura sukurt, nei miesto vyr. architektas igalus is uzsakovu issireikalaut!!!
Tik ekspertas įgalus viską padaryti
Ir taip šioje vietoje prikimšta Dragūno kareivėlių automobilių. Dar papildomai jų trūksta? Tikiuosi jumoras, kad tokioje vietoje, prie vandens telkinio, statys „sandėlius prekybai”.
kol seni savivaldybės pirdūnai jausis patys reikšmingiausi.
Na taip, geriau jau Klaipėda ir toliau merdėja, nesivysto. Taip ir liksime vienkiemio tipo miesteliu prie jūros. Vilniuje pilna statybinių kranų, Kaune taip pat, miestai vystosi, darbo vietos kuriamos. Klaipėdos savivaldybės biurokratai jaučia malonumą stabdydami projektus ir miesto vystymąsi. Širšių lizdas…
Nejuokinkite žmonių su tokiu miesto vystymusi. Jeigu stato prekybcentrį ir dar nevietoje, tai miestas vystosi???? Visa Klaipėda jau perpildyta tais sandėliais. Projektas baisus, tikiuosi niekada nebus įgyvendintas. Nuvažiuok į Vilnių, Kauną ir pažiūrėk ką stato, tai tikrai ne sandėliai.
Prekybos centras duoda nedaug naudos miestui gal net zalos daugiau. Jie skatina automobilizmas, kas lauzo gatves, kuria kamscius ir tuo paciu kamscius. Be to jie siurbia gyvybe is senamiescio ir mikrorajono centru. Paziurekit i pustuscia senamiesti.
Pažiūrėkim ka vilniečiai su miesto valdžia miestui nauju bendruoju planu rengia, – kaimuko modelį, didmiestį pamirškime. Nepatenkintieji galės dżiūgauti – prekybos centru nebebus, bus kaimo lygio parduovikiu rojus.
Dauguma Europos miestu riboja prekybos centrų statybą, nes tai žudo smulkųjį verslą. Be to tai dar labiau skatina automobilizmas kas didina tarša mieste ir blogina gyvenimo kokybe. Visi Vakarų Europos miestai nusieti mažų patduotuvikių, kavinukių, prekybos centrų daug mažiau. Tai ir tie miestai jum kaimas?
Paukstukas is savivaldybes nejau toks proto bokstas…jau pilna zenklu kaip sudergliojo Klaipeda. Tegu klauso Dzermeikos. O zeme ir pastatas privatu. Ka jie nori ts ir stato.
Nu bet rimtai tokio nevykusio projekto seniai teko matyti, sugalvojo vyrukai Liepojos plentà pasiversti vidine prekybos centro gatve, daugiau nei pusè valstybės žemės pasiversti automobiliù stovėjimo aikštele ir prie bendrù sprendiniù neprisidėti…
69 automobilių stovèjimo vietos.
Tai kareivukai apsidžiaugs, nebereikès galvot kur auto statyt.
Kas išvis leidžia tokiose vietose sandėlius statyti!!!
Kada jūsų puslapis taps mobile frendly?
Ant nuotraukų ir brėžinių neina paspausti, kokiu tikslu?
Kada bent 5 proc. skaitančiųjų pradės skirti nors po eurą per mėnesį ir galėsime pasisamdyti IT specialistą. https://www.atviraklaipeda.lt/parama/
O kol kas pabandykite telefoną pasukti į horizontalią padėtį 🙂
Reikia pasidžiaugti, kad šis projektas vystosi. Ir retkarčiais nepamiršti paremti.
Eilinį kartą Klaipėdos savivsldybės klerkai parodė kaip laukiami investuotojai! Nesvarbu, kad eismo policijos ekspertai, profisionalūs Lietuvos eismo projektų ekspertai įrodė, kad projektas tinkamas, bet atsirado „proto bokštai” nesugebantys net ekspertiškai sukritikuoti sprendinį, nubalsavo prieš!!! Kaip tai pavadinti, kai už 0,5 km viskas gerai, čia „tegu dar architektai paieško sprendimų”? Savivaldybės reorganizacija pravedė, bet požiūris, atsinešimas į versla liko nepakitęs! Belieka paploti už tokį sprendimą ir vietoi to, kad būtų pradėtas vykdyti projektas, tvarkomas objejtas prie ežero, toliau merdės…..
Na, ponas Tuma, tai jūsų dešimtmetį merdėjęs pastatas, kurio taip ir nesugebėjote sutvarkyti. Pardavėte prekybininkams- tam daug proto nereikia. Pinigus gavote, o dabar dar nepatenkintas, kad pirkėjų reikalai taip greit nejuda. Atsiras dar vienas tvarto tipo centras miško pakrašty anksčiau ar vėliau: Lidl mok tvarkyti reikalus.
Ta vieta tikrai per daug gera parduotuvei. Reikia tikėtis, kad savivaldybė ir toliau blokuos šias statybas. Neesu prieš naujas statybas, dažnai net sveikinu jas. Tačiau ta vieta tikrai per daug gera parduotuvei. Kodėl negalima atgaivinti senojo pastato?
Tokioje gražioje vietoje, leisti eilinį PC statyti… Klaipėda pasidarys PC kraštas…