Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-02-26 |
Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija pritarė sprendiniams, kuriais remiantis būtų projektuojami dviejų gatvių tęsiniai – Rasytės, esančiose Giruliuose, ir Mogiliovo, kuri nusitęstų už Jūrininkų prospekto.
UAB „Kelprojektas” projektuojamos Rasytės gatvės tęsinys būtų 320 m ilgio, 6 m pločio. 2 m pločio šaligatviai būtų su neregių bei silpnaregių vedimo ir įspėjamaisiais paviršiais iš geltonos spalvos trinkelių. Raudonos spalvos asfalto dviračių tako plotis – 2,5 m.
Komisijos posėdyje dalyvavęs Girulių seniūnaitis Viktoras Kavolis pageidavo, jog tokia gatvė tęstųsi iki Stoties gatvės, nes tada srautai galėtų pasiskirstyti, o ne tik kaip dabar važiuoti Turistų gatve, tačiau iš projektuotojo sulaukė paaiškinimo, kad jiems tokia užduotis nėra numatyta.
Tuo metu UAB „Projus” atstovas informavo komisiją, kad nors miesto bendrajame plane ir numatytas Mogiliovo gatvės tęsinys, rekonstruojant Jūrininkų prospektą ties šia vieta, skirtingai nei ties Vingio gatve, jokių pakeitimų nebuvo padaryta. Tad dabar arčiausiai prospekto esančio beveik trijų hektarų ploto savininkai UAB „Orgstatyba” patys ėmėsi iniciatyvos projektuoti tokį gatvės tęsinį.
Dėl to reikėtų pertvarkyti esamą trišalę Jūrininkų pr.-Mogiliovo g. sankryžą į keturšalę.
Komisijos buvo prašoma išsakyti nuomonę, kokio tipo sankryža turėtų būti čia projektuojama – su papildomomis dešiniojo posūkio juostomis ar be jų.
Poveikio kelių saugumui vertinimą atlikusios MB „Traficus“ teigimu, dešiniojo posūkio juosta būtų perteklinis sprendinys.
„Paprastai dešiniojo posūkio juostos rengiamos, kai norima padidinti eismo pralaidumą, numatoma atskira šviesoforo fazė dešiniajam posūkiui. Kadangi nuovaža planuojama privažiavimui prie sklypo, intensyvumas naujojoje gatvė atkarpoje bus nedidelis, tad dešiniojo posūkio juosta bus perteklinis sprendinys”, – rašoma vertinimo ataskaitoje.
Tokiu atveju prieš sankryžą iš viso būtų 4 eismo juostos (įskaitant kairiojo posūkio juostą), o už sankryžos – tik dvi, tad toks staigus važiuojamosios dalies pločio pasikeitimas esą gali trikdyti vairuotojus, skatinti važiuoti didesniu greičiu, kas didina susidūrimų, neapgalvotų manevrų riziką. Priminta, kad gretimoje sankryžoje – Jūrininkų pr.-Vingio g. – nuovaža į Žardupės g. įrengta be dešiniojo posūkio juostos ir čia įskaitinių eismo įvykių per 4 metus neužregistruota.
„Dešiniojo posūkio juosta leis į nuovažą įvažiuoti sklandesne trajektorija, taip didinant užvažiavimų ant pėsčiųjų ir dviratininkų, judančių per nuovažą; įrengus papildomą juostą, šviesoforų atramos priartės prie pėsčiųjų tako arba nesant pakankamai vietos gali būti rengiamos tako zonoje, kas sudarytų kliūtį taku judantiems pėstiesiems; dėl papildomos juostos pėstiesiems perėjoje teks pereiti platesnę važiuojamąją dalį”, – dėstė auditoriai.
Tačiau komisija buvo priešingos nuomonės. Anot jos pirmininko Savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, Jūrininkų prospekte reikia užtikrinti, kad sunkiasvoris transportas galėtų išvažiuoti kuo greičiau, nes kiekvienas sustojimas yra ir papildoma tarša, lemia jis ir provėžų formavimąsi.
Turėtų būti vadinama ne Rasytės g. tęsiniu, o labiau- Šlaito g. tęsiniu, tai būtų logiška, nes senoji Rasytės g. yra už geležinkelio ir toje vietoje nėra geležinkelio pervažos,kuri jungtų abi Rasytės gatves, o be to geležinkelį numatomas aptverti 5m aukščio triukšmo slopinimo siena- tai ta nauja Rasytės g. atsirems į sieną. Tad geriausia būtų tai naujai gatvei ir Šlaito g. atkarpai nuo Pamario g. iki Šlaito g. posūkio suteikti naują vardą- pav. Kalno g.
Kaip nereikia papildomo i desine ??? Vel vejai…. ar tie traficus gyvai yra mate ta sankryza ??? Dvi juostos i ir is mogiliovo gatves. Autobusai ten apsisukineja ir pastoviai stovi laukia kol masinos is mogiliovo gatves isvaziuos. Ten rytais eiles iki pienes bus.
Nevažiuok su mašina nebus problemu