Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-02-14 |
Penktadieninį susitikimą su susisiekimo ministru ir „Lietuvos geležinkelių” bei Uosto direkcijos vadovais Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis vadino itin sėkmingu ir išreiškė viltį, kad kliūčių naujam bendrajam miesto planui iš minėtųjų ministerijai pavaldžių bendrovių jau nebeturėtų būti.
„Derinami savo bendrojo plano sprendinius su Uosto direkcija ir „Lietuvos geležinkeliais” buvome atsidūrę aklavietėje. Dabar išeitį sutarėme, tikėsimės, kad visi laikysis savo įsipareigojimų ir sprendinių, kuriuos pažadėjo padaryti. Ir su tais kompromisais bendrojo plano sprendiniai po penkių su puse metų diskusijų pagaliau bus priimti”, – sakė G. Neniškis.
Anot jo, geležinkelių sąlygos buvo „pačios didžiausios ir griežčiausios”.
„Jie turi ambicingus projektus dėl vystymosi, pertvarkymo, planuoja perspektyvoje iškelti savo stotį iš centrinės dalies ir ieško geriausios bei efektyviausios vietos, kur galėtų perkelti savo funkcijas. Sutarta, kad geležinkeliai ruoš specialųjį planą ir jis atsakys, kurioje konkrečioje vietoje jie turės atsidurti ir kokie konkretūs sprendiniai dėl to turėtų būti padaryti. Mes tikimės, kad geležinkeliai laikysis savo žodžio ir tai netrukdys miesto bendrojo plano tvirtinimui”, – sakė Savivaldybės administracijos vadovas.
Jis taip pat tikino, kad buvo nemenka diskusija dėl Vitės kvartalo geležinkelio perėjos, kurią norima naikinti dėl planuojamų triukšmo izoliavimo sienučių.
„Ten turėtų būti sprendiniai, ne tik sienelės, bet ir žmonių praėjimo, bet čia dar reikia paieškoti sprendimų, kurie būtų abiem pusėms priimtini ir funkciškai, ir ekonomiškai”, – sakė G. Neniškis.
„Džiaugiamės, kad aptariant konkrečius bendradarbiavimo veiksmus, susijusius ir su miesto bendruoju planu, yra pasiektas normalus sutarimas ir žmonių interesai yra pirmoje vietoje”, – abstrakčiai šią pasitarimo dalį komentavo pats susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Pasak Savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėjos Mantės Černiūtės-Amšiejienės, miesto bendrasis planas jau yra atiduotas derinti. Dėl jo žodį turi tarti 27 įvairios institucijos. Jei kuri nors iš jų turės pastabų, į jas turės būti atsakyta ir derinimas su tokia institucija vyktų iš naujo.
Vėliau jau planą tikrintų Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija. Jai, beje, pretenzijas gali teikti ir pastabas dėl plano išsakę fiziniai ar juridiniai asmenys, jei į jų pageidavimus nebuvo atsižvelgta. Tokių pastabų buvo per 300.
Jei procesas nestrigs, anot M. Černiūtės-Amšiejienės, bendrasis planas tvirtinti miesto Tarybai turėtų būti pateiktas gegužę.
O kaip su bendrojo plano viešinimo procedūrų pabaiga? Juk dėl jų, dėl visuomenės pateiktų pasiūlymų, dėl gautų atsakymų į juos ir, svarbiausia, – į negautus atsakymus dėl pasiūlymų (nemotyvuotai atmestus) ne vienas, ne du ir ne trys klaipėdos gyventojai teikė skundus Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai? Juk, jei inspekcija sąžiningai vertins ir tuos pasiūlymus, ir atsakymus į juos, ir skundus dėl tų atsakymų, Klaipėdos bendrojo plano viešinimo procedūras yra privalu pakartoti. Juk iš esmės skyrėsi visuomenei pristatytas ir išviešintas bendrojo plano variantas nuo to naujo varianto, kurį viešo susirinkimo metu savivaldybėje pristatinėjo Amšiejienė su Motieka. Teritorijų planavimo įstatymas nenumato jokių išlygų – Klaipėdos BP reikia taisyti ir pakartotinai viešinti.
1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.
2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.
Tiems, kas rašo komentarus tinklaraštyje ir jau žino kur stovi Smiltynėje „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį.
p. Neniškis: „Dabar išeitį sutarėme, tikėsimės, kad visi laikysis savo įsipareigojimų ir sprendinių, kuriuos pažadėjo padaryti.” Ar bus paviešinti abipusiai įsipareigojimai, sprendiniai ir pažadai, ar čia jau viskas, ką turi žinoti miesto visuomenė?
svarbu kad uostui ir geležinkeliams gerai…