Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-21 |
Jau šį savaitgalį Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro publika bus pamaloninta kompozitoriaus Eduardo Balsio opera „Kelionė į Tilžę“, kurioje pagrindinį meilės trikampyje atsidūrusio Anso vaidmenį kuria du solistai – Mindaugas Zimkus ir Rapolas Baranauskas.
M. Zimkus nuoširdžiai žavisi E.Balsio operos muzika. „Ji tokia užburianti, spalvinga, įtaigi, moderni ir meistriškai sukomponuota. Vokalinė Anso partija neįtikėtinai patogiai parašyta, tad artimai „susidraugavau“ su savo personažu. Nors jo charakteris, ypač egzaltuototos reakcijos, man pačiam nėra būdingos“, – pripažįsta tenoras, daugeliui žinomas iš vaidmenų Kauno valstybiniame muzikiniame teatre, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, klasikinės muzikos koncertų Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje. Atlikėjas ne kartą buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“, dalyvavo įvairiuose TV projektuose.
Ruošdamasis Anso vaidmeniui M. Zimkus ne tik gilinosi į Hermano Zudermano novelę „Kelionė į Tilžę“, bet ir kelis kartus peržiūrėjo režisieriaus Arūno Žebriūno filmą „Kelionė į rojų“. „Atidžiai studijavau muzikinę medžiagą ir klausiausi Albano Bergo „Voceko“, kaip buvo rekomendavęs E. Balsio mokinys, akademikas Giedrius Kuprevičius“, – neslepia solistas.
Operos repeticijų metu režisieriaus Gyčio Padegimo skirtos užduotys M. Zimkui atrodė „logiškos, intuityviai aiškios ir suprantamos“. Sunkiau buvo pateisinti Anso, susipainiojusio jausmuose dviems moterims, poelgius. „Teisinu savo herojų tuo, kad galiausiai jis paaukojo gyvybę, gelbėdamas žmoną iš meilužės paspęstų spąstų. Istorijos moralas toks: trumpalaikis susižavėjimas iš tiesų nėra stipresnis negu tikra, pasiaukojanti meilė“, – sako jis.
Dainininkas M. Zimkus koncertuoja įvairiose Lietuvos ir užsienio koncertų salėse, yra keleto vokalistų konkursų laureatas. 2018 m. jis pelnė V tarptautinio kamerinio dainavimo konkurso „Beatričė“ Didįjį prizą.
Solistas Rapolas Baranauskas sako, kad E. Balsio operos muzika nėra lengva tiek klausytojui, tiek atlikėjui. Bet su Anso partija susidraugauti pavyko greičiau nei tikėjosi.
„Tai tikriausiai režisieriaus nuopelnas. Personažas sudėtingas: juk ne dažnai planuoji savo žmonos žūtį? Kurdamas vaidmenį, dirbi ne tik repeticijų metu. Išėjęs viską apmąstai, pergalvoji kiekvieną sekundę, praleistą scenoje… Susigyveni su personažu ir pradedi jausti, kad tavo elgesys už scenos ribų darosi nebe tavo, o Anso. Tai pavojinga, bet neišvengiama. Priežastis, kodėl Ansas planavo nusikaltimą, yra labai aiškiai pateikiama žiūrovui, tik nenoriu jos atskleisti prieš premjerą“, – intriguoja R. Baranauskas.
VDU muzikos akademijoje dėstytojų Sabinos Martinaitytės ir Audronės Eitmanavičiūtės klasėje studijuojantis jaunasis tenoras jau parengė nemažai vaidmenų Kauno valstybiniame muzikiniame teatre: jis – Rosiljonas operetėje „Linksmoji našlė“, Korifėjas miuzikle „Ugnies medžioklė su varovais“, Bazilijus ir Don Kurcijus operoje „Figaro vedybos“, Tonis Bonevilis operetėje „Misteris X“, Bonis operetėje „Silva“, Alberas miuzikle „Grafas Montekristas“ ir Inmaras miuzikle „Karmen“. Nuolat dalyvauja meistriškumo kursuose Lietuvoje ir užsienyje, daug koncertuoja.
Parašykite komentarą