Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-13 |
„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė baigiantys tarptautinį geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimo pirkimą. Geriausią pasiūlymą pateikė jungtinės veiklos partneriai „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“.
Planuojama, jog darbai bus baigti 2023 metais ir 2024 metais pagrindine šalies geležinkelių arterija traukiniai važiuos varomi ekologiškesne ir pigesne energija.
Numatoma sudaryti sutarties vertė siekia 363,1 mln. Eur. Teigiama, jog skaičiuojant vieno kilometro kainą, Lietuvoje elektrifikavimas kainuos penktadaliu mažiau, nei vidutinė pastarųjų metų kaina Europoje įgyvendintų projektų.
Skaičiuojama, jog elektrifikavimas turės didelę ekologinę naudą – kasmet geležinkelio tinkle bus sudeginama 46 tūkst. tonų mažiau dyzelino. Socialinė ekonominė nauda dėl oro taršos sumažėjimo per visą eksploatacijos laikotarpį esą sieks apie 700 mln. eurų. Dėl mažesnių energijos sąnaudų (lyginant dyzelinu ir elektra varomus lokomotyvus) bei pigesnės riedmenų priežiūros turėtų būti sukurta apie 505 mln. eurų nauda transporto sektoriui.
„Nuosekliai, kryptingai ir atsakingai ruošėmės elektrifikavimo konkursui. Mums pavyko pritraukti bene geriausius ir didelę patirtį turinčius Europos geležinkelių infrastruktūros statybos konsorciumus. Po intensyvių derybų gavome labai konkurencingus pasiūlymus. Siūlomos kainos yra maždaug 20 proc. mažesnės nei pastaraisiais metais Europoje įgyvendintų tokių projektų vidurkis“, – pranešime spaudai cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Pirkimo sutartis su laimėtoju bus pasirašyta artimiausiu metu – praėjus 10 dienų pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminui bei gavus Vyriausybės sprendimą dėl leidimo sudaryti sandorį.
Elektrifikavimo projekto darbai prasidės vienu metu, ir bus vykdomi trimis dalimis : I dalis – Vilniaus geležinkelio mazgas; II dalis – ruožas Kaišiadorys-Radviliškis; III dalis – ruožas Radviliškis-Klaipėda (Draugystės st.). Elektrifikuojamų ruožų išskleistasis kelių ilgis sieks 731 km.
Šiuo metu elektrifikuota apie 9 proc. šalies geležinkelio. Didžiausią elektrifikuotų geležinkelių tinklą turi Kinija (apie 80 tūkst. km), o Europos Sąjungoje – Vokietija (25 tūkst. km). Europos Sąjungoje yra elektrifikuota per 50 proc. geležinkelių.
1. Laivas „SŪDUVIS“ stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.
2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.
Tiems, kas rašo tinklaraštyje ir nežino kur Klaipėdoje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”, rekomenduojame nuvykti į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodąjį garvežį.