Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-09-27 |
Penktadienį Klaipėdoje pirmą kartą viešėjęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius spaudos konferencijos metu teigė, jog sprendimas dėl įvairias diskusijas keliančio uosto bendrojo plano turėtų būti priimtas per artimiausią mėnesį.
Jis taip pat davė suprasti, jog jokių sprendimų dėl naujo uosto vadovo paieškos nebus daroma, kol Vilniaus apygardos teismas neišnagrinės buvusio generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus apeliacinio skundo.
Ministras teigė, jog jo siekis yra „kuo greičiau pateikti ir priimti sprendimą”, kad uosto bendrasis planas būtų patvirtintas.
„Pasitarimas Vyriausybėje 20 dieną, norėčiau, kad dar šį mėnesį būtų taškas ir priimtas vienoks ar kitoks sprendimas”, – sakė J. Narkevičius.
Paklaustas apie vadinamąjį miesto dalykinių sąlygų sąvadą ir paskutinį jo aptarimą, susisiekimo ministras tvirtino, jog „stengiamasi nieko neatmetinėti, o tik pridėti, nes nuo to kiekvienam bus tik geriau”.
Žurnalistams pasiteiravus, kada pagaliau bus skelbiamas konkursas į Uosto direkcijos generalinio direktoriaus postą, jis teigė, kad „neužilgo arba iš viso nebus paskelbtas, nes priklauso nuo tam tikrų aplinkybių”. Viena iš jų – Vilniaus apygardos teismo sprendimas A. Vaitkaus byloje, kuris turėtų būti skelbimas spalio 15 dieną.
Pasak ministro, su Arvydu Vaitkumi taikos sutarties nepavyko pasiekti, nes „neatsirado taikos objekto”.
„Juridine prasme Arvydas Vaitkus buvo atleistas tiesiog pagal darbo santykių nutraukimą, be jokių komentarų ir argumentavimo. Dėl to jo reputacija nepablogėjo, jis ir toliau išliko profesionalas”, – sakė J. Narkevičius.
Jau į darbo dienos pabaigą jis susitiko ir su Klaipėdos meru Vytautu Grubliausku, Savivaldybės administracijos direktoriumi Gintaru Neniškiu ir miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininke Judita Simonavičiūte. Po susitikimo ministras „Atvirai Klaipėdai” sakė, jog „buvo sutarta atstovauti žmonių interesams”.
„Kalbėjome apie blokus, rūpimus klausimus dėl būtent kelių, kitų dalykų. Bus prie uosto plėtros plano projektas, kuriame bus išdėstyti visi lūkesčiai iš savivaldybės žmonių, klaipėdiečių ir tie lūkesčiai turės būti įgyvendinti ten, kur tai įmanoma, ir su laiku. Mes suprantame klaipėdiečių lūkesčius ir tikrai stengsimės, kad jie būtų pagal galimybę greičiausiai ir maksimaliai pagal galimybę realizuoti. Mes neturėjome kažkokių skirtingų pozicijų, kalbėjome labiau apie galimybes, laiko prasme”, – abstrakčiai kalbėjo ministras.
KOMENTARAS
Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos meras
Dabar dar vyksta parengiamasis darbas, koks bus protokolas iš to susitikimo, kur buvau Vilniuje, ir iš šiandieninio. Kalba yra apie tai, kokio lygio garantijos arba kokio lygio dokumento sudėtine dalimi taps tos miesto sąlygos, kad būtų aiškiai matomi Vyriausybės įsipareigojimai ir jų įgyvendinimas. Aš tikiuosi ir tikiu, kad visas paketas su įgyvendinančiomis institucijomis, finansavimo planu ir terminais taps arba respublikinio plano, arba uosto bendrojo plano dalimi.
Aptarėme visas arterijas – pietinis aplinkkelis, Baltijos prospektas, šiaurinio išvažiavimo galimos kryptys. Nė viena iš jų nėra atmetama. Klausimas tik retorinis – kada. IX B koridoriaus svarba miestui, uostui ir visai valstybei nekvestionuojama, ir kalbama apie visas tris sankryžas. Pietinio išvažiavimo scenarijus irgi abejonių nekelia, ten tik daugiau klausimų dėl terminų. Daugiau diskusijų buvo dėl Statybininkų prospekto tęsinio, nes miesto planuose jis matomas ne kaip sunkiojo transporto arterija, bet mes išdėstėme argumentus kodėl apie jį kalbame. Tai labiausiai parengtas projektas, kuriam bereikia finansavimą užsitikrinti.
Gerokai optimistiškiau nei pesimistiškiau nuteikia pokalbiai su ministru ir uosto vadovybe. Aš labai tikiu, kad iki 22 dienos, Vyriausybės darbo grupės pasitarimo, protokolas bus suderintas ir pateiktas tvirtini bei bus galima kalbėti, kokiam lygmenyje Klaipėdos lūkesčiai yra įtvirtinami ir kokios jų įgyvendinimo garantijos.
Muzikantas vel kalba apie sankryžų rekonstrukcijas, pietinį aplinkelį ir kt, kas turėjo jau seniai būti padaryta už tarptautinę perkėlą miesto centre ir dujų terminalą. Graudu, gaila Klaipėdos. Kada jūs pradėsite dirbti dėl miesto žmonių, jei nesugebate užleiskite kitiems, nes 10 metų miestas stagnuoja ir ritasi žemyn.
Teisingai anonimas pastebėjo, nors kiekviena diena žadėk ir būsi geras. Kaip nekeista, bet tarybiniais laikais tik su socializmu buvo žaidžiama.O visa kita žurnalistai akylai stebėjo.Net laikraščiuose buvo skyrelis: kas buvo padaryta , kai skaitytojas kreipėsi? Dabar žaidžiama su gyventojų palaikymu valstybinių institucijų, nors gali kas paaiškinti kokiu būdu tie gyventojai gali išreikšti savo valią,nuomonę, juk grįžtamo ryšio tai nėra.
naivuoli, uoste vien tik už marių dugno kasimus „vaikšto” šimtai milijonų ir kasmet ir nuolat ir visi galai vandeny, o čia tik 16 ir tiek akių ir tiek pretenzijų, o kiek alkanų aplinkui vien taryboj , o tauta- tai per brangiai, tai negražiai ir skurdžiai, tai mėnulis netinka, tai dangus per brangus. O uoste dar krantinės koks biznis ir atkatai, pelno dalys, o dar viso uosto plėtra – milijardas…Tu ponuli gal iš mėnulio ar tik šį pirmą straipsnį perskaitei?
aš tai kaip ir J. Narkewič, tegul tas Aukščiausiasisai greičiau atlieka formalumus ir liepia Vaitkui grįžti į savo aukštybinius apartamentus. Ir mes prašysim kad eitų. Dabar jau įsisavino mietiečių godas, sužinojo kur visokie statybininkų prospektai, kalniukai ir gal jau leis uoste vieną kitą parkingą mums pasistatyti. O gal Tuma ar Dambrauskas pamačys? Na nors ant miesto ir uosto rubežiaus, vietoj spygliuotų tvorų -būtų tokia tvora-parkingas-garažas ir su veidrodinėm sienom – vien tik laivai, marios ir žuvėdros. Kaip gražu, jūriška. Ir šiaip geras žmogus tas Vaitkus, labai – gal leis jau ir babytėm, diedukam rinktis ten prie prahadnosios ar net į vestibiulį -gi daug vietos ten, o gal ir arbatos kokia ponia Larisa atneš? Negi jau dabar lėks šalin su savo užniauktais langais. Gal dar ir kokį Budinowič į šoperius pasikvies. Vis ramiau Grublewskiui. O kad dar Puteikienę ryšiams su narodu išsivestų, lafa būtų. Bet, kažin… Geri vyrai, reik kad visiems gerai būtų. Skaudu žiūrėt ir merui, nervinasi, pergyvena kai taip vyrams nesiseka. Gyvenimas tai vienas, ane taip p. J. Narkewič?
Kas investuotojas į uostą, tas ir uosto savininkas. Jeigu uostas nebe valstybės, tai ir pelnas nebe valstybės…
Koks Lietuvoje protingas susisiekimo ministras Grynai kaip Cezaris „Atėjau, pamačiau, nugalėjau” Suvesti visi galai, net įvardyta klaipėdiečių nuomonė. Tai gal ministras pateiks nors skaičiais, o kiek klaipėdiečių pritarė valstiečių projektui dėl Klaipėdos miesto vystymosi, planų, finansinių investicijų ir iš kur jos galėtų būti investuojamos. Jau net ES įspėjo apie Kinijos investicijų keliamo pavojaus, o apie tai tylima visais lygiais. Gana autoritarinio mąstymo, o gal dar per mažai pridaryta klaidų nuo Lietuvos priklausomybės atgavimo, 30 metų jau nemažas tarpas. Ar kas nors prisipažino, kad buvo pridaryta klaidų. Niekas, nes visi tik angeliukai profesionalai
kokie konkursai,kai pozemini garaza,reikia kasti…
Ar čia kur Atgimimo aikštėje garažai bus, iškertant visus medžius ir Bliūdas dar bus už didelius milijonus!!!
Geriau mauzoliejų jiems ten prie to paties….
naivuoli, uoste vien tik už marių dugno kasimus „vaikšto” šimtai milijonų ir kasmet ir nuolat ir visi galai vandeny, o čia tik 16 ir tiek akių ir tiek pretenzijų, o kiek alkanų aplinkui vien taryboj , o tauta- tai per brangiai, tai negražiai ir skurdžiai, tai mėnulis netinka, tai dangus per brangus. O uoste dar krantinės koks biznis ir atkatai, pelno dalys, o dar viso uosto plėtra – milijardas…Tu ponuli gal iš mėnulio ar tik šį pirmą straipsnį perskaitei?