Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-09-19 |
Prie Biržos tilto iškilo laikinas statybininkų namelis, liudijantis, kad čia pagaliau prasidės jo remonto darbai.
„Atvira Klaipėda” jau rašė, kad šio tilto „viduriuose” nuo 2018-ųjų pavasario guli nukritęs apie 30 tonų sveriantis dar po II pasaulinio karo išlietas betono luitas – vienas iš šešių tokių, atliekančių kontrsvorio funkcijas, būtinas norint pakelti tiltą.
Vilnietis inžinierius-tiltininkas Algirdas Steponavičius parengė projektą, kaip išspręsti šio sovietinių statybų broko problemą.
Pagaliau įvyko ir rangos darbų konkursas, kurį laimėjo UAB „Čiukuro resta”. Pasak šios įmonės darbų vadovo Alberto Jonuškos, senasis kontrsvoris bus sudaužytas ir prieš iškeliant sveriamas, nes nėra likę jokių projektų – reikia žinoti, kokio svorio išbetonuoti naująjį.
Darbus numatoma atlikti per penkis mėnesius, tačiau terminus gali pakoreguoti orai, nes rangovai turės ir dažyti tilto konstrukcijas.
„Kiek yra dabar apribotas eismas tiltu, daugiau mums ir nereikės. Nebent kokį kartą kai reikės atvažiuoti betonvežiui”, – sakė pašnekovas.
Pasak jo, baigus darbus Biržos tiltas ir vėl galės būti kilnojamas.
Anot Savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, šis tilto remontas miesto biudžetui atsieis apie 150 tūkst. eurų.
ISTORIJA
Iki XVIII a. antrosios pusės medinis Biržos tiltas turėjo strateginę reikšmę: dešiniajame upės krante jį saugojo supiltas ravelinas. Tiltas miestui duodavo nemažų pajamų: kiekvienas praplaukiantis laivas privalėjo mokėti tilto pakėlimo mokestį – tilto viduryje būdavo atidaroma nedidelė anga, kad pralįstų burlaivių stiebai.
1877 m. pagal vietinio architekto Mejerio projektą buvo pradėtas statyti naujas varstomas metalinis tiltas ant mūrinių atramų. Tiltą statė Gdansko firma. Jis buvo atidarytas 1879 m.
1904 m., kai pradėjo važinėti tramvajus, viršutinė tilto dalis dar kartą rekonstruota. Po šios rekonstrukcijos tiltą papuošė du metaliniai ažūriniai jugendo stiliaus portalai, prie kurių buvo pritvirtinti žibintai. Kad judamos tilto dalys neišlinktų, jų galai buvo įtempti metalinėmis alkūninėmis konstrukcijomis. Toks tiltas išstovėjo iki XX a. trečiojo dešimtmečio pabaigos. Vėliau jo turėklai buvo supaprastinti, o portalai pašalinti.
Antro pasaulinio karo metu tiltas buvo sugriautas. Atstatytas 1948 m. bet jau pakeitus kryptį – tiltas „paslinktas” labiau į dešinę. 50 laipsnių kampu iš abiejų pusių pakeliamas Biržos tiltas paskutinį kartą buvo renovuotas 2006-2007 metais. Tuo metu tilto rekonstrukciją atliko konkursą laimėjusi bendrovė „Hidrostatyba“. Restauravimas kainavo 1,34 mln. eurų, projektas – 43,4 tūkst. eurų, dar 4,3 tūkst. eurų sumokėta už projekto ekspertizę.
Kada duda i pensija?
Ar čia specialiai varžto neprisuko, kad bildėtų tiek laiko? … 😀