
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-04-17 |
Eismo saugumo komisija ketvirtadienį nusprendė leisti Klaipėdos senamiestyje šį sezoną ant gatvių važiuojamosios dalies įrengti laikinas lauko terasas. Kartu ji uždraudė Tiltų gatve važiuoti ne tik motociklams, bet ir motoroleriams bei lengviesiems keturračiams. O Herkaus Manto gatve šios transporto priemonės negalės važiuoti tik naktį.
„Trys bendrieji planai numato, kad autobusai Tiltų gatve neturi važiuoti, senamiestį griauna ne motociklai, – piktinosi tokiu sprendimu Kastytis Macijauskas, Architektūros ir urbanistikos departamento direktorius. – Žmonės lovose šokinėja iš lovų nuo autobusų”.
„Kastyti, kai pastatyti Bastionų tiltą, tuomet”, – pusiau juokais, pusiau rimtai atrėžė jam komisijos pirmininkas vicemeras Algirdas Kamarauskas.
Jis patikino, kad gegužę bus pradėtas remontas ir triukšmas sumažės.
Aurelijus Jankauskas, Kelių policijos skyriaus viršininkas, pabrėžė, kad per senamiestį draudžiamas tik tranzitinis motociklų, motorolerių ir keturračių eismas, kitomis senamiesčio gatvėmis jais važinėtis galima.
„Įvedus eismo ribojimus motociklams, gauname gyventojų prašymus taip pat uždrausti arba apriboti mopedų ir lengvųjų keturračių eismą Tiltų gatvės ir Herkaus Manto gatvės atkarpose, kadangi šios transporto priemonės dar labiau kelią triukšmą nei motociklai”, – taip buvo motyvuotas priimtas sprendimas.
„Dėl lauko terasų įrengimo važiuojamojoje gatvės dalyje siūlau priimti sprendimą, kuris gimė antradienį”,- taip klausimą dėl laikinos „indulgencijos” verslui senamiestyje pristatyti pradėjo A. Kamarauskas.
Jis priminė, jog komisija anksčiau yra rekomendavusi rengti visiems vienodai taikytiną tvarką laikinoms lauko terasos visame mieste. Tačiau, pasak vicemero, šiam sezonui tokios tvarkos paruošti nespėjama, o verslas prašo leidimų. Jis pabrėžė, kad, jei lauko terasa gatvėje užims parkavimo vietas, už jas verslas privalės nustatyta tvarka susimokėti. Leidimas bus išduodamas tik sezonui, jam pasibaigus terasas reikės išmontuoti.
A. Kamarauskas tikino, kad lauko terasas, pavyzdžiui, Turgaus gatvėje, bus leidžiama statyti abiejose gatvės pusėse.
„Tik kad nestatytų namų, – būgštavo K. Macijauskas. – Kas didesnį, mandresnį. Kad neužtvertų gatvių“.
A. Jankauskas pabrėžė, kad statant laikinas terasas privalu laikytis Kelių eismo taisyklių, užtikrinti saugų važiavimą, matomumą sankryžose ir „kad nebūtų parkuojama šalia terasų”.
„Arba galim visiems arba ne. Priėmėm demokratinį sprendimą”, – apibendrino striuką diskusiją A. Kamarauskas.
Vasario mėnesį Eismo saugumo komisija, svarsčiusi klausimą „Dėl Saugaus eismo komisijoje derintų lauko kavinių važiuojamojoje kelio dalyje schemų peržiūros Teatro gatvėje“ nusprendė, jog statant terasas lauko kavinėms „minimalus leidžiamas gatvės plotis 5-5,5 m“. O pėstiesiems skiriama 1,2 m pločio šaligatvio dalis. Maksimalus lauko kavinės plotis važiuojamojoje gatvės dalyje gali būti 2,5 m. Minimalus plotis važiuojamajai kelio daliai – 5,5 m.
Savivaldybės Antikorupcijos komisijos pirmininkas Andrius Petraitis tuomet teigė, jog komisija mato tam tikras korupcines apraiškas. Pasak jo, tik trys terasos „stipriai išleidžia į gatvę“.
„Tai klausimas, ar visiems vienodi yra Kelių eismo taisyklių reikalavimai?” – sakė jis.
Mieli ponai esantys Klaipėdos m savivaldybėje , patarkite prašau kur gyventojams statyti nuosavą transportą? Pietų metu mašinos nėra kur statyti, barai su terasomis vietoj parkingo vietos!!! Kam jūs dirbate ir kieno interesus atstovaujate, kaip mums- žmonėms gyventi????