Biržos tiltas skęsta ekspertizių jūroje (3)

Miestas, Svarbu
Avatar photoArtūras Šulcas
2025-04-16

„Turite projektą ir dvi ekspertizes – ne viskas išspręsta nei toje, nei toje”, – konstatavo profesorius dr. Darius Bačinskas ir pasiūlė atlikti dar vieną tyrimą dėl Biržos tilto.

„Profesorius pateikė pasiūlymus, tai čia nesupranti, ar yra galas”, – atsiduso trečiadienį vykusio Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu Inga Kubilienė, vadovaujanti Savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriui, kuriam dabar yra priskirta rūpintis ir Biržos tilto priežiūra be likimu.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Pasak jos, pernai nutrauktame Biržos tilto kapitalinio remonto konkurse buvo 2 mln. pasiūlymas ir iškilo klausimas, ar tinkamai parengtas projektas. Kreiptasi į Vilniaus profesūrą, kad ši pati atliktų papildomą tyrimą. O savivaldybė gegužę planuoja atlikti paprastojo remonto darbus ir taip esą sumažinti bildesį.

„Vėliau eisime į didesnius darbus, apie kuriuos sužinosime pavasario pabaigoje”, – teigė vedėja.

Pradinių darbų vertė – 50-100 tūkst. eurų. Teigiama, jog po paprastojo remonto „gyventojai pastebės, ar bildesys yra mažesnis“.

Komiteto pirmininkas Kęstutis Bartininkas teigė, kad „be rimtos analizės“ negalima būti 100 procentų tikru, ar vienas, ar kitas remontas padėtų atsikratyti triukšmo ir tiltas „tarnautų ilgai ir laimingai”.

Karolis Šakarnis, Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus vyriausiasis specialistas į klausimą, kas bus daroma, idant tiltas nekeltų triukšmo dėstė taip: „Turim pasiūlymą ekspertų, rengiam dabar naują mazgą sutvirtinimo, kur ten, kur atitrūkę nuo plokštės ir pagrindinių konstrukcijų . Dabar tą mazgą gaminasi mūsų rangovas, jį paskui nusiųs universitetui, išbandys jo laikomąją galią ir tada pradės montuoti,  pavasarį kažkur <…> Kol kas viską darysime be projekto, kaip priežiūrą”.

Vinius TECH profesorius D. Bačinskas pasakojo, kad paskutinis tyrimas buvo atliktas lapkričio – vasario mėnesiais, savivaldybei pateiktas jo aktas. Jis teigė, jog yra šiuolaikinės priemonės, „kurios leidžia padaryti ilgalaikę investiciją, kad nereikėtų grįžti“. Kaip vieną iš pagrindinių Biržos tilto problemų profesorius įvardijo jo paklotus ties jungtimis, nesandarias dangos siūles, per kurias patenka vanduo ant kitų konstrukcijų bei mechanizmų.

Taisyti esą reikia nedelsiant ir nepilti druskos, o deformacines siūles būtina nuolat valyti.

„Jei iš išorės tiktas atrodo neblogai, tai viduje ten vaizdas tikrai nekoks, korozijos pažeidimų nemažai <…> Visos problemos tiltuose prasideda nuo smulkių dalykų”, – kalbėjo specialistas.  

Profesorius, prisimindamas Vilniaus tiltų istorijas, davė suprasti, kad dėl gyventojų skundų gali rastis ir reikalavimų tiltą uždaryti.

„Mes nežinom, kiek ta konstrukcija laiko ir ką jinai gali laikyti, reikia daryti analizę, – kalbėjo jis ir tvirtino, jog paskutinėje ekspertizėje „yra jų tam tikra analizė, bet ji supaprastinta“. – Tiltas išskirtinis, kito tokio Lietuvoje nėra. Analizę atlikti nėra paprasta reikia ir laiko ir resursų, ko nėra pas projektuotojus“. 

„Tai čia – iš fantastikos srities, – replikavo Arūnas Tuma, komiteto pirmininko pavaduotojas, išgirdęs, jo profesorius pataria atlikti papildomus „mokslinius tyrimus”, skaičiavimus skaitmeninėje erdvėje, kuriant skaitmeninį tilto dvynį ir modeliuojant situacijas bei ieškant atsakymų, kas yra pavojinga, kas ne, ką reikia daryti, o ko ne. – Modeliavimą jei paleisim, tai čia viskas bus už dviejų metų”.

„Turim tą seną projektą, buvo susitikę ir su projektuotojais ir su ekspertais, tai dabar projektuotojai sako, kaip ir nieko keisti nereikia, – apie susiklosčiusią situaciją kalbėjo I. Kubilienė. – Tiltas – nemenkas iššūkis”.

Ankstesnio šio komiteto posėdžio metu politikai svarstė, kad tuo atveju, jei bus kapitaliai suremontuotas Biržos tiltas ir po remonto per jį vėl leidžiama važiuoti sunkiasvoriams autobusams, tai jį vėl po metų-kitų reikės remontuoti. Tad esą gal geriau pirma statyti naują tiltą, o tik po to remontuoti senąjį.

Pirmasis Biržos tilto remonto konkursas 2023 m. vasarą žlugo, antrojo pasiūlymų pateikimo terminas buvo nukeltas. Paskelbtoje viešojo pirkimo procedūrų ataskaitoje dėl Biržos tilto kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų rašoma, kad konkurse dalyvavo tik sostinėje įsikūrusi  UAB „Viadukas“. Ji už Biržos tilto remontą pasiūlė 2 012 430,29 Eur. Toks „tiekėjo pasiūlymas atmestas dėl per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos”.

Žlugus minėtiesiems konkursams dar pernai kovą po vidines Biržos konstrukcijas landžiojęs meras Arvydas Vaitkus tikino, jog ieškoma būdų, kaip pasiekti „optimalų“ variantą, nors kai kurie ekspertai teigė, kad ir dabartiniame projekte nebuvo nurodyta apie trečdalio reikiamų darbų.

INFORMACIJA

Biržos tiltas per Antrąjį pasaulinį karą tiltas buvo sugriautas. Laikinai pervažiuoti jis atstatytas 1948 metais. 1955 metais ant senųjų tilto atramų, įrengtų dar 1880 metais, pastatytas nuolatinis pakeliamas tiltas, kurio pagrindinis laikantis perdangos sijynas – plieninis (išlikęs iki dabar), važiuojamoji dalis – medinė. Tilto kryptis buvo pakeista, pasukta į rytus.

1976 metais tiltas rekonstruotas – medinė važiuojamoji dalis pakeista į plieninę ortotropinę plokštę, sumontuota nauja pakėlimo įranga, atramos apmūrytos tašytomis akmens plokštėmis. 2007 metais tiltas buvo pilnai restauruotas. 2019 metais pakeistas atitrūkęs kontrasvoris ir sustiprinti kiti penki.

Žymos: | | | | | | | | | | |

Komentarai (3):

Atsakymai į “Biržos tiltas skęsta ekspertizių jūroje”: 3

  1. Gediminas parašė:

    Biržos tilto architektūrinę dalį suprojektavo arch. Gediminas Kazimieras Ruzgys (1920 – 2015).

  2. Anonimas parašė:

    Patarle sako,-„pirma triusikus ismokite siuti,tada „tiltu” imkites”.

  3. Asta parašė:

    na va, meriukui neįveikiama nei Atgimimo aikštė, nei Biržos tiltas… ai ai ai… gali tik trinkeles dėti ir jomis džiaugtis. bet tą moka daryti ir penktokas. tai gal mere, jau pavargot? ar nebeturit administracinių išteklių?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Norint privažiuoti prie jūros reikės leidimo (1)

Nuo šių metų birželio 15 d. be specialaus leidimo transporto priemonėmis privažiuoti prie jūros Klaipėdos miesto administruojamose teritorijose nebus galima. ...
2025-05-10
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėda vilios turistus iš Estijos ir Latvijos (3)

Uostamiesčio savivaldybė, norinti būti pristatoma kaip „jūrinis metropolis“, savo lūkesčius privilioti turistus sieja su šį mėnesį pradedančiu kursuoti nauju tarptautiniu ...
2025-05-09
Skaityti daugiau

Miestas

Jau ieško rangovo Danės gatvės rekonstrukcijai (1)

Klaipėdos savivaldybė skelbia, kad šį rudenį planuoja pradėti Danės gatvės atkarpos nuo Laivų skersgatvio rekonstrukcijos ir pratęsimo iki Artojo gatvės ...
2025-05-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This