Komiteto posėdyje – ir aistringas kreipimasis į Uosto direkcijos vadovą (8)

Miestas, Svarbu
Avatar photoPalmira Martinkienė
2025-04-09

Didžiausią triukšmą Klaipėdoje kelia transportas, o triukšmingiausios vietos mieste jau ne vienerius metus išlieka Vilniaus plentas, Minijos g., dalis Šilutės plento ir Mokyklos gatvės, Liepų g., taip pat teritorija prie Rimkų pervažos bei šalia uosto geležinkelio Perkėlos g. Tokie faktai užfiksuoti naujai parengtuose strateginiuose triukšmo žemėlapiuose*.

Dalis Šilutės plento ruožo jau ne vienerius metus išlieka tarp triukšmingiausių miesto vietų. Palmiros Martinkienės nuotr.

Trečiadienį juos Klaipėdos miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariams pristačiusi Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus patarėja Renata Chockevičienė bei triukšmo 2024 -2028 m. prevencijos priemonių planą pristačiusi Sveikatos ir šeimos skyriaus vedėja Auksė Baltuonienė sulaukė miesto tarybos narių klausimų, o aktyviausias iš jų buvo valdančiųjų atstovas Vidmantas Dambrauskas, turėjęs ir nemažai pastabų bei pasiūlymų savivaldybės administracijai.

Aptariant triukšmo problemas, kliuvo ir Uosto direkcijai dėl planų tarp Strėvos ir Mituvos gatvių įrengti automobilių saugojimo aikštelę.

Šalia triukšmingos gatvės – nauji gyvenamieji namai

Išklausęs pirmojo pranešimo, V. Dambrauskas stebėjosi, kodėl tik konstatuojami triukšmo faktai, bet nieko nedaroma, kad būtų sumažintas jo lygis mieste.

Tarybos narys retoriškai klausė, kodėl šalia vienos iš triukšmingiausių gatvių – Mokyklos g. – buvo išduoti leidimai statyti naujus gyvenamuosius daugiabučius.

„Praeitam tyrime buvo ribinis triukšmas Mokyklos g. viršytas, šiame tyrime ribinis triukšmas viršytas, bet tuo pačiu metu mes išduodam leidimą keturių daugiabučių statybai prie Trinyčių prūdo“, – teigė jis.

V. Dambrauskas stebėjosi, kodėl kiti savivaldybės skyriai, planuodami savo darbą, neatsižvelgia į šiuos parengtus triukšmo žemėlapius.

„82 tūkst. mums kainavo [tyrimas], (…) kam mes leidžiam tuos pinigus, reikėtų įdiegti kažkokia sistemą, kad darant detaliuosius planus, planuojant teritorijas, būtų atsižvelgta į tuos tyrimus, kuriuos mes darom“, – komentavo tarybos narys, kurio pastaboms pritarė ir R. Chockevičienė.

Pasak V. Dambrausko, dabar „daroma dėl darymo“, (…) o „triukšmo žemėlapis yra ne juokas“.

„Mes turim gerinti gyventojams gyvenimą, bet tuo pačiu mes neturime atkelti gyventojų į tas vietas, kur dėl vienokių ar kitokių priežasčių mes sunkiasvorio transporto neiškelsim“, – kalbėjo jis, pataręs aplinkosaugininkei želdinius mieste sodinti ten, kur yra „blogiausia situacija gyventojams“.

Savo ruožtu R. Chockevičienė teigė, jog taip ir yra daroma.

„Jūsų pastaba teisinga, mes pereitais metais pasodinom labai nemažai medžių Taikos prospekte, siekiant suvaldyti triukšmą“, – sakė ji.

Uosto vadovą prašė persigalvoti

Tuo metu V. Dambrauskas po pristatyto triukšmo prevencijos 2024-2028 m veiksmų plano prisiminė neseniai įvykusį dalies miesto tarybos narių susitikimą su Žvejybos uosto rajono gyventojais dėl šalia jų gyvenamųjų namų Uosto direkcijos planų įrengti automobilių laikymo aikštelę.

Automobilių saugojimo aikštelę norima įrengti netoli gyvenamųjų namų. Palmiros Martinkienės nuotr.

„Kam ta automobilių saugojimo aikštelė ten, miesto centre? Jūrų uosto direkcija išnuomavo šitą žemę, kaip jie teigia, uosto veiklai. Aš teigiu, kad jie išnuomavo uosto rezervinę teritoriją ne uosto veiklai, nes automobilių, atvežtų konteineriuose iš kitų šalių, saugojimas jokiu būdu nėra uosto veikla, tai yra paprasta ūkinė komercinė veikla“, – teigė jis, vaizdžiai nupasakojęs, kokį didžiulį ratą turės sukarti tuos automobilius į saugojimo aikštelę vežantys vilkikai.

„Mūsų planai eina sau, o realus gyvenimas eina sau“, – teigė V. Dambrauskas.

Savo ruožtu R. Chockevičienė neatmetė, jog minėtą teritoriją išsinuomojusiai įmonei planuojant čia ūkinę veiklą, triukšmo žemėlapiai gal tapti priemone, apribosiančia šią veiklą.

Tuo metu Arūnas Tuma pateikė pasiūlymą inicijuoti kreipimąsi panaikinti uosto rezervinės teritorijos statusą, jei joje 30 metų nevykdoma jokia veikla, o V. Dambrauskas kreipėsi tiesiai į Uosto direkcijos generalinį direktorių Algį Lataką.

„Direkcija turėtų pradėti galvoti, kad mes negalim piktinti gyventojų. Yra situacijų, kai nėra išeities, viską suprantu, visą žinau, bet šita situacija, ponas Algi, kai jūs įkeliat automobilių aikštelę į miesto centrą, jūs turėtumėt apie taip pagalvoti, peržiūrėti savo sprendimą, ačiū labai“, – emocingai pasisakymą baigė V. Dambrauskas.

Po diskusijų komiteto nariai bendru sutarimu patvirtino parengtus strateginius triukšmo žemėlapius, tačiau nepritarė triukšmo prevencijos 2024-2028 m. veiksmų planui, pasiuntę jį dar tobulinti rengėjams.

INFORMACIJA

*Strateginiai miesto triukšmo žemėlapiai sudaromi ne rečiau kaip 5 metai. Paskutinį kartą jie miesto taryboje buvo patvirtinti 2019 m. , šiuo metu jie nebegalioja. 20 naujų triukšmo žemėlapių 2024 m. parengė konkursą laimėjusi Lenkijos įmonė „Lemitor Ochrona Šrodowiska“ pagal naują visoje Europos Sąjungoje galiojančią metodiką modeliavimo būdu, t.y. surinkus duomenis apie kelių, geležinkelio transporto, pramonės įmonės objektų keliamą triukšmą, taip pat atsižvelgus į gyventojų gyvenamojoje zonoje, mokyklų, gydymo įstaigų ir kt. objektų, kuriuos veikia triukšmas, skaičių. Tyrimas savivaldybei kainavo 82,2 tūkst. eurų. Konstatuota, jog didžiausią triukšmą mieste skleidžia kelių transportas. Atnaujintais triukšmo žemėlapiais naudosis teritorijų planavimo dokumentų rengėjai, PAV rengėjai, Sveikatos ministerija, triukšmo prevencijos rengėjai. Jie taip pat skirti gyventojams informuoti. Triukšmo žemėlapiai patalpinti Klaipėdos miesto savivaldybės tinklapio interaktyviame žemėlapyje.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai (8):

Atsakymai į “Komiteto posėdyje – ir aistringas kreipimasis į Uosto direkcijos vadovą”: 8

  1. Zenius parašė:

    Neilgai lyderiaus minėtos gatvės . Bangų , Baltikalnio ,Danės greit perims lyderių marškinėlius . Proto bokštai išmąstė sujungt TILTU .5 metrų pločio gatveles . Irgi 30.000€ paklojo TYRIMAMS . Įdomiausia švados – NETIKSLINGA IR NEEKONOMIŠKA ! Naudą įžiūriu tik vieną – trumpiausiu keliu savivaldybinkams bažnyčią pasiekt !🤣

  2. Ukr parašė:

    Visa rybporta iškeldinti priverstinai į žaliajį slėnį . Ir taškas .

  3. Faktinis meras ir jo pavaduotojas parašė:

    Dambrauskas ir Tuma kelią bangas galimai norėdami pateisinti savo ilgalaikį buvimą miesto valdžioje – ir prie konservatorių, liberalų, ir prie dabartinės ištikimų dešros koalicijos.vaitkus – tik jų statytinis, lsutvarkantis jų interesus, pvz., Dambrausko namo sklypo Skautų gatvėje. Dar yra požeminio garažo statybos Atgimimo aikštėje šalia Tumos valdomo viešbučio už kosminę kainą iš miesto biudžeto. O triukšmas dėl vilkikų su automobiliais – tiesiog juokinga – nemunadešrinių rinkėjų surūdiję bolidai kriokia žymiai garsiau visur mieste.

  4. Anonimas parašė:

    Jo,jo chebros brukamas „Bestiju” tiltas i KUR … , V.Dambrauskai !?

  5. Kur pakastas šuo? parašė:

    Tenka apkeliauti nemažai Europos miestų ir ypač uostamiesčių. Ten ir uostai šalia gyvenamųjų namų, ir traukiniai po langai važinėja, ir viskas švaru, tylu, niekas nepurkštauja dėl to. Susidaro įspūdis, kad pas mus dvi bėdos – nekokybiška technika (infrastruktūra, medžiagos, etc.) ir psicho-emocinė žmonių būklė. Antraip niekaip nesuprantu, kodėl „vakarinėse” Europos šalyse transportas ir žmonių gerovė sugeba kartu gyvuoti, o pas mus amžinas erzelis.

    • Viena iš priežasčių parašė:

      kodėl harmoningai vystosi uostas ir miestas, atsiliepdami į vienas kito poreikius – uostų pavaldumas miestams.Pvz. Hamburgas, Roterdamas, Roenas ir t.t.Mūsų uostą valdo vyriausybė , miesto valdžia neturi jokios įtakos uostui.Ryškiausias pavyzdys – klasco palapinės, kurių niekaip nepavyksta iki galo nugriauti

  6. Pagaliau parašė:

    miesto taryboje atsirado galva su blaiviu protu ant stipraus stuburo.
    1. naikinti uosto rezervinių teritorijų statusą, jei joje daugiau nei 3 metus ( ne 30 metų) nevykdoma jokia veikla
    2. jei išnuomavo uosto rezervinę teritoriją ne uosto veiklai, nes automobilių, atvežtų konteineriuose iš kitų šalių ir jų saugojimas, jokiu būdu nėra uosto veikla, tai yra paprasta ūkinė komercinė veikla
    3. į tarybos nario retorinį klausimą- “ kodėl šalia vienos iš triukšmingiausių gatvių – Mokyklos g. – buvo išduoti leidimai statyti 4 naujus gyvenamuosius daugiabučius prie Trinyčių prūdo” galėtų labai išsamiai paaiškinti ne dabartiniai tarybos nariai, o K. Macijauskas. Beje, jie pastatyti iki šių dienų išlikusioje ir šiuo metu baigiamoje ardyti dvarvietėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Žalioji vakarienė grįžta paskutinį vasaros penktadienį

Gamtos pašokdinta ir kiek atsitraukusi žalioji vakarienė grįžta kviesdama susiburti išlydint vasarą. Rugpjūčio 29 d. prie šiaurinio molo skambės „Sisters ...
2025-08-05
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Didžiausias projektas uosto istorijoje: darbo ėmėsi projektuotojai (1)

Klaipėdos uostas skelbia besirengiantis vienam didžiausių projektų uosto istorijoje – pietinės uosto dalies išvystymui. Projektuotojai jau ėmėsi darbo ir planuoja ...
2025-08-04
Skaityti daugiau

Transportas

Uosto direkcija įsigijo vandeniliu varomą automobilį (1)

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija už 75 650 eurų įsigijo vandeniliu varomą automobilį „Toyota Mirai Ambassador“, maksimaliai vienu degalų pripildymu ...
2025-08-03
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
🤣
Loading
Share This