Ragina pasirašyti peticiją prieš uosto plėtrą (20)

Uostas ir jūra
Avatar photoPalmira Martinkienė
2025-03-29

„Atvirai Klaipėdai“ vasario mėn. paskelbus apie gyventojų nepasitenkinimą dėl Uosto direkcijos planų šalia jų gyvenamųjų namų vystyti aktyvią veiklą, kovo pradžioje įvyko Žvejybos uosto rajono, Klaipėdos miesto ir uosto valdžios susitikimas, kuriame „Neto terminalo“ vadovas patvirtino, jog įmonė uostui priklausančią teritoriją yra išsinuomojusi 25 metams.

Uosto vadovų teigimu, artimiausi namai yra 24-22 metrų atstumu nuo Uosto direkcijos sklypo ribos ir 33 metrų atstumu nuo statinių statybos zonos. Palmiros Martinkienės nuotr.

Gyventojų tokia padėtis netenkina, todėl jie sukūrė peticiją ir ragina ją pasirašyti ne tik Žvejybos uosto rajono gyventojus, bet ir kitus klaipėdiečius.

Peticijos preambulėje teigiama, jog esą šalia uosto teritorijos gyvenantys žmonės turi karčios tokios kaimynystės patirties ir skundžiasi, kad „jau dabar uosto veikla ir neatribotas geležinkelis kelia triukšmą, oro taršą bei kelia pavojų vaikams ir gyvūnams“.

„O kai planuojamoje aikštelėje įsikurs uosto teritorijos nuomininkas, vieną dieną ten sunkiasvoriu transportu gali būti transportuojami automobiliai, o kitą – jau iškraunami birūs ar naftos kroviniai. Ir ta veikla bus vykdoma 24-22 metrų atstumu nuo gyvenamųjų namų. Kokios yra tokios veiklos pasekmės aplinkai, mes puikiai žinome iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO veiklos pavyzdžio, kai metų metais buvo neįmanoma suvaldyti aplinkos taršos kietosiomis dalelėmis, o KLASCO vadovai tik atsirašinėjo arba ignoruodavo gyventojų skundus“, – rašoma peticijos preambulėje.

Be kita ko joje atkreipiamas dėmesys ir į tai, jog Žvejybos uosto rajone trūksta poilsio zonų bei želdynų, o gyventojai teigia turintys teisę gyventi švarioje ir saugioje aplinkoje, „kurioje nebūtų perteklinės aplinkos taršos, galinčios sukelti įvairius sveikatos sutrikimus“.

Jie reikalauja sugrąžinti teritorijos, esančios Mituvos g. 2, Strėvos g. 4, 5, 7, visuomeninę paskirtį ir čia įrengti parką su poilsio zonomis. Taip pat šioje teritorijoje prašoma apriboti uosto plėtrą, perkelti traukinių eismą į uosto teritoriją bei izoliuoti traukinių keliamą garsą garso izoliavimo sienele.

Iki šeštadienio 14 val. minėtą peticiją buvo pasirašę 208 gyventojai. Ją pasirašyti galima čia.

Žymos: | | | | | |

Komentarai (20):

Atsakymų į “Ragina pasirašyti peticiją prieš uosto plėtrą”: 20

  1. Stabdyti uosto plėtrą parašė:

    Faktas, jog reikia stabdyti tą begalinę uosto plėtrą į miestą. Ir atverti kiek įmanomą daugiau teritorijų prie marių miesto gyventojų laisvalaikiui ir gyvenamai statybai, kaip ir visuose normaliuose Europos uostamiesčiuose

  2. Sanitaras parašė:

    Išeina gyventojas į balkoną su cigarete, iškvepia dūmą, įkvepia pravažiuojančių mašinų dūmus ir sako: Aš prieš uosto taršą ….
    Jei taip pagalvojus, o ko gyventojai nerašo peticijų dėl automobilių skaičiaus mažinimo? Argi jie neteršia oro, nekelia triukšmo?

  3. Viola parašė:

    Uostamiestis prieš uostą. Ar jums su galvomis viskas gerai? Taigi, uostas ir yra ne tik miesto, bet ir visos valstybės esmė – langas į jūrą, prekyba. Tai, jei jo neplės, tai žlugs. Uostas yra labai svarbu, o gyventojai ne be reikalo išsikėlė į priemiečius – jiems reikia padėti – statyti darželius, mokyklas, tiesti normalius kelius, įvažiavimus į Klaipėdą. Juk reikia. O prie uosto turi būti erdvės uosto plėtrai. Ne gyvenamuosius namus uoste statyti, o bėgti kuo toliau nuo triukšmo, kvapų ir užterštumo. Neatsimenu kas, bet labai protingas sakė – Klaipėdos gyventojus reikia kelti link Palangos, o teritoriją aplink uostą palikti uostui.

  4. Meilė parašė:

    Uosto plėtra negali plėstis žmonėms po langais. Jau ir dabar savuose namuose nėra ramybės. Naktimis dunda traukinys. Žvejybos uosto rajone nėra nei vienos žaliosios zonos. Dauguma gyventojų senyvo amžiaus.

  5. Meilė Gradin parašė:

    Uosto plėtra negali plėstis žmonėms po langais. Jau ir dabar savuose namuose nėra ramybės. Naktimis dunda traukinys. Žvejybos uosto rajone nėra nei vienos žaliosios zonos. Dauguma gyventojų senyvo amžiaus.

  6. Alvyda parašė:

    Visokioms Klapėdos smeltėms, uosto direkcijoms ir kitoms pinigų kasykloms vadovauja seni chrienai, kurie dar be to kišenėje turi ir uostininką Klaipėdos merą, todėl yra drąsūs paprastiems žmonėms šikti ant galvų.
    Jei jiems leisti tai daryti, tai ir darys.

  7. Rimvydas parašė:

    Amžinai gadina žmonių gyvenimą. Jau ir taip kenčia gyvendami pauostyti. Vien tam ,kad akcininkams daugiau pelno. Kada bus apie žmonių gerovę pagalvota.

  8. Nusibodot. parašė:

    Uostas turi dirbti ir užsidirbti.Ekonomika svarbiau už gyventoju kapryzus.Kas čia per susigalvotos kurortines salygos.

  9. Memelander parašė:

    Uostas negali būti gyventojų pageidavimų įkaitas. Žinoma, veikla turi vykdoma civilizuotai, bet klausimai neturi būti sprendžiami peticijomis. Uostui reikia plėstis.

    • Gyventojas parašė:

      Šiek tiek nesuprantu, kodėl uostui reikia plėsti? O gal kaip tik reikėtų mažintis, nes uostas mieste visai ne civilizuota, suteikta galimybė buvo tik ženkliai mažesnio uosto veiklai. Manyčiau, kad uostui reikėtų po truputį mažinti savo veiklas

  10. Danutė parašė:

    Nesutinku, kad plėstųsi uosto teritorija gyventojų sveikatos ir ramybės sąskaita.Dar neišsprendė triukšmo problemos, o jau kuria naujas.

  11. Laima parašė:

    Aš prieš .

  12. Ups parašė:

    Man po langais 7 – 10 metrų vykdo veiklą, rūksta kaminai juodais dūmais tiesiai į langus, taiso mašinų variklius ir kita techniką, ir nieko…..nei gamtosaugai kliūva, nei metimai su jų strateginiais miesto planavimas…. užuojauta…..

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostas valdys Jurbarko krantinę

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija laimėjo Jurbarko rajono savivaldybės skelbtą aukcioną ir tapo vienos iš Jurbarko uosto krantinių nuomininke. Anot ...
2025-07-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Dėl uosto plėtros tvirtins nerijos krantą (3)

Dėl numatomo pietinio jūrų uosto statybos darbų poveikio Kuršių nerijai jos rytinį krantą numatoma sutvirtinti povandenine atramine sienute, kurios ilgis ...
2025-07-22
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Naikins „Smiltynės perkėlą“ (23)

Penktadienį Klaipėdoje surengtos spaudos konferencijos metu susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pranešė, jog nuo kitų metų pradžios planuojama „Smiltynės perkėlą“ prijungti ...
2025-07-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
Loading
Share This