Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-03-18 |
Uosto direkcija iš naujo paskelbė konkursą dėl pietinės uosto dalies statybos projektinių pasiūlymų parengimo ir statybą leidžiančio dokumento gavimo. Direkcija siekia, kad projektiniai pasiūlymai būtų parengti per pusmetį.
Ankstesnis konkursas, kurio sąlygose buvo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos, nutrauktas vasario pabaigoje.
Nutraukto konkurso metu buvo gauti keturi pasiūlymai. O priežastis, dėl kurios laimėtojas nebuvo pasirinktas nurodyta taip: „Pirkėjo sprendimas dėl nepakankamų lėšų”.
Maksimali viešajam pirkimui numatytų lėšų suma nebuvo skelbiama pirmojo konkurso metu, neskelbiama ji ir šįkart, tik nurodoma, jog sutarčiai bus taikoma fiksuota kaina.
Projektavimo užduotyje numatyta, jog pietinės uosto dalies statybos projektinė dugno altitudė prie krantinių –16,5 m, apsisukimo rate ir laivybos kanale –17 m pagal Baltijos aukščių sistemą. Joje taip pat nurodoma, kad suprojektuotas įplaukimo kanalas turi būti ne mažesnio kaip 200 m pločio, nukasant dalį Kiaulės Nugaros salos ir suprojektuojant reikiamą atraminę (krantosaugos) sienutę. Laivų apsisukimo ratas turi būti ne mažesnio kaip 600 m skersmens.
Projektuotojams nurodoma numatyti tokius sprendinius, kad „kaip įmanoma anksčiau būtų galima pradėti ir užbaigti objekto statybos darbus ir, jeigu reikia, numatant statybos etapus”.
Iš projektuotojų reikalaujama „išanalizuoti ir palyginti skirtingus ne mažiau kaip 3 krantinių ir kranto tvirtinimų statybos konstrukcinių sprendinių variantus, iš kurių vienas būtų gelžbetoninės sienutės variantas, antras – kitos gelžbetoninės (gravitacinės) konstrukcijos”. Tai pat – suprojektuoti šio projekto apimtyje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinių vartų šiaurinės dambos statybos sprendinius.
Uosto direkcija pageidauja sprendinių, kurie leistų iškastą gruntą panaudoti naujos uosto dalies teritorijai formuoti.
„Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtra – tai vienas ambicingiausių mūsų projektų. Jis ženkliai išplėstų uosto galimybes ir atvertų naujas investicijų bei partnerystės erdves. Tačiau šis projektas nėra vien tik apie uosto plėtrą, siekiame, kad jo naudą pajustų ir žmonės, vandens sporto entuziastai. Šio projekto vystymas atvertų galimybes šaliai turėti ne tik modernią mariną, bet ir jaunosios kartos ugdymo centrą, kuriame būtų puoselėjamos buriavimo tradicijos“, – pernai rudenį pranešime cituotas Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
https://www.atviraklaipeda.lt/2023/08/07/automobilio-remonto-istorija-turetu-kainuoti-ir-posta/
Nei pats Urbanistikos ir architektūros skyriaus vyriausiasis specialistas A. Smaguris, anksčiau dirbęs „Klaipėdos energijoje”, nei jo sūnus Giedrius, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Statybos ir eksploatacijos departamento direktorius, sakė nežinantys, kaip gi nutiko, kad šis automobilis atsidūrė energetikų dirbtuvėse.
nes tai – „…vienas ambicingiausių mūsų projektų…” tik mums jau net projektui nepakanka lėšų, bet „… naudą pajustų ir žmonės, vandens sporto entuziastai…”.