Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-03-17 |
Klaipėdos miesto ir Palangos savivaldybės administracijos kartu su dar 14 kitų savivaldybių gavo Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) raštą, informuojantį apie atliktą antikorupcinį vertinimą dėl tvarkų, reglamentuojančių mero rezervui priskirtų lėšų panaudojimą.
Tarp kritinių antikorupcinių pastabų bei pasiūlymų minimas ir uostamiesčio atvejis.
„Klaipėdos aprašo 10 punkte įtvirtinta tik, kad kartu su prašymu pateikiami nuosavybės teisę į turtą, kurio netekta ar kuriam padaryta nuostolių, patvirtinantys dokumentai, taip pat, esant galimybei, – nuostolių dydį ir (arba) patirtas arba patiriamas išlaidas pagrindžiantys dokumentai. Taigi, iš esmės su prašymu gali būti nepateikiami patirtą materialinę žalą pagrindžiantys dokumentai, kas kelia abejonių dėl lėšų skyrimo pagrįstumo, objektyvumo, racionalumo bei skaidrumo“, – rašoma šiame rašte.
Taip pat jame pastebėta, kad prašymus nagrinėja Klaipėdos mero potvarkiu sudaryta darbo grupė/komisija, kurios sudarymas, sudėtis, veiklos nuostatai, kadencijos trukmė, nešališkumo užtikrinimo bei kiti antikorupciniu požiūriu aktualūs teisiniai aspektai nereglamentuojami.
Tarnyba atkreipė dėmesį ir į Palangą, kad čia sprendimą dėl paramos (ne)skyrimo ir jos dydžio gali priimti ir vienas savivaldybės administracijos darbuotojas.
Visoms analizuotoms savivaldybėms STT pasiūlė detalizuoti metodiką, numatyti maksimalias išmokų sumas, pavyzdžiui, diferencijuojant pagal patirtus nuostolius, turtą, kuriam padaryta žala, viešai skelbti komisijų/darbo grupių veiklos nuostatus, narių sudėtį, posėdžių protokolus; viešinti priimtus sprendimus dėl mero rezervo lėšų (ne)skyrimo, nepanaudotus likučius ir to priežastis bei kt.
Savivaldybės per du mėnesius nuo šios išvados gavimo dienos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje turėtų paskelbti informaciją apie tai, kaip atsižvelgta (planuojama atsižvelgti) į pateiktas pastabas ir pasiūlymus arba nurodyti priežastis ir motyvus, kodėl tai nebus daroma bei pateikti atitinkamą pažymą STT.
Lietuvos savivaldybių asociacijai bei Vyriausybės atstovų įstaigai STT pasiūlė inicijuoti diskusijas su kitomis, šioje antikorupcinio vertinimo išvadoje neanalizuotomis, savivaldybėmis.
Savivaldybės sudaro mero rezervą, kuris turi būti ne mažesnis kaip 0,25 proc. ir ne didesnis kaip 1 proc. patvirtintų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Mero rezervas gali būti didesnis kaip 1 proc., kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis. Konkretų mero rezervo dydį kiekvienais metais nustato savivaldybės taryba, tvirtindama tam tikrų metų savivaldybės biudžetą.
Parašykite komentarą