
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-02-25 |
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi griauti įplaukos kanalo pirminį vedlinės ženklą (bokštą), stovintį krantinėje Nr. 1, kur veiklą vykdo valstybės valdoma AB „KN Energies” (anksčiau – „Klaipėdos nafta”).
27 metrų aukščio metalo konstrukcijų bokštas buvo pastatytas 1995 metais, paskutinį kartą jį suremontavo UAB „Baltva” 2003 metais. Bendras konstrukcijų svoris – beveik 10 tonų. Bokšto viršuje sumontuotas navigacinis signalinis ženklas.
Šiuo metu direkcija renkasi rangovą, kuris savo rizika, medžiagomis, įrengimais ir lėšomis atlikti šio objekto griovimo darbus, pagal anksčiau parengtą griovimo darbų aprašą. Kiek gali kainuoti šie darbai, nenurodoma.
Griovimo projektui parengti ir pristatyti bei suderinti Uosto direkcijos techninėje taryboje numatyta 60 dienų, o visiems darbams – 250 dienų.
2022 metais direkcija skelbė, kad naujas pirminis 50 metrų aukščio Klaipėdos uosto vedlinės bokštas iškils ties krantine Nr. 2, taip pat AB „Klaipėdos nafta” nuomojamoje teritorijoje. Antrinis 70 metrų aukščio bokštas bus pastatytas Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) nuomojamoje teritorijoje.
ISTORIJA
Egidijus Bacevičius ir Dainius Elertas portale albatrosas.lt rašė, kad kaip orientyrai laivams tarnavę bokštai gerai matyti 1584, 1585 ir prieš 1630 metus sudarytuose Klaipėdos uosto žemėlapiuose. Jie stovėjo prie Vitės žvejų gyvenvietės Svijanės upės žiotyse. 1814-1821 m. uosto planuose pavaizduoti du vedlinės bokštai arba bakenai. Pradžioje navigaciniai bokštai buvo tiesiog stulpai. Laikui bėgant jų konstrukcija darėsi sudėtingesnė. Žymenys buvo mediniai, paslenkami, kad būtų galima judinti pagal pasikeitusią vedlinės kryptį.
Atsišviežinkite žinias gerb. žurnaliste, nauji bokštai jau pastatyti!