Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-02-05 |
Nuo šių metų sausio mėn. įsigaliojus naujai turistų registravimo tvarkai, viešbučių, svečių namų, sanatorijų, kempingų ir privačių apgyvendinimo paslaugų teikėjai kartą per parą Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje (NTIS) privalo teikti visų apsistojančių svečių registracijos duomenis.
Praėjus pirmam mėnesiui po naujos prievolės įsigaliojimo, turizmo bendrovės pastebi, kad daugiausiai iššūkių kelia turistų nenoras dalintis asmeniniais duomenimis bei gaišti poilsio laiką, ir teigia, kad darbą palengvintų svečių registracijos internetu.
Ilona Žilinskytė, programinės įrangos „SabeeApp“, skirtos apgyvendinimo įstaigų operacijoms valdyti, atstovė dalijasi, kad maždaug pusė bendrovės klientų – 46% – jau teikia duomenis NTIS.
„Nors nemaža dalis klientų jau renka ir pateikia svečių duomenis, dauguma vis tiek skundžiasi sulaukiantys nepasitenkinimo iš turistų. Keliautojai nežino apie naujai įsigaliojusią tvarką, todėl prašomi pateikti visų apsistojančiųjų asmens dokumentus, sutinka nenoriai, o dalis apskritai atsisako juos teikti, argumentuodami duomenų jautrumu“, – sako I. Žilinskytė.
Tai patvirtina ir Palangoje įsikūrusio viešbučio „Grand Baltic Dunes“ direktorė Ingrida Valaitienė.
„Didžiausias iššūkis šiuo metu – svečių reakcijos. Jų sulaukiame įvairiausių – dalis apsistojančiųjų yra šiek tiek girdėję apie naują duomenų teikimo tvarką, kita dalis, daugiau keliaujančiųjų, labai stebisi ir piktinasi, kad niekur tokio kiekio duomenų niekas neprašo. Daugumai asmeninių duomenų teikimas atrodo perteklinis, kelia abejonių dėl saugumo. Kitiems atvykus po kelionės norisi kuo greičiau ilsėtis, o toks išplėstas duomenų rinkimas stipriai prailgina svečių registracijos laiką”, – teigia I. Valaitienė.
Dar vienas iššūkis, su kuriuo susidūrė apgyvendinimo įstaigos – svečių, užsisakiusių nakvynes per rezervacijos platformas Booking.com ar Airbnb, registravimas.
„Svečiams atvykus į viešbutį, dalį jų duomenų jau turime, tačiau kadangi užsakymai įkrenta ir iš tarptautinių rezervacinių sistemų, kurios nereikalauja tiek daug informacijos, papildyti duomenis privalome svečiui atvykus“, – sako I. Valaitienė.
I. Žilinskytė priduria, kad taip yra dėl to, jog tarptautinės rezervacijų platformos neturi tiesioginės sąsajos su Lietuvos Nacionaline turizmo informacine sistema.
„Tad užsisakius nakvynę per šias platformas, nėra galimybės surinkti visų reikiamų svečių duomenų. Viešbučiai tai privalo padaryti klientui fiziškai atvykus. Siekiant palengvinti šį procesą, viešbučiai galėtų įdiegti vidines valdymo sistemas, turinčias NTIS integraciją, kurios leidžia automatizuotai perduoti svečių duomenis ir taip mažina administracinę naštą“, – pasakoja I. Žilinskytė.
Ji pataria, kad apskritai šiuo metu paprasčiausias būdas apgyvendinimo įstaigoms surinkti turistų duomenis – pereiti nuo fizinės prie internetinės svečių registracijos.
„Pastebime, kad nauja prievolė mažiausiai nepatogumų sukėlė toms turizmo bendrovėms, kurios yra įdiegusios svečių registracijos internetu sistemą. Tokiu būdu visus duomenis galima surinkti internetu ir atvykus į apgyvendinimo įstaigą, tereikia patvirtinti svečių tapatybę. Tad registratūroje sugaištama mažiau laiko ir svečiai gali iškart mėgautis poilsiu“, – sako ji.
I. Valaitienė teigia, kad nuotolinė svečių registracija išties padėtų taupyti laiką ne tik viešbučiams, bet ir patiems keliautojams.
„Esame įdiegę ir svečių nuotolinę registracijos formą internetu, tačiau kol kas ne visi svečiai linkę ja naudotis. Tikimės, kad ateityje vis daugiau keliautojų pereis prie internetinės registracijos, suvokdami, kad tai sutrumpina jų gaištamą laiką viešbučio registratūroje”, – teigia I. Valaitienė.
Parengta pagal pranešimą spaudai
Visoje ES (senosiose šalyse) taip yra. Registruoja ir tikrina dokumentus. Visų svečių. Atvykus kitamet dažnai turi jau dokumentų kopija ir tik ima iš tų kurių jie keitėsi.
Tai normalu, tai padeda surinkti mokesčius. O juos mokėti privalu visiems, nes gavę „juodus” pinigus, paskui guodžiasi maža pensija, nors tiek ir teuždirbo, nemokėdami