Statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį? (26)

Svarbu, Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2025-01-18

„Klausimas stovi labai aiškiai: kiek laiko mes dar turime? Nes jau bilda jau 5-7 metai… Bilda ir bilda. Sugrius-nesugrius?“ – nuogąstauja Klaipėdos miesto tarybos narys iš mero komandos Vidmantas Dambrauskas. Tiek jis, tiek kiti valdantieji vietos politikai jau aiškiai formuluoja mintis, jog naujas  Bastionų tiltas per Dangę turi būti nutiestas per penkerius metus.

Politikai sprendžia rebusą – pirma statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį? Diskusija apie tai vyko Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu, jau antrą kartą aptariant savivaldybės 2025-2027 metų strateginio veiklos plano projektą. Šio komiteto nariai svarstė, kad tuo atveju, jei bus kapitaliai suremontuotas Biržos tiltas ir po remonto per jį vėl leidžiama važiuoti sunkiasvoriams autobusams, tai jį vėl po metų kitų reikės remontuoti. Tad esą gal geriau pirma statyti naują tiltą, o tik po to remontuoti senąjį.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Bet gal jis rytoj sugrius, – samprotavo V. Dambrauskas. – Tiltų remontuotojų mažai, remonto kaštai – kosminiai. Kai uždarysim tiltą, turėsim eismo problemų. O suremontavę vėl autobusais jį nukankinsim.“

Jis teigė, kad naujasis tiltas bus pastatytas per 5 metus, todėl „norėtume minimaliomis priemonėmis panaikinti tą bildesį”. Ir priminė, kad Biržos tilto remontas gali kainuoti apie 2 milijonus eurų.

Liberalas Saulius Liekis savo ruožtu retoriškai klausė, ar dar penkis metus gyventojai kentės, kol bus pastatytas naujas tiltas.

„Negalim drožti to tilto, kol nelaimė atsitiks“,- teigė jis. Jam antrino ir V. Dambrauskas, sakydamas, jog reikia „gyventojams ramybę duoti ir ir išlaukti tuos 5 metus“.

Indrė Butenienė, Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėja, teigė, jog pernai tilto remontu rūpinosi Transporto skyrius, o šiemet nuspręsta atskaitomybę perduoti Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriui. Jo atstovai esą ir turėtų atsakyti, ar galima laukti, kol bus pastatytas naujas tiltas, ar Biržos tilto remonto reikia imtis nedelsiant.

Tuo metu skyriaus patarėja Renata Chockevičienė tikino, kad Biržos tiltą išties reikia remontuoti, o remonto apimtys esą bus žinomos po poros savaičių, kai ekspertai pateiks savo išvadas. Mat, užsakyta dar viena papildoma tilto būklės ekspertizė.

I. Butenienė priminė, kad Biržos tiltas remontuotas buvo 2007-2008 metais. Jo remontas tuomet esą atsiėjo 11 milijonų litų.

„Milžiniški pinigai“, – konstatavo V. Dambrauskas.

„Atvira Klaipėda“ yra rašiusi, kad pirmasis Biržos tilto remonto konkursas 2023 m. vasarą žlugo, antrojo pasiūlymų pateikimo terminas buvo nukeltas. Paskelbtoje viešojo pirkimo procedūrų ataskaitoje dėl Biržos tilto kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų  rašoma, kad konkurse dalyvavo tik sostinėje įsikūrusi  UAB „Viadukas“. Ji už Biržos tilto remontą pasiūlė 2 012 430,29 Eur. Toks „tiekėjo pasiūlymas atmestas dėl per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos”.

Dar po 2020 m. atliktos ekspertizės buvo nustatyta, kad būtina atlikti šio tilto perdangos ir kitų jo elementų remonto darbus. Jie turi būti atliekami pagal UAB „TEC Infrastructure” parengtą techninį projektą.

Žlugus minėtiesiems konkursams dar pernai kovą po vidines Biržos konstrukcijas landžiojęs meras Arvydas Vaitkus tikino, jog ieškoma būdų, kaip pasiekti „optimalų“ variantą, nors kai kurie ekspertai teigė, kad ir dabartiniame projekte nebuvo nurodyta apie trečdalio reikiamų darbų.

INFORMACIJA

Biržos tiltas per Antrąjį pasaulinį karą tiltas buvo sugriautas. Laikinai pervažiuoti jis atstatytas 1948 metais. 1955 metais ant senųjų tilto atramų, įrengtų dar 1880 metais, pastatytas nuolatinis pakeliamas tiltas, kurio pagrindinis laikantis perdangos sijynas – plieninis (išlikęs iki dabar), važiuojamoji dalis – medinė. Tilto kryptis buvo pakeista, pasukta į rytus.

1976 metais tiltas rekonstruotas – medinė važiuojamoji dalis pakeista į plieninę ortotropinę plokštę, sumontuota nauja pakėlimo įranga, atramos apmūrytos tašytomis akmens plokštėmis. 2007 metais tiltas buvo pilnai restauruotas. 2019 metais pakeistas atitrūkęs kontrasvoris ir sustiprinti kiti penki.

Dar 1964 m. Miestų statybos projektavimo institute buvo atliktas senamiesčio dubliuojančios gatvės projektas: ji turėjo aplenkti senamiestį iš rytų pusės ir šiaurinėje miesto dalyje įsijungti į S. Nėries gatvę. Tačiau šis projektas pasirodė ne visai realus, nes buvo susijęs su nemažais sanacijos darbais, be to, akcentuota, kad S. Nėries gatvėje gausu švietimo bei sveikatos apsaugos įstaigų. 1975 m. sausį architektų Nijolės ir Vytauto Zubovų parengto Klaipėdos senamiesčio regeneracijos projekto iki 2000 metų ekskiziniams pasiūlymams pritarė miesto Vykdomasis komitetas. Pritarta buvo ir pasiūlymui projektuoti dubliuojančią gatvę apeinant senamiestį už pylimų ir pastatant tiltą per Dangę ir tęsinį iki Dangės gatvės.

2015-ųjų spalį buvo pranešta, kad Savivaldybės skelbtą Bastionų gatvės ir tilto projektavimo konkursą laimėjo bendrovė „Kelprojektas” kartu su partneriais – Nyderlandų projektavimo ir konsultavimo bendrove „Royal HaskoningDHV“ ir architektų biuru „Andrijauskas ir partneriai”. Jie darbus įsipareigojo atlikti už 859,4 tūkst. Eur.

2017-ųjų birželį Klaipėdos savivaldybė su „Kelprojektu” pasirašė 16.286,6 Eur vertės sutartį dėl Bangų g. įskaitant žiedinę sankryžą rekonstravimo projektinių pasiūlymų parengimo. Planuojama Bastionų gatvė būtų 522 m ilgio, keturių eismo juostų, su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.

2020 metais Bastionų tilto projektavimo istorijoje padėtas galutinis taškas – Klaipėdos savivaldybė su projektuotojais nutraukė sutartį, nors buvo pripažinta, kad naujas tiltas per Dangę yra reikalingas, o projektuotojo dėl per didelių paramentrų nederins atsakingos institucijos. Tuo metu rangovams už projektavimo darbus jau buvo sumokėta beveik 452 tūkst. eurų. Nuo tada su „Kelprojekto“ atstovais vyko derybos dėl likusio apmokėjimo. Projektuotojai pageidavo, kad savivaldybė jiems sumokėtų dar daugiau nei 200 tūkst. Tačiau rastas kompromisas, jog savivaldybė sumokės 194 tūkst. eurų.

„Noriu padėkoti už drąsą, kad toks sprendimas priimtas, nes kiekvienam blaiviai mąstančiam žmogui buvo aišku, kad nereikia keturių eismo juostų tilto, kuris įsilieja į dviejų juostų gatves. Taip, prarasime kažkiek pinigų, bet sprendimas teisingas“, – tada tokį sprendimą gyrė Vidmantas Dambrauskas, pabrėžęs, jog Bastionų tiltas reikalingas, tačiau prioritetas turėtų būti skirtas kitoms jungtims.

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai (26):

Atsakymai į “Statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį?”: 26

  1. Viola parašė:

    Aš jau nežinau nei kaip rašyti, nei į ką kreiptis, bet, jei miestas nesugeba sutvarkyti vienos kiek ilgesnės nei km centrinės gatvės, pavadintos Manto vardu, tai ko norėti? Nuo Muzikinio teatro praeikite, jei tingite pravažiuokite iki geležinkelio viaduko. SIAUBAS. Ir tai save gerbiančio miesto centrinė gatvė!

  2. Vėtra parašė:

    Senamiestyje , prie tilto gyvenu 60 metų . 60 metų jis bilda. Sugriuvusio neteko matyti .

  3. Jonas parašė:

    Dambrauskas išmintingas žmogus, manau, jis vienintelis drąsiai, aktyviai dalyvauja Miesto valdyme. Pritarčiau minčiai palikt Biržos tiltą pėstiesiems dviratininkams, o autobusai ir mikriukai gali važiuoti per Pilies ar Mokyklos gatvės.

    • Puiku parašė:

      Dambrauskas puikiai dirba, primena legendinį, dorą politiką kapitoną Vaclovą Stankevičių… Tokie padorūs, išmintingi žmonės ir turi vadovauti tokiam komitetui Taryboje.Dėkui Dievui, apsivalė Taryba nuo liberalų ir konservatorių.

  4. Nezabitauskas parašė:

    Reiktų grįžti prie centro be automobilių projekto. Daug sutaupytume, nei požeminio garažo, nei dar vieno tilto nereikėtų. Gautume daugiau sveikatos, o senamiesčio viduryje – pėsčiųjų gatvę (senas netesėtas valdžios pažadas). Gal Tiltų gatvė ir kartu senamiestis atgytų taip, kaip vasarą atgyja Dangės krantinės? O automobiliu ar autobusu nedidelis daiktas pervažiuoti upę per esamus Pilies ir Mokyklos gatvių tiltus.

    • Nezabitauskas parašė:

      Dar pridurčiau, kad mano pasiūlymas netinka tiems, kas žiūri tik vieno – kur čia dar prisigraibius lengvų euriukų.

    • Klaipedietis parašė:

      Dėl tavo siūlimo rytinė senamiesčio dalis taptu sunkiau pasiekiama autobusais. Be to ilgėtų kelionės laikas tarp pietinės ir šiaurinės miesto dalių. Visa tai tik didintų automobilių kiekį mieste ir senamiestyje. Kodėl būtinai Tiltų gatvė turi tapti pėsčiųjų alėja? Juk yra kitų gatvių senamiestyje, kurių uždarymas nepadarytu žalos judėjimui mieste. Galų gale galima apmomestinti įvažiavimą į centrą, kaip tai padaryta Kaune. Aišku pradžiai reikia nusipirkti naujų autobusų, gražinti naktinius autobusus (šitie tegul važiuoja Pilies gatve), sutvarkyti maršrutus priemiestyje, sutvarkyti A juostas ir tt.

    • Nezabitauskas parašė:

      Nežinau, ką vadinate rytine senamiesčio dalimi. Tą gabaliuką tarp Tiltų gatvės ir Jono kalnelio? Ar jį pasiekti būtini autobusai? O Tiltų gatvę uždarius, baigsis legalus ir nelegalus lakstymas per senamiesčio vidurį. Ar tai pagyvins senamiesčio gyvenimą, pamatysim. Kodėl Dangės krantinės vasarą pilnos žmonių? Pirmiausia todėl. kad jomis nevažinėja automobiliai.

  5. Katinas parašė:

    Tilto problema, dvi dalys juda tarpusavyje kai važiuoja autobusai. Reiktų važtais sujungti tas dalis, o kai reikia pakelti, išardyti varžtus. taip susitaupytų milijonai O šiaip tą Lenigrado projektuotą tiltą, nesvarbu, kad kai kas jį laiko paminklu, dertų nugriauti ir pastatyti žmogiškos konstrukcijos, kad ir pasukamą, kurio nereiktų remontuoti kas penki metai

  6. Tartas parašė:

    Senai reikėjo pastatyti Bastionų tiltą.

    • Sutinku parašė:

      Gal ir taip, bet ne 4 eismo juostų, (kai su juo susijusios gatvės – tik 2 juostų) kaip buvo numačiusi senoji valdžia su Grubliausko priešakyje.
      Štai tie senieji turėtų atsakyti, kad apskritai rengė tokį projektą ir, žinoma, dalyvaujant „nuolatiniam” savivaldybės projektų architektui Andrijauskui.

  7. Marijus parašė:

    Eilinis pinigų vogimo vajus?..
    Galėtų net į paradus eiti su transparantu: „Kiekvienai mero šutvei po tilto remontą!”

  8. Klemka parašė:

    Tai kad per tiltą ir gatvę iš abiejų pusių važiuoja kas netingi nors kelio ženklų draudžiančių apstu, tik kontrolės kaip visuomet nėra

  9. GELBEKIT SENAMIESTI parašė:

    Varvarai,palikit tiltą pestiesiems !!!!

  10. Mąstytojas bla bla bla parašė:

    Reikia dvidešimt metų pasišnekėti ir kavutės atsigerti. Ir tik po to bus aišku ką daryti.

  11. klaipėdietis parašė:

    Ar šita valdžia bent jau apsispręs dėl darbo, kurį sugebėtų padaryti? Manau , ne.

  12. Mantas parašė:

    Atstatom buvusį biržos tiltą ir kartu biržos gatvę.
    Pats tas laikas kai pamatai atkasti

  13. Neleisime statyti tilto. parašė:

    Jokie Dambrauskai jokio naujo tilto nestatys. Jis nėra Klaipėdos savininkas. Klaipėdiečiai nėra jo klusnūs baudžiauninkai. Neleisime toliau darkyti senosios Klaipėdos, griauti istorinių pastatų.

    • Prajuokinote parašė:

      Paaiškinkite tai liberalui , politinės korupcijos byloje nuteistos partijos Liberalų sąjūdis atstovui miesto taryboje Liekiui , nes balsuoja – priima sprendimus miesto taryba _____Liberalas Saulius Liekis savo ruožtu retoriškai klausė, ar dar penkis metus gyventojai kentės, kol bus pastatytas naujas tiltas.

      „Negalim drožti to tilto, kol nelaimė atsitiks“,- teigė jis. Jam antrino ir V. Dambrauskas, sakydamas, jog reikia „gyventojams ramybę duoti ir ir išlaukti tuos 5 metus“.

    • pastaba parašė:

      Straipsnio autorius taip pat teistos partijos atstovas. Ar ne?????

    • Kas parašė:

      tie mes, kurie neleisime ?

  14. Litas parašė:

    2008 m. buvo dar litai, tai tikriausiai kaina buvo 11 mln. litų….3 mln Eur būtų išvertus į eurus

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

„Tūkstantmečio mokyklų“ programos pinigų nubyrės ir konsultantams

Klaipėdos savivaldybė už 18 150 eurų po neskelbiamos apklausos pusmečiui pasamdė privačią bendrovę projektui  „Tūkstantmečio mokyklos II“ administruoti. Ši bendrovė už ...
2025-03-26
Skaityti daugiau

Transportas

M8 ieškomas laikinas vežėjas

Klaipėdos miesto savivaldybės paskelbė konkursą dėl keleivių vežimo M8 maršrutu paslaugos. Jį laimėjęs vežėjas dirbs tik 6 mėnesius – iki ...
2025-03-25
Skaityti daugiau

Verslas

Benitas Jonikas lieka vadovauti bendrovei „Klaipėdos vanduo“ (1)

Bendrovės „Klaipėdos vanduo“ valdyba į generalinio direktoriaus poziciją antrai kadencijai perrinko Benitą Joniką. Sprendimas priimtas atsižvelgiant į jo vadovavimo laikotarpiu ...
2025-03-25
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
Loading
Share This