Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-12-23 |
VšĮ Klaipėdos jachtklubas, valdanti Smiltynės jachtklubą, jau daugiau nei penkerius metus teismuose nesėkmingai bando atsikratyti šimtus tūkstančių eurų siekiančios Mokesčių inspekcijos pretenzijos.
Šios istorijos pradžia siekia dar 2010-uosius, kai Klaipėdos jachtklubas, tarp kurio dalininkų tada buvo ir Klaipėdos savivaldybė, gavo 14,669 mln. litų neįskaitant PVM europinę paramą Smiltynės jachtų uosteliui rekonstruoti.
Mokesčių inspekcijai vėliau atliko patikrinimą ir nustatė, kad 2011-2014 m. įstaiga nepagrįstai į ataskaitas įtraukė 2,945 mln. litų pirkimo, susijusio su rekonstrukcija, PVM, ir be pagrindo susigrąžino tokią jo sumą. Ši išvada grįsta faktu, kad Klaipėdos jachtklubas sukurtą infrastruktūrą po konkurso iki 2025 metų perdavė naudotis UAB „Solarstreet” (vėliau – UAB „Smiltynės jachtų uosto operatorius“) tik už administracinį mokestį – vidutinį šalies darbo užmokestį plius PVM – ir nevykdė jokios kitos komercinės veiklos.
Už tokius veiksmus Klaipėdos apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (KAVMI) dar 2018 m. nurodė įstaigai sumokėti visą susigrąžintą PVM, 307 tūkst. eurų delspinigių ir 85 tūkst. eurų baudą. Įstaiga su tuo nesutiko ir bandė tokį reikalavimą panaikinti per teismus.
Šiai istorijai iškilus į dienos šviesą savivaldybė nusprendė pasitraukti iš įstaigos ir 2019-ųjų vasarą aukciono būdu savo dalį už 9 900 Eur pardavė UAB „Smiltynės jachtų uosto operatorius”.
Vilniaus apygardos administracinis teismas 2019-ųjų rudenį konstatavo, kad Mokesčių inspekcijos reikalavimas yra pagrįstas. Tačiau Klaipėdos jachtklubas pasinaudojo galimybe tokį sprendimą skųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (LVAT).
Iki šis teismas ėmėsi nagrinėti bylą, 2020-aisiais „Smiltynės jachtų uosto operatorius“ buvo prijungtas prie Klaipėdos jachtklubo.
LVAT kolegija 2021-ųjų pavasarį konstatavo, kad įstaiga turėjo PVM atskaitos teisę tik į 6 tūkst. eurų. Kartu ji nurodė, jog Klaipėdos jachtklubas gali patikslinti ginčo ilgalaikio turto (jo dalies) pirkimo (įsigijimo) PVM atskaitą, tad įstaiga tai ir padarė.
Tada jau KAVMI atliko dar vieną mokestinį patikrinimą ir nurodė, kad įstaiga į biudžetą turi sumokėti 839 114 Eur PVM, 167 823 Eur PVM baudą ir 369 938,88 Eur PVM delspinigių. Kartu buvo pripažinta, kad dėl to, jog buvo prisijungtas operatorius, jachtklubas turi teisę ir gali tikslinti PVM atskaitą už 47 mėnesius. Konstatuota, kad už šį periodą PVM atskaita sudaro 328 652,83 Eur.
Tokį sprendimą pernai liepą patvirtino ir Mokestinių ginčų komisija, tad Klaipėdos jachtklubas vėl pateikė skundą Regionų apygardos administracinį teismui, kartu prašydamas kreiptis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą (ESTT), kad jis išaiškintų PVM direktyvos aspektus.
Bylą išnagrinėjusi šio teismo Vilniaus rūmų teisėja Fausta Vitkienė konstatavo, kad nėra pagrindo kreiptis į ESTT, taip pat ji atmetė ir visą Klaipėdos jachtklubo skundą.
Teisėja priminė LVAT nutartį, kurioje buvo akcentuota, jog jachtklubas dar projekto įgyvendinimo metu žinojo, kad privalės perleisti turtą neatlygintai valdyti (naudoti) operatoriui ne trumpesniam nei 5 metų laikotarpiui ir šio turto panaudojimas nebus susijęs su jo PVM apmokestinama veikla.
„Paminėtina, jog pareiškėja paskirtos baudos ir jai priskaičiuotų delspinigių dydžio neginčija, jų teisingumu ir pagrįstumu teismas taip pat neabejoja“, – rašoma teismo sprendime, kuris dar gali būti skundžiamas LVAT.
Dėl visos šios istorijos KAVMI buvo kreipusis ir į Klaipėdos apygardos prokuratūrą, kuri buvo pradėjusi ikiteisminį tyrimą. Jo metu buvo nustatyta, kad nepadaryta nusikalstama veika, tad 2022 m. liepą buvo priimtas sprendimas nutraukti ikiteisminį tyrimą.
ISTORIJA
VšĮ „Klaipėdos jachtklubas” ištakos siekia 1994 metus, kai Sporto draugijos „Žalgiris” Klaipėdos miesto taryba įregistravo personalinę įmonę Klaipėdos buriavimo centras. 2005 m. pradžioje įmonė buvo pertvarkyta į viešąją įstaigą „Klaipėdos jachtklubas”, kurio vieninteliu dalininku buvo Lietuvos sporto draugija „Žalgiris”.
Po metų vieninteliu įstaigos savininku tapo UAB „Dommo Nerija” (tuo metu po 50 proc. jos akcijų valdė AB „Invalda” ir koncerno „MG Baltic” įmonė „MG valda”). 2009 m. pusę „Klaipėdos jachtklubo” dalininko teisių jau turėjo ir Klaipėdos savivaldybė. Jos atėjimas į šią įstaigą aiškintas tuo, kad jachtklubas gautų uostelio statusą ir galėtų pretenduoti į Europos Sąjungos paramą.
2019-ųjų pradžioje tuometinė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė tikino, kad savivaldybė neturėjo žinių apie PVM susigrąžinimą, su ja toks veiksmas esą nebuvo derintas. Tuo metu Klaipėdos jachtklubo direktorius Edgaras Statkus teigė, kad dalininkai buvo nuolat informuojami apie įstaigos veiklą, jiems buvo teikiamos metinės finansinės ataskaitos, kuriose matosi susigrąžintas PVM. Šios ataskaitos buvo patvirtintos įstaigos visuotiniame dalininkų susirinkime.
Šiuo metu daugiau nei 96 proc. jachtklubo dalių priklauso UAB „Perspektyvūs verslo sprendimai“, likusios – „Dommo Nerija“.
Šį mėnesį Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus pritarė detaliųjų planų koncepcijos sprendiniams, kuriais sklype Smiltynės g. 25, kuriame veikia Smiltynės jachtklubas, „esamus pastatus planuojama griauti/ rekonstruoti, jų vietoje (išplečiant statybos zoną) statant naujus viešbučių, paslaugų, maitinimo paskirties pastatus iki 4 aukštų“. Vienoje dalyje šio sklypo numatoma statyti gyvenamosios paskirties (3 ir daugiau butų) pastatus, kitoje – „vandens uostų/ hidrotechnikos statinius“.
Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“
Jau kažkokiam gaidžiui parūpo puikus jachtklubas ir vieta,o kadangi nėra parduodamas,tai taikomi visokie „valstybinio lygio” spaudimai! Išvada-gaidys artimas aukščiausiems pareigūnams! Prisiminkime ir tai,kad kai kurių artimųjų arba prijaučiančiųjų valdžiasnukiams įmonės yra atleidžiamos nuo mokesčių,baudų ar delspinigių arba paliekama simbolinė jų dalis. Šalin rankas,riebaliuotas,ur korumpuotas!!!