Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-12-06 |
Prano Domšaičio galerija kviečia klaipėdiečius ir miesto svečius gruodžio 13 d., penktadienį, 18 val., į parodos „Priartintas peizažas. XVI–XIX a. Vakarų Europos meistrų grafika iš Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rinkinių“ atidarymą.
Lankytojai parodoje artimiau pažins kultūrinį peizažo fenomeną ir skirtingas grafikos technikas. Dr. Jolitos Liškevičienės ir Ilonos Mažeikienės kuruota paroda 2023 m. pavasarį buvo eksponuojama Radvilų rūmų dailės muziejuje, kur sulaukė itin didelio susidomėjimo.
Pasak parodos „Priartintas peizažas“ kuratorių, gamtos motyvai, plitę antikoje ir viduramžių mene, buvo fonas ar savotiška dekoracija įvykiui, scenai pavaizduoti. Barokas, neoklasicizmas, romantizmas pasižymėjo aktyviais pasaulio, taigi – ir gamtos, pažinimo būdais: piligrimyste, kelionėmis, studijomis. Ilgainiui peizažas mene įgijo įvairias formas: nuo realistinės iki simbolinės, nuo idealistinės iki vizionieriškos.
Šis svarbus kultūros reiškinys sutelkia parodos „Priartintas peizažas“ eksponatus į bendrą pasakojimą. XVI–XIX a. grafikos kūriniuose tyrinėjami įvairūs landšafto ir gamtos vaizdų tipai – nuo nedidelės žavingos kompozicijos iki milžiniškos panoramos, nuo augalo gyvenimo akimirkos iki didingos amžinybės vizijos. Anot parodos kuratorių J. Liškevičienės ir I. Mažeikienės, besikaitaliojanti makro- ir mikrožiūra pasirinktai temai suteikia vis naujų probleminių aspektų.
Eksponatai parodoje suskirstyti į keturias temas: „Simbolių peizažas“, „Atidus žvilgsnis: langas į gamtą“, „Peizažo ilgesys“, „Urbanistinis kraštovaizdis: nuo topografijos prie vizijos“. Jos atskleidžia vis kitas peizažo reprezentacijas senųjų meistrų graviūrose. Kūrinių autoriai – garsieji Nyderlandų, Vokietijos, Italijos, Prancūzijos raižytojai (Claude Lorrain, Gaspard Poussin, Giovanni Battista Piranesi ar Canaletto), kurių itin mėgstamos ir paklausios tiražinės graviūros patekdavo į bibliotekų ir grafikos kabinetų kolekcijas.
Paroda veiks iki balandžio 13 d.
Parašykite komentarą