Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-12-05 |
Nuo gruodžio 8 dienos į bendrąją Klaipėdos ir regiono viešojo transporto sistemą įsilieja 12 autobusų ir 1 maršrutinio taksi maršrutas. Keičiasi transporto priemonės ir jų spalvinis žymėjimas (jis bus toks kaip visoje sistemoje, dominuojanti mėlyna spalva). Tvarkaraščiai daugumoje maršrutų išlieka tokie patys, atsiskaityti už kelionę bus galima ir kaip iki šiol, ir naudojantis naujais būdais, naujomis bilietų formomis ir rūšimis, praneša „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT).
Iki šiol tų maršrutų keleiviai už kelionę atsiskaityti galėdavo tik grynaisiais pinigais. Prognozuojama, kad kurį laiką dauguma keleivių dar liks prie šios atsiskaitymo formos. Gargždų mieste dar nėra fizinės e.bilietų platinimo ir bilietų papildymo vietos. Tik Vėžaičių, Gargždų-Dovilų, Rusnės maršrutų į Klaipėdą keleiviai gali patogiai bilieto kortelę įsigyti Klaipėdos mieste.
Tačiau KKT siekia ir toliau skatinti keleivius pereiti prie atsiskaitymo ne grynaisiais pinigais.
„Tai mažiau gaišintų vairuotojus ir spartintų bendrą kelionės laiką, o mums leistų greičiau sukaupti patikimą kelionių statistiką, reikalingą racionaliam tvarkaraščių ir autobusų talpų planavimui“, – rašoma pranešime.
Rengiantis perimti šiuos rajono maršrutus, patikslinti jų trasų ilgiai ir atstumai tarp stotelių. Dabar jie nustatyti pagal globalinio pozicionavimo įrankį ir daug tiksliau atspindi tiek bendruosius maršrutų ilgius, tiek intervalus tarp stotelių. Kadangi kartinių bilietų kainos maršrute skaičiuojamos pagal nuvažiuotą atstumą, pagal tai jos naujai sutikslintos. Kai kur kaina mažėja (daugiausia važiuojantiems ilgesnius atstumus), kai kur didėja (ypač tiems, kurie važiuodavo itin mažus atstumus, kurių bilieto kaina iki šiol buvo iki 1 Eur.). Dabar mažiausia visos kainos bilieto kaina bus 1 euras net ir važiuojant tik vieną stotelę. Visi pilnos kainos bilietai tarp stotelių suapvalinami dešimčių centų tikslumu (1, 1,10, 1,20 euros ir t.t.).
Bendras bilietų kainų lygis išliko toks pat.
Universaliausias atsiskaitymo būdas yra naudojant Klaipėdos viešojo transporto kortelę. Su ja galima pirkti ir terminuotąjį zoninį (1-2 zonų) 1 arba 30 dienų bilietą, suteikiantį teisę tą terminą neribotai važinėti Klaipėdos rajono ir Klaipėdos miesto autobusais. Toks bilietas racionalus keleiviams, kasdien važinėjantiems į Klaipėdą ar Gargždus. Darbo dienų 30 dienų termino zoninis visos kainos bilietas kainuoja 46 eurus, visų dienų – 61 Eur. Turintys teisę į lengvatą keleiviai moka mažiau pagal jiems priklausančią lengvatos rūšį – 50/80 procentų. Žymėti terminuotąjį bilietą privaloma kiekvieną kartą važiuojant.
Iš kortelės sąskaitoje esančių pinigų patogu pirkti ir kartinį bilietą. Jeigu keleivis važiuoja ne visą maršruto trasą, už kelionę atsiskaitoma glaudžiant kortelę prie skaitytuvo du kartus – įlipus ir išlipant. Tarkim, grįžtant iš Klaipėdos į Gargždus Vėžaičių (Nr. 101) maršrutu, kortelę reikia glausti įlipus Klaipėdoje ir išlipant Gargžduose. Taip sistema nuskaičiuos bilieto kainą tarp šių dviejų stotelių. Neglaudžiant antrojo karto, bus nuskaityta kaina iki maršruto pabaigos. Tas pat – ir įlipant bei išlipant tarpinėse stotelėse.
Teigiama, esą papildomą naudą iš šių maršrutų integracijos gaus jau esančių bendroje sistemoje priemiestinių maršrutų keleiviai, kurie naudojasi terminuotaisiais bilietais. Kas mėnesį zoninių 1/30 dienų bilietų nuperkama apie du tūkstančius. Dabar šie keleiviai galės su savo bilietu važinėti ne tik į Klaipėdą, pačioje Klaipėdoje ir atgal, tačiau ir į Gargždus ar tolimesnius rajono kaimus. Tai – Doviluose, Veiviržėnuose, Vaitelių soduose ir dar keliose nemažose gyvenvietėse gyvenantys keleiviai. Papildomas privalumas jiems – atsiranda galimybė nuvažiuoti į Klaipėdą ir grįžti namo persėdant Gargžduose į integruojamus maršrutus.
Už kelionę atsiskaityti galima ir bekontaktine banko kortele (išmaniuoju įrenginiu – telefonu, laikrodžiu), kaip iki šiol jau yra Klaipėdos mieste ir priemiesčio maršrutuose. Rajono autobusų maršrutuose atsiskaitoma kaip e.bilieto kortele – žymima skaitytuve vieną – ar du kartus, jeigu važiuojama ne visą trasą. O maršrutiniame taksi „Gargždai – Klaipėda“ (Nr. M116) glausti bankinę arba e.bilieto kortelę pakanka vieną kartą. Naujų keleivių prašoma pasižiūrėti mokomąjį filmuką, kaip naudotis bankine kortele.
„Tačiau bankinės kortelės funkcionalumas nėra toks universalus kaip e.bilieto kortelės: nėra galimybės pirkti lengvatinių ir terminuotųjų bilietų. Vis dėlto prašytume keleivių, kuriems toks atsiskaitymo būdas tinka, naudoti bankinę kortelę, o ne grynuosius – taip mes greičiau sukaupsime reikalingą planavimui kelionių statistiką“, – rašoma pranešime.
INFORMACIJA
Papildoma keleiviams svarbi informacija pateikiama KKT internetiniame puslapyje. Naujai integruotų maršrutų grafikus ir trasas galima pasižiūrėti Tvarkaraščių skiltyje. Bilietų kainų kiekviename maršrute lentelė pateikiama zoninių kartinių bilietų kainų skiltyje .Į dažniausiai keleivių užduodamus klausimus atsakyta DUK skiltyje apie e.bilieto sistemą.
Močiutē arba dēdukas tikrai ,neglaustys kortelēs prie skaitytuvo autobusuose,palei nuvažiuota atstuma,jiems bus perdaug sudētinga arba banko kortele,neatsiskaitinēs autobusuose,senjoriams per daug sudētinga bus apie kai kurias ateinančius pasikeitimus,ar miesto valdžia ir parko valdžia,negalvoja apie keliaujančius senjorus?
Klaipėdoje keliauja senjorai ? Visi moka priglausti kortelę 😅
Klaipėdiečiai senjorai keliauja į Dituvos sodus , į Šernus ir viską puikiai moka bei žino kur ir kada priglausti kortelę . Nesijaudinkite .