Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-11-29 |
Kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose Klaipėdos Vydūno gimnazijos dvyliktokams paskutinį kartą vyko visos dienos pamokos netradicinėse erdvėse. Juos per šią patirtį akylai lydėjo ne tik mokytojai, bet ir edukatorė Inga Norkūnienė bei keturkojis draugas Kuršis.
Pamokų netradicinėse erdvėse tikslas – skatinti kūrybiškumą, kritinį mąstymą, laiko valdymą, komunikacijos, bendradarbiavimo įgūdžius. Mokymasis už mokyklos ribų verčia įgautas žinias pritaikyti praktiškai, jas įžvelgti mene bei aplinkiniame pasaulyje, o ne tik tradicinėse mokymosi patalpose ir užduotyse.
Dvyliktokai jau ilgą laiką vykdo pamokas netradicinėse erdvėse. Pirmoji patirtis buvo 2018 m.. Tuo metu Parodų rūmuose savo kūrinį eksponavo Patricija Gilytė. Tarpininkaujant Ingai Norkūnienei, menininkė leido tuometiniams Klaipėdos Vydūno gimnazijos penktokams, jų tėvams bei mokytojams interpretuojant savo darbą ir jam panaudotą techniką sukurti autentišką kompoziciją. Taip vasario 18 d. gimė „100 mitų Lietuvai“, skirta Lietuvos nepriklausomybės šimtmečiui paminėti. Taip pat užsimezgė šilti santykiai su Inga Norkūniene ir jos šauniuoju šuneliu Kuršiu, kurie, bėgant metams, tapo beveik nuolatiniai klasės pamokų netradicinėse erdvėse kompanionai.
Per 8 metus mokiniams pavyko išbandyti savo darbo jėgas įvairiausiose erdvėse: be anksčiau minėtų Parodų rūmų mokytasi Jūrų muziejuje, Seime, Vilniaus gynybinės sienos bastėjos muziejuje, Ievos Simonaitytės bibliotekoje, keliuose Imanuelio Kanto bibliotekos filialuose. Taip pat mokymasis pagal tvarkaraštį ir programą nenutrūkdavo, ir kai klasė išvykdavo į keliones: ar tai buvo pakeliui į Vilnių, ar į Rygą, ar tai pora dienų Lenkijoje, Latvijoje, Estijoje. Yra tekę vydūniečiams mokytis ir su moksleiviais iš kitos mokyklos – literatūros pamokos Prano Domšaičio galerijoje vyko kartu su Klaipėdos „Aukuro“ gimnazistais.
Simboliškai paskutinė visos dienos mokymosi netradicinėse erdvėse veikla organizuota ten, kur viskas ir prasidėjo – KKKC Parodų rūmuose.
Pirmoji pamoka – fizinis ugdymas. Mokiniai vykdydami interaktyvias komandas su Kuršiu, kuris dar sprendė ir matematikos užduotis, fiziškai ir emociškai pasiruošė nemažai judesio reikalaujančiai akademinei dienai. Po to atsitiktiniu būdu suskirstytos grupės šuoliavo prie kitos pamokos – matematikos, per kurią mokiniai stengėsi įžvelgti išvestinių užuominas eksponuojamose parodose, skaičiavo, kūrė ir pritaikė eksponatus savo teorijoms pagrįsti, tada visa tai pristatė kitiems. Vėliau abiturientai menininkų darbuose ieškojo problemų, jų įvairių aspektų bei siejo su skirtingais literatūriniais kūriniais. Taip ne tik atskleidė pasaulio prieštaringumą, sudėtingumą, meno gebėjimą refletuoti patirtis, bet lavino įgūdžius, kurių tikrai prireiks ir per lietuvių kalbos egzaminą.
O paskutinė pamoka buvo anglų. Reikėjo išsirinkti keletą eksponatų ir pristatyti savo interpretaciją muzikinio kūrinio, eilėraščio arba vaidybinio etiudo forma. Angliškai nuskambėjo ir sutartinės, ir repas, ir poema, skirta paveikslui ir Kuršiui, ir memai bei jų pristatymai, ir kitos kūrybinės interpretacijos.
Dvyliktokai per šį 8 metų laikotarpį įgavo daug naudingų įgūdžių, kurių taip reikia šiuolaikiniame pasaulyje. Skambučio, pranešančio pamokos pradžią ir pabaigą, trūkumas pamokų metu privertė įgusti planuoti ir sekti laiką. Kažkam net teko užduotis parašyti 2 puslapių rašinį vėlavimo tema – tie bene geriausiai vertina punktualumą.
Išmokome be problemų dirbti komandoje, nesvarbu, kaip ar su kuo yra sudaryta. Tai ypač aktualu šiais laikais, kai darbdaviai labai vertina komandinį darbą ir bendruomeniškumą. Taip pat, darant netradicinius užduočių pristatymus, dingo kūrybiškumo ribos ar baimės: galime per valandą pasiruošti medžiagą stulbinančiu repo kūrinio formatu, galime sieti iš pirmo žvilgsnio nesusijusias temas.
Ilga originalių patirčių besimokant netradicinėse erdvėse kelionė Klaipėdos Vydūno gimnazijos dvyliktokams baigėsi. Didelė padėka abiturientų auklėtojai, lietuvių k. ir literatūros mokytojai Lilijai Bručkienei, be kurios mokiniai nebūtų galėję net pasvajoti apie tokius procesus, bei Ingai Norkūnienei su Kuršiu, be kurių šie potyriai nebūtų buvę tokie spalvingi ir unikalūs. Taip pat dėkojame visiems mokytojams, kurie aštuonerius metus kūrė užduotis, pritaikytas konkrečioms erdvėms ir aplinkybėms, ir visiems kitiems su mumis dirbusiems edukatoriams, įstaigų specialistams, geranoriškai padėjusiems mums eiti tuo nepaprastu keliu.