Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-11-18 |
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) po praėjusią savaitę Apeliaciniame teisme laimėtos bylos jau išsiuntė pasiūlymą vežėjui pasirašyti sutartis dėl dar vieno uostamiesčio maršrutų paketo 2025-2032 metų laikotarpiui.
Tuo metu net 67 proc. šios rinkos dalies likimas vis dar nėra aiškus – ją vidiniu sandoriu savo bendrovei „Klaipėdos paslaugos“ ketinusi perleisti savivaldybė dar nežino, kaip elgtis toliau, nes Konstitucinis Teismas spalio pradžioje priėmė dar vieną sprendimą, kuriame pasisakė dėl tokių sandorių galimumo.
Nepatenkintieji nieko nepešė
„Atvira Klaipėda“ jau buvo rašiusi, kad bendrovė Transporto centras teismui apskundė vieno iš dviejų KKT konkursų rezultatus ir prašė pripažinti, jog ji nepagrįstai laimėtoju paskelbė UAB „Kautra“. Neva pastaroji neatitinka reikalavimo per pastaruosius 5 metus turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinę patirtį vežant keleivius vietinio susisiekimo maršrutais. Be to, esą laimėtoja nepaviešino gamintojo, iš kurio pirks transporto priemones. Taip pat skundo autorė tvirtino, kad „Kautros“ iš bendrovės „Temsa Skoda Sabanci Ula IM ARA“ esą planuojamos įsigyti transporto priemonės neatitinka techninių konkurso reikalavimų.
Transporto centro pasiūlymas sudarytoje eilėje buvo likęs antras.
Šią bylą išnagrinėjusi Klaipėdos apygardos teismo teisėja Aušra Maškevičienė rugpjūčio gale konstatavo, jog Transporto centro ieškinys atmetamas. Tačiau toks sprendimas dar galėjo būti skundžiamas Apeliaciniam teismui ir Transporto centras tai padarė.
Bylai atkeliavus į šią instanciją įsitraukti į procesą panoro ir UAB „Transrevis“, kuri irgi buvo pateikusi pretenziją KKT dėl to, kad šis neva netinkamai įvertino „Kautros“ patirtį. Bendrovė tikino iki tol nežinojusi visų aplinkybių ir prašė ją įtraukti į bylą trečiuoju asmeniu. Tačiau bylą išnagrinėjusi kolegija, kurią sudarė teisėjai Danguolė Martinavičienė, Žilvinas Terebeiza ir Vigintas Višinskis, nusprendė, jog toks prašymas yra netenkintinas.
Taip pat ji atmetė ir Transporto centro apeliacinį skundą. Šis teismas irgi konstatavo, jog pasiūlymo pateikimo momentu „Kautra“ atitiko patirties reikalavimą. Sutiko jis ir su pirmos instancijos vertinimu, kad „Kautra“ neturėjo pareigos savo pasiūlyme išviešinti gamintojo, kuris jai patieks reikiamas transporto priemones.
Kartu šis teismas nurodė, jog KKT apeliacinėje instancijos patirtos teisinės išlaidos – 3 826,63 Eur – viršija rekomendacijas, todėl jai iš Transporto centro priteista tik 2 855,32 Eur. Už tokias išlaidas apygardos teisme KKT buvo priteista 7589,83 Eur.
Tokia nutartis įsigalioja iškart, bet dar gali būti skundžiama Lietuvos Aukščiausiajam Teismui. Tiesa, pastarasis priima nagrinėti ne visu kasacinius skundus.
Svarbaus sprendimo dar nėra
KKT vadovas Gintaras Neniškis „Atvirai Klaipėdai“ sakė, kad iškart po to, kai sulaukta Apeliacinio teismo nutarties, buvo nusiųstas pasiūlymas „Kautrai“ pasirašyti sutartį dėl 2, 3, 4, 14 ir 17 maršrutų.
KKT po taikos sutartimi užsibaigusio bylinėjimosi šią liepą su Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) jau pasirašė dvi 30,52 ir 38,15 mln. eurų vertės sutartis penkerių metų laikotarpiui su galimybe jas pratęsti dar pustrečių metų. Pagal pirmąją sutartį nuo kitų metų liepos keleiviai maršrutais Nr. 2A, 13, 14A, 21, 21A, 30, M31 ir M32 bus vežami 2025 m. gamybos elektrinės transporto priemonėmis, turinčiomis 16 sėdimų vietų. TOKS už tokias paslaugas bus mokama po 1,46 Eur už kilometrą. Šis tarifas galės būti indeksuojamas atsižvelgiant į infliaciją, „Nord Pool“ elektros kainų pokyčius Lietuvos rinkoje. 38,15 mln. eurų vertės sutartis buvo sudaryta dėl mikroautobusų maršrutų M6 ir M8 (šiuo metu kursuojančio M5 nebeliks). Maršrutiniams taksi TOKS įsipareigojimai yra tokie patys: naujos elektrinės transporto priemonės su 16 vietų keleiviams, tačiau įmonei mokamas tarifas čia bus mažesnis – 1,35 Eur už kilometrą. Ši sutartis įsigalios anksčiau – nuo balandžio 18 d.
Sandoriai su TOKS ir „Kautra“ sudarys tik 37 proc. rinkos. Likusiąją savivaldybė planavo vidaus sandoriu atiduoti savo bendrovei „Klaipėdos paslaugos“, nors Konstitucinis Teismas dar 2022-ųjų gegužę buvo konstatavęs, jog savivaldybės gali sudaryti vidaus sandorius dėl viešųjų paslaugų teikimo tik išimtiniu atveju, įstatyme nustatytomis sąlygomis. Šį spalį Konstitucinis Teismas priėmė dar vieną sprendimą dėl Vietos savivaldos įstatymo normų, kuriomis savivaldybėms buvo leista savo įsteigtiems juridiniams asmenims pavesti teikti viešąsias paslaugas nesilaikant konkurencingos procedūros. Jis konstatavo, jog toks reglamentavimas prieštarauja Konstitucijai.
Pasak G. Neniškio, KKT dar nėra sulaukusi savivaldybėje sudarytos darbo grupės išvadų, kaip elgtis dėl likusių didžiąją dalį rinkos sudarančių maršrutų.
Savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas „Atvirai Klaipėdai“ sakė, kad tokio sprendimo dar nėra. Pasak jo, žinoma, jog Seimo valdyba yra davusi pavedimą parengti naujas įstatymo pataisas. Kol jų nėra. pasak vedėjo, šiuo metu egzistuoja teisinis neapibrėžtumas, „šaltas dušas“ teisinei bendruomenei, nes skirtingos institucijos skirtingai žiūri į dabartinę situaciją ir pateikia skirtingus išaiškinimus, kai įstatyme nebeliko vienos nuostatos..
Paklaustas, kas bus daroma jei taip ir nepavyks sulaukti naujo teisinio reglamentavimo, pašnekovas tikino, kad yra tam tikri sprendimo variantai. Pavyzdžiui, sudaryti laikinas sutartis, galbūt ir vidaus sandorį, nes tokie esą „nėra visiškai uždrausti“.
Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“
Na darykite ką nors gyventojų labui. Nes Gintarinio vairo autobusai – tai tragedija (3,4,6,14 ir gal dar kokie). Įlipęs į autobusą nežinai ar davažiuosi iki tikslo. Tokie nudrožti, kad ne tas žodis, vasarą nei langai atsidaro, nei kondiškių nėra. Žiemą – lediniai.
šiuo metu 30 maršrutu važiuoja 20 vietu autobusas ir taip piko metu puse netelpa , tai dabar mažins iki 16 vietu , teks dažniau važiuoti . Bangu gatveje gal reiktu planuoti kaip stotele su pastoge sumontuoti, nes šiuo metu visiškas nesusispratimas kai žmonės 2024 metais stovi po atviru dangumi ir laukia autobuso važiuojančio kas 30 min , į jį netelpa ir dar 30 min , o gal ir visą valanda laukia lietuje autobuso . Gėda
Ar normalu kad Melnrages stoteleje laukia burysy žmonių bet m6 maršrutas nulekia tuščias del kainu skirtumo o savivaldybe apmoka už kilometraža įpareigoti m6vežti iki parko stoteles miesto kaina
Martynai, kodėl nelieka M5? Panevėžio gatvė s gyventojai paliekami klampoti per ledą ir sniegą gerą kilometrą iki Kretingos gatvės. 18 autobusas nevažiuoja į centrą, vingiuoja užkaboriais iki Jaunimo gatvės ir Joniškės kapinių. Gal tegu Neniškis pabando tokiu autobusu centrą pasiekt.
KKT argumentaciją dėl M5 jau buvau aprašęs: https://www.atviraklaipeda.lt/2024/09/02/i-nauja-miesto-viesojo-transporto-era-per-vargus/
O tamstai didžiulis Mokyklos kvartalas jau miesto užkaboris? Autobusas Nr. 18 vienintelis, kuriuo šio rajono žmonės gali pasiekti Taikos pr. , nuvažiuoti į 3-ią polikliniką, nes šiame rajone nebeliko Mokyklos ambulatorijos.
Tai prasom, nera uz ka. O kaip manote, ar spes pagal nauja pasirasyta sutarti, pradeti darba nuo 01.09.2025? Dabartiniams vezejams sutartys iki 31.08.2025.
Tai gaunasi, kad is dvieju paketu „sulibde” viena? Nes pvz 2 ir 4 marsrutai buvo skirtinguose paketuose. Beje, jei aptarnaus 4 marstuta, tai 4A irgi turetu atitekti Kautrai (sezonine-vasarine linija).
Rasote, kad TOKSas pradeda nuo pavasario, t.y. nuo kovo 1, 2025m.?
Taip, manau, kad ir 4A turėtų atitekti – tiesiog dar nėra sutarčių. Paketai iš tiesų sulipdyti, nes 6, 9, 15 maršrutus, kuriais dabar veža privatinininkai, savivaldybė nori perleisti „Klaipėdos paslaugoms”. M6 ir M8 sutartis įsigalioja nuo kitų metų balandžio 18 d., kita – nuo liepos 3 d. Ačiū, kad keliat klausimus ir dėl to galiu patikslinti publikaciją.
Tai cia kuri marsruto paketa pasirase Kautra: 1 paketas (3, 4, 4А, 5В, 14, 22) arba antra
(2, 12, 1A, 12А, 17, 18, 22В)?
Ačiū, kad pastebėjote, jog neparašiau konkrečių maršrutų. Papildžiau – sutartis turėtų būti dėl 2, 3, 4, 14 ir 17 maršrutų.