Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-10-04 |
Dabartinė uostamiesčio valdžia atsisako ne tik pirmtakų sugalvotų projektų, bet ir persigalvoja dėl savo pačios sprendimų. Taip nutiko su dviračių ir pėsčiųjų takų kapitalinio remonto Prano Lideikio gatvėje darbais, dėl kurių sutartį savivaldybė pasirašė liepos pabaigoje.
Teigiama, kad šis sprendimas buvo priimtas, nes dabartinio tako būklė dar visai gera ir prioritetą reikia skirti kitoms miesto vietoms. Finansinių nuostolių dėl sutarties nutraukimo, anot savivaldybės, patirta nebus.
Minėtojo tako remonto projektą buvo užsakius dar praėjusios kadencijos miesto valdžia ir už jo parengimą UAB „Plentprojektas” sumokėjo 43,9 tūkst. Eurų. Tačiau rangovo paieškas vykdė jau dabartiniai valantieji ir jas finalizavo liepos 26 d. pasirašyta 1 379 060 eurų vertės sutartis su bendrove „VVARFF“.
Dėl darbų Prano Lideikio gatvės atkarpoje nuo Liepojos iki Molo gatvių varžėsi šešios bendrovės: be nugalėtojos dar dalyvavo „Eurovia Lietuva“, „Tilta“, „STAMELA“ „Telšių keliai“ ir „Madaris“. Didžiausia konkurse pasiūlyta kaina siekė 2 020 700,7 Eur.
„Sprendiniai prasideda ties žiedine sankryža su Panerių g. ir Audros g. ir užsibaigia ties Vokiečių karių kapinėmis. Visame ruože, kur automobilių leistinas važiavimo greitis siekia 70 km/h, numatyta įrengti kelio atitvarą, kuris apsaugos pėsčiuosius ir dviratininkus nuo automobilių ir taip pat apsaugos automobilius nuo nuvažiavimo nuo šlaito, kuris yra pylime kylant link viaduko. Šiame pylime taip pat numatyta įrengti tvorelę skirtą pėstiesiems ir dviratininkams. Įvertinus apsaugos zonas pėstiesiems ir dviratininkams, nuo atitvarų ir tvorelių nuo ruožo pradžios projektuojamas bendras pėsčiųjų ir dviračių takas, kurio plotis 2,5 metro ir atkarpoje, kurioje ant pylimo artėjama link viaduko siekiant išsaugoti esamus želdinius šlaite ir išlaikyti sprendinių vientisumą su tako pločiu ant viaduko (tako geometrija ant viaduko nekeičiama, atnaujinama tik danga) projektuojamas 2,0 metrų pločio pėsčiųjų takas, kuris vėl pereina į bendrą pėsčiųjų ir dviračių taką, kai sprendiniai ant šlaito paplatinus taką nebesiekia želdinių augančių jame. Atkarpoje, kurioje esamoje situacijoje takas vingiuoja toliau nuo važiuojamosios dalies, įrengiamas atskiras pėsčiųjų ir dviračių takas. Ruožo pabaigoje įrengiamas 2,5 metro pločio takas su betoninių 200x100x80 pilkos spalvos trinkelių danga su numatyta vieta autobusų stotelės paviljonui ir ties Vokiečių karių kapinėmis takas susiaurėja iki 2,0 metrų pločio dėl šalia esančios tvoros”, – taip projekte buvo aprašyti P. Lideikio g. suplanuoti darbai.
Audros gatvėje, ruože nuo Molo g. iki žiedinės sankryžos, turėjo būti įrengtas atskiras 2,5 m pločio raudonos spalvos asfalto dangos dviračių takas, o pėstiesiems – 1,5 m pločio trinkelių dangos takas. Taip pat – 1 ir 1,5 m pločio žalioji juosta, turinti atskirti pėsčiųjų ir dviračių takus nuo automobilių srauto.
Sutartyje su „VVARFF“ buvo numatyta, kad darbai turi būti atlikti per 12 mėnesių.
Visgi miesto valdžia persigalvojo ir nusprendė ši susitarimą nutraukti.
„Sutartį buvo nuspręsta nutraukti, įvertinus, kad mieste yra blogesnių takų, kuriuos būtina tvarkyti nedelsiant, ir šias investicijas nukreipti į kitus projektus. Tokiu būdu suplanuotos lėšos – 1,38 mln. eurų – bus panaudotos remontuoti/atnaujinti tas miesto viešas vietas, kur šių darbų būtinybė nekelia abejonių“, – išdėstė vicemeras Algirdas Kamarauskas „Atvirai Klaipėdai“ atsiųstame komentare.
Anot jo, pagal susitarimą su konkursą laimėjusiu rangovu, sutartį planuojama nutraukti abiejų šalių bendru sutarimu. Dėl to esą nei miestas, nei savalaikiai perspėtas rangovas finansinių nuostolių nepatirs.
Minėtoje sutartyje yra punktas, nurodantis, jog savivaldybė, įspėjusi rangovą prieš 30 kalendorinių dienų, turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, jei darbams neskiriamas finansavimas. Sutarties nutraukimas šiuo pagrindu nelaikomas nutraukimu dėl savivaldybės kaltės.
Anot A. Kamarausko, planas suremontuoti minėtus takus P. Lideikio gatvėje nukeliamas „į ateitį“, nes šių takų būklė šiandien yra pakankamai gera, „o svarbiausia, – susisiekimas su Melnrage yra“.
Anksčiau Klaipėdą ir Melnragę dar jungė Burių gatvė, kuria minios klaipėdiečių per geležinkelį, pro naftos bazę, pėdindavo į paplūdimius. Tačiau šaliai atgavus nepriklausomybę dėl valstybinės naftos įmonės plėtros ta jungtis buvo uždaryta, o pažadų pastatyti naują tiltą ir takus niekas netesėjo.
INORMACIJA
Dabartinė miesto valdžia atsisakė jau ne vieno pirmtakų planuoto projekto.
Toks likimas ištiko atraminių betoninių sienučių teritorijoje prie Girulių centrinio paplūdimio, remonto ir aplinkos tvarkymo darbus. Savivaldybė, nutraukdama sutartį, įsipareigojo sumokėti savo rangovui 16 446, 72 Eur.
33 679,82 Eur atsiėjo sprendimas nutraukti dengto futbolo maniežo sklype Baltijos pr. 51, statybos projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų sutartį.
Atsisakyta statyti ir naują polikliniką, kurios techninio projekto parengimo ir detaliojo plano korektūros bei projekto vykdymo priežiūros paslaugos kainavo 133 130 eurų.
Už nutrauką Baltijos ir Taikos prospektų sankryžos projektavimą sumokėta beveik 178 tūkst. eurų.
Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“
Nesiimu spręsti dėl to dviračių tako, tačiau matau, kad kartais pinigai susisiekimo infrastruktūrai švaistomi be jokio reikalo.
Štai ką tik įrengta didžiulė, užimanto visą eismo juostą, saugumo salelė, tiesiog sala, Šiaurės prospekto ir Pievų g. sankryžoje, nors ten pėsčiąjį ar dviratininką pamatysi itin retai ir ta saugumo sala visiškai nereikalinga.
Dėl jos panaikinta viena eismo juosta, iš kurios buvo sukama iš Pievų g. į Šiaurės pr. į kairę. Liko tik viena juosta posūkiui ir į kairę, ir į dešinę, nors į kairę įsukti gana problematiška ir automobiliams tenka kartais gerokai palaukti, kartu užtveriant posūkį į dešinę.
Kokiu tikslu tai padaryta – turbūt, tik pinigų „įsisavinimui”, nes eismas apsunkintas, o pliuso – nė vieno.
Ne pirmą kartą tenka matyti neprotingas eismo reguliavimo priemones, bet su tokia nesąmone dar neteko susidurti.
Beviltiški.
Atsibodo jau tie tupi dviratininkai.Yra svarbesniu transporto gyslu,kurioms butini greiti sprendimai.
Kasdien važiuoju dviračiu ir šią atkarpą vasarą vadinu „mirties trasa” – būklė tragiška, iš 2m važiuojamo likę metras, likes metras duobės, vasarą pilną pėsčiųjų įsikniaubusių į telefonus ir nereaguojančių į aplinką, pilna paspirtukininkų ir tris kartus per sezoną važiuojančių dviratininkų, teko ir pačiam susidurti su tokiais, ir matyti vos ne kasdien susidūrimus – taip kad remontas būtinas buvo jau užvakar, gaila kad sveikas protas buvo užglušintas….
Na, jūs gerai pamelavote apie tai, kad kelias yra tragiškas ir iš 2 metrų pločio yra likę tik 1 metras
Žvyrkelių pilna Klaipėda, Tauralaukio pusę gatvių neasfaltuotos, šaligatvių nėra… Svečiai iš kitų miestų stebisi – kokias tos valdžios Klaipėdos niekam tikusios, apsileidėlius keičia kiti apsileidėliai
Visi privačiu sklypu savininkai patys išsiasfaltavo.O čia matai turi kažkas jiems išasfaltuoti
Yra labiau apleistų !!! Kuriais vaikšto daugiau klaipėdiečių . ___Sutartį buvo nuspręsta nutraukti, įvertinus, kad mieste yra blogesnių takų, kuriuos būtina tvarkyti nedelsiant, ir šias investicijas nukreipti į kitus projektus. Tokiu būdu suplanuotos lėšos – 1,38 mln. eurų – bus panaudotos remontuoti/atnaujinti tas miesto viešas vietas, kur šių darbų būtinybė nekelia abejonių“, – išdėstė vicemeras Algirdas Kamarauskas „Atvirai Klaipėdai“ atsiųstame komentare.
naujai išrinktieji 🙂 Patinka protingi politikai , kurie mąsto realiai ir darbus atlieka pagal būtinybę klaipėdiečiams , o ne tam , kad tik įsisavinti eurus. Pagarba.
Turbūt ir nepastebėjai, kad čia tavo IP rodo. Paskaičius tavo nelogiškas rašliavėles, Vaitkų liaupsinančias, taip jo pradedi nekęsti…
O kodėl aš turiu bijoti- nematyti savo IP ? Man patinka logiški sprendimai . 🙂 Bijok tu savo IP . Nevykėliai manęs nedomina ir nedomina jų nuomonė.
SKUBIAI REIKIA PRATĘSTI KLEMIŠKĖS GATVĘ TIESIOG, PADARYTI SANKRYŽĄ PER PALANGOS KELĄ, TADA PERPUS NUSIIMTŲ MAŠINŲ KRUVIS LIEPŲ GATVE. TOKIOS SANKRYŽOS YRA ĮRENGTOS KURŠĖNAI-ŠIAULIAI RUOŽE….DABAR NE TIK SLENGIAI DŪSTA NUO KAMŠČIŲ, BET IR LIEPŲ GATVĖ UŽKIMŠTA O KLEMIŠKĖS GATVĖ LAISVA …..
Tikrai prioritetas !!! Palaikau
Pritariu 100 proc
Siūlote smarkiai besiplečiančiai miesto gyvenvietei tarnauti užmiesčio gyventojams, tiksliau jų automobiliams ir atvežamai taršai ir spūstims?
Jau šiuo metu iš Klemikšės gatvės rytais sukantys į Joniškės gatvę, į kairę, smarkiai sulėtina eismą. Jūsų siūlomu atveju visi gražiai stovės kilometro spūstyje ir skleis visą savo „SUVų” smarvę priešais žmonių langus.
Jokių tranzitų ir aplinkkelių per gyvenvietės užmiesčio gyventojams. Su visa pagarba.
Didžioji Didžioji dalis komentarų yra neadekvatūs šio straipsnio temai. Kalba eina apie konkretų dviračių taką, kuriuo turbūt net nėra važiavę. Tai ir kalbėkime – reikalinga ar nereikalinga šio tako rekonstrukcija. Mano nuomone, tokia rekonstrukcija nereikalinga. Pirma, esamas takas yra tinkamos kokybės.Antra, tai buvo akivaizdus išlaidavimas projektuoti tako rekonstrukciją, kai 25 metus negausiai dviratininkų naudojamas takas tiko 2 m pločio, o dabar būtinai prireikė 2,5 m. Trečia, platinant taką būtų buvę pjaunami brandūs medžiai.Ketvirta, daugiausiai ką reikėtų padaryti esamame take, tai ruože nuo tilto iki Melnragės žiedo įrengti saugos atramas, kad koks neatidus dviratininkas neįvažiuotų į važiuojamąją dalį.
Tikrai yra kitų, skubesnių darbų. Pvz, antra juosta tarp Slengių žiedo ir miesto (galėjo pareikalauti prekybos centrų prisidėti, dabar kamštis kada bevažiuosi, net dieną būna), trečia juosta įvažiuojant į Jakų žiedą nuo Palangos pusės… Rajonas, bet gi miesto gyventojams reikalinga.
O tos nesąmonės su parkingu centrinėj aikštėj neatsisako?? Durnių laivas. Pėsčiųjų ir dviratininkų takų neliko dėl kelių siauriniml nuo žodžio VISIŠKAI!! O naujų nereik. Kam klaipėdiečiams galimybė važinėt dviračiu.. Kaip norit taip ir tie pėstieji ir tie dviratininkai ..Apie kamščius pasididžiavime estakadoj su tokiu žiedo pralaidumu patyliu. Apie Jakų hemorojų tyliu.. Apie Liepų gatvę iš vis
Dalinasi pinigėlius su rangovais? Kiek biudžeto pinigų susikratė į kišenes..
Skubiai reikalingas Klemiškes gatves tesinys po ar virš Palangos Plento.
Gal ir reikalingas. Kreipkitės į Klaipėdos rajono savivaldybę, kurioje gyvenate. Šiame straipsnyje kalbama apie Klaipėdos m. gatves.
Geriau pradėtu nauja tiltą per Danes, kur Panevėžio g. ir Pievų gatvių tęsinys bus sujungtas su Karaliaučiaus g. (buvosi Girdavos gatve), o Karaliaučiaus g. su Palangos plentų. Kad žmones galėtų išvengti kamščių Liepų gatvėje.
Tai aišku, kaip ir jau įprastas šitos savivaldybės požiūris į pėsčiuosius ir dviratininkus. Leiskit spėti, pinigai bus atiduoti asfaltuoti aikšteles ar sukišti į ta absurdišką požeminę parkofkę Atgimimo aikštėje?
Kada pagaliau Klaipėda išsirinks normalius politikus?
Pas mus prioritetas – sudaryti šiltnamio sąlygas automobiliams. Pas mus žmogus ir automobilis – vienas organizmas. Atimti galimybę važiuoti ne su automobiliu yra tolygu nukirpti bambagyslę. Įdomu, kada žmonės atsikratys šios priklausomybės? Na niekaip neatsižaidžia mašinikėmis ….
Klaipėdoje 30 metų vyksta protų nutekėjimas (brain drain). Čia viskas tik blogės ir provincialės, nes protingesnė liaudis iš čia tiesiog bėga. Keista, kad vietinis NT nėra Šiaulių, Panevėžio vertės lygio (matyt, vien iš pajūrio efekto aukštesnės kainos dar laikosi).
O kaip su Jakų žiedu tokį nedakrušta ir paliksim
Čia ne Klaipėdos miesto savivaldybės reikalas, nepainiokit.
Taip taip,čia Puškino reikalas !!
Reikia pinigų požeminiam garažui centre?
Svarbu, kad miesto centre, ant pastato sujungtu su „Viktorijos” viešbučiu, puikuojasi pjautuvas su kūju, gražiai įsikomponuos su nauja aikšte.
Kuom tamstai neįtiko darbo žmogaus darbo įrankiai – jums turbut geriau butu, jeigu ten būtų birka su analiniu vibratoriumi…
Esu dviratininkas ir šiais transporto priemonei skirtos infrastruktūros tvarkymas įprastai džiugina.
Visgi šitas takas, sakyčiau iš esmės atlieka savo funkciją ir yra normalios būklės.
Jo pagrindinė problema yra ta, kad jis eina prie pat gatvės ir dviračių važiuodamas ten ar eidamas esi priverstas uostyti mašinų dūmus ir klausytis motociklininkų triukšmo. Rekreaciniam takui tai visai netinka.
Sakyčiau turėtų būti nutiestas kitas takas per mišką su pėsčiųjų tiltais per geležinkelį ir per Lydeikio gatvę, kuris kokybiškai sujungtų Miesto parką, parką prie Vasaros estrados ir Melnragės mišką.
Aišku čia jau ne 2 mln EUR klausimas ir deja tik tolima vizija.
Važiuojantiems iš centro ir pietinės dalies visai praverstų takas pro Stadioną palei geležinkelį po viaduku ir link Melnragės
aš irgi dviratininkas. Šiuo klausimu palaikau miesto valdžią. Manau, kad planuota tako rekonstrukcija būtų buvusi viešųjų lėšų švaistymu. Rekreacinis takas yra per Vasaros estradą. Tokios paskirties takui tarp greitkelio ir išsiplėtusios naftos bazės (ių) iš esmės nėra ploto, tinkamos teritorijos.
O projekto, kuris brangiausias ir visiškai miestui nereikalingas- Atgimimo aikštės požeminis parkingas, Vaitkaus šaika neatsisako. Kuo greičiau rinkimai ir lauk tą nevykėlį, pažaduką nuo miesto reikalų.
Taip taip taip