Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-24 |
Šeiko šokio teatras kviečia išvysti Prancūzijos choreografo Rachid Ouramdane darbą „Audros akis“.
„Labai džiaugiuosi, kad net keli Šeiko šokio teatro ir Prancūzijos menininkų bendri darbai, sukurti projekte „KlaipėDAnse“, bendradarbiaujant su Prancūzų institutu ir Prancūzų ambasada bus pristatomi ir taps Lietuvos kultūros sezono Prancūzijoje dalimi, o prieš pasirodymus Prancūzijoje Lietuvos žiūrovus taip pat kviečiame išvysti šiuos šokio spektaklius. Jau šį ketvirtadienį Klaipėdoje, šeštadienį Vilniuje, o spalio mėnesį ir Kaune, pristatysime šokio spektaklį „Audros akis“ į kurio rodymus iš Olandijos atskrenda teatro šokėjas Niels Claes, o Viktorija Zobielaitė iš Prancūzijos“,- pranešime cituojama Šeiko šokio teatro įkūrėja ir meno vadovė Agnija Šeiko.
Spektaklio „Audros akis“ choreografas Rachid Ouramdane kuria meno projektus nuo 1995 metų, yra nuolat kviečiamas bendradarbiauti su Liono operos ir baleto teatru, 2016-2021 metai vadovavo Nacionaliniam Grenoblio šokio centrui, o šiuo metu yra Prancūzijos nacionalinio „Chaillot“ šokio teatro vadovas. Greta kūrybinių projektų, R. Ouramdane dalyvauja tarptautinėse tiriamosiose mokymosi ir vadybos mainų dirbtuvėse Prancūzijoje, Rumunijoje, Nyderlanduose, Brazilijoje, JAV.
„Iš tiesų tikiu, kad menas gali transformuoti pasaulį. Kaip sakė garsus rašytojas Stivenas Kingas „Turi pakeisti tikrąjį pasaulį, kol jis nepakeitė tavęs“. Todėl menu siekiu pakeisti mus supančią aplinką ar bent jau tai, kaip ją suvokiame“, – prieš „Audros akies“ premjerą 2021 metais yra sakęs choreografas R. Ouramdane.
Spektaklis „Audros akis“ tyrinėja universalius chaoso ir tvarkos dėsnius. Kūrinyje choreografas pasitelkia organizuotų ir anarchiškų grupių judėjimą. R. Ouramdane įkvepia paradai, riaušės, demonstracijos bei skraidančių paukščių būriai. Taip scenoje randasi nuolat kintantys tvarkos ir chaoso paveikslai. Šie vaizdiniai, o ypač perėjimo iš vienos būsenos į kitą akimirkos, kuria paraleles su šiandienos visuomenių procesais, rezonuoja šiuolaikinio pasaulio kontekste, o šokėjai tampa visuotinių taisyklių valdomos chaotiškos būtybės metafora.
Parašykite komentarą