Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-23 |
Nors buvo tvirtinama, jog sugedęs laivas „Ruby“ su rusiškos salietros kroviniu į Klaipėdą nebus priimtas, nebent atplauks remontuotis tuščias, laivų judėjimą sekantis portalas skelbia, kad jis plaukia į Lietuvą ir bus čia jau sekmadienį, prieš tai niekur nesustojęs. Visgi Klaipėdos uosto direkcija teigia, kad iki penktadienio ryto dispečerinė nebuvo gavusi prašymo dėl „Ruby“ priėmimo, tad jis nebus įleistas.
Rugsėjo 11-ąją portalas „Delfi“ pranešė, kad 20 tūkst. tonų amonio nitrato trąšų iš Rusijos plukdantis pažeistas laivas galimai plauks į Lietuvą.
„Laivas, plaukiantis su Maltos vėliava ir gabenantis apie 20 tūkstančių tonų amonio nitrato krovinį, yra kreipęsis į Klaipėdos uostą dėl galimybės čia iškrauti gabenamą krovinį ir vienoje iš uoste veikiančių laivų remonto įmonių atlikti remontą doke“, – „Delfi“ tada komentavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.
„Krovinys į uostą nebus įleistas“, – kitą dieną Seime pareiškė premjerė Ingrida Šimonytė.
Po to A. Latakas jau teigė, kad rusiškos salietros krovinys į Klaipėdą nebuvo priimtas ir jam rastas kitas uostas. Tačiau, anot jo, dar bus sprendžiama, ar pats laivas „Ruby“ galės būti remontuojamas Klaipėdoje.
Penktadienio rytą „Atviros Klaipėdos“ skaitytojas paprašė pasidomėti, kokia yra situacija šiuo metu, nes portalas marinetraffic.com rodo, kad niekur nesustojęs „Ruby“, šiuo metu esantis Šiaurės jūroje, netoli Norvegijos krantų, plaukia į Klaipėdą ir čia bus jau sekmadienį.
Netoli šio laivo matyti irgi Maltoje registruotas vilkikas „Amber II“, plaukiantis panašiu greičiu, taip pat nurodantis kursą į Klaipėdą ir tai, kad jo manevringumas – apribotas.
„Informuojame, kad Klaipėdos uosto dispečerinė nėra gavusi prašymo iš laivo dėl jo priėmimo į Klaipėdos uostą. Laivas su kroviniu į uostą įleistas nebus“, – atsakydama į „Atviros Klaipėdos“ užklausą patikino Uosto direkcija.
Šeštadienio rytą laivas sustojo nepasiekęs Skagerako sąsiaurio. Abu su vilkiku jie toliau savo kryptimi nurodė Klaipėdą, tik „Ruby“ atvykimo laikas jau rašomas pirmadienio vakarą.
Sekmadienio rytą laivas tebebuvo sustojęs toje pačioje vietoje, kaip ir prieš parą.
ATNAUJINTA. Portalas „The Maritime Executive“ šeštadienį pranešė, kad atsakinga Danijos institucija pareikalavo, jog „Ruby“ šios šalies teritoriniais vandenimis plauktų su danų locmanu. Be to, reikalaujama, kad balkerį lydėtų vilkikas. Taip pat buvo paskelbtas bendras įspėjimas visiems laivams, plaukiojantiems tame rajone, būti atsargiems ir laikytis kuo didesnio atstumo nuo „Ruby“. Pastarasis ir pirmadienio rytą tebebuvo toje pačioje vietoje.
Pirmadienį popiet BNS citavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovą Algį Lataką, kad laivo įgula uosto prašymu oficialiai jau nebenurodo Klaipėdos galutine kelionės kryptimi. Jau rodoma, kad laivas plaukia, o jo kryptis – Marsašloko uostas Maltoje.
A. Latako teigimu, dar neaišku, ar laivas bus remontuojamas Klaipėdoje. Anksčiau skelbta, jog laivo remonto konkursą rugsėjo pradžioje laimėjo Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdoma Vakarų laivų gamykla.
„Kai jis išsikraus, tada bus atskiras klausimas, kokios galimybės, kokios laivų statyklos laivą galėtų priimti. Turbūt neatmetama ir Klaipėda“, – teigė A. Latakas.
Nors amonio nitratas yra naudojamas trąšoms, tai taip pat yra sprogstamoji medžiaga, kurios pagrindo sprogmenys naudojami griauti seniems pastatams ar karinėms reikmėms. Ši medžiaga ypač audrina visuomenes po to, kai didžiulės sukauptos amonio nitrato atsargos 2020 m. rugpjūtį Beirute sukėlė sprogimą, pražudžiusį bent 218 asmenis ir sužeidusi dar 7 tūkst.
Skelbta, kad Maltos vėliavą turintis „Ruby“ plaukė iš Rusijos miesto Kandalakša, esančio Kolos pusiasalyje, į Las Palmasą, Ispaniją.
Laivas su Maltos vėliava, tai tegul ir plaukia į Maltą išsikrauti salietros. Tai bus pamoka kad nereikia registruoti pas save. G
kaip gaila, o juk buvo proga paskandalinti… Ruskeliai gal ir norėjo pasprokdinti Klaipėdą, arba tiesiog erzinosi… rinkimų išvakarėse. Situaciją tikriausiai išgelbėjo faktinis situacijos vadovas….
Galim nepriimti, bet jis ims ir ‘suluš” ar bus sulaužytas sprogstant. Ir tada tiesiog nebus kas daryti – šaukštai bus po pietų. Mano supratimu, tai eilinis rebusas NATO’ui – reglamentacijos nėra, algoritmų nėra, niekas nežino ką daryti, o kad blogai, visi mato. Sprendimo reikia dabar, kol dar nevėlu.
Šitas laivas negali būti įleistas, nei tuščias, nei su ‘lMaltos’ vėliava!
Tai kad manau,rusams bus pohui
Mums dar labiau.
Rusams visiškas pochui. Už salietrą sumokėta, salietra gal ispanijos, laivas su maltos vėliava, gal kokio žydo, o Lietuvai nėr kur dėtis, jei „sąjungininkai” „paprašys” !!!
Spėju atplauks iki Klaipėdos ir sakys, prašome skubios pagalbos. Tipo Emergency situation.
Nors plaukia sulūžęs aplink visą pusiasalį.
Aš Vyriausybės vietoj iškart aiškiai praneščiau, kad neleidžiama įplaukti į Lietuvos teritorinius vandenis.
O čia plaukia akivaizdžiai mūsų link, niekur neiškrautas ir sulūžęs.