Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-07-18 |
Ar tikrai Palangai reikalingos „1006 kilometrų lenktynės“ vidurvasarį?
Nesu priešininkas lenktynių ar kitų masinių renginių – kuo daugiau įvairių pramogų, tuo įdomiau. Bet ar tikslinga rengti ralį liepos viduryje, uždarant du magistralinius kelius 4 dienoms ir visą eismą nukreipiant senuoju Palangos plentu? Kad klaipėdiškiai geriau suprastų, pabandykite įsivaizduoti, kad kelioms dienoms visiškai uždaro Baltijos ir Jakų žiedus, nes kažkas sumanė ten palenktyniauti. Teoriškai važiuoti „per aplinkui“ galėtumėte, praktiškai – stovėtumėte nesibaigiančiame „kamštyje“.
Kelia abejonių ir valstybinės reikšmės kelių uždarymo teisėtumas automobilių lenktynių metu. Lietuvos Respublikos kelių įstatyme aiškiai įvardinti atvejai, kada galima laikinai apriboti, nutraukti eismą ar uždaryti kelią: dėl avarijų, stichinių nelaimių, per polaidį, esant itin karštiems orams, kai dėl to gali būti sugadintas kelias, kelio tiesimo ar taisymo (remonto), priežiūros darbų metu, kilus grėsmei saugiam eismui. Net su akiniais bandžiau skaityti, bet niekur neradau, kad kelius galima būtų uždaryti sporto ar kitų masinių renginių metu.
Taip pat įdomu, kieno lėšomis turėtų būti tvarkomas lenktynių dalyvių „drožiamas“ kelias? Juk būtent šis kelio ruožas jau eilę metų yra prasčiausias, beveik visas sulopytas.
Palangai vasarą trūkstą renginių? O gal tie keli šimtai ralio žiūrovų taip gausiai papildo Palangos biudžetą, kad likusius metus nebereikia dirbti? Ar ralio organizatoriai bei Palangos miesto valdžia, laiminanti tokio pobūdžio renginius, bent įsivaizduoja, su kokiais sunkumais susiduria gyvenantys, pavyzdžiui, Nemirsetos ir Vilimiškės kvartaluose – nei normaliai privažiuoti prie savo namų, nei išvažiuoti. Pėstiesiems saugiai pereiti Klaipėdos plentą nuo Palangos miesto pietinės ribos iki Klaipėdos pl. ir Vėžių gatvių sankirtos – misija neįmanoma. Visame šiame 5 km ruože, kuriuo nenutrūkstamu srautu lekia tūkstančiai per apylanką nukreipiamų automobilių, nei vienos pėsčiųjų perėjos ar bent automobilių greitį mažinančių kalnelių.
Jei lenktynių organizatoriams bei Palangos valdžiai atrodo, kad toks renginys miestui mirtinai reikalingas, gal geriau šį ralį rengti rudenį, žiemą ar pavasarį, kai eismas ne toks intensyvus, apgyvendinimo įstaigos pustuštės, o renginių Palangoje negausu? Ekstremaliomis oro sąlygomis ir pačios lenktynės būtų įdomesnės.
Jei tebemanote, kad ralis būtinai turi vykti vidurvasarį, siūlau pakoreguoti lenktynių trasą – lenktynes rengti pačioje Palangoje, pavyzdžiui Basanavičiaus gatvėje – dviratininkams ir paspirtukininkams eismas joje juk draudžiamas, todėl lenktyniniai automobiliai laisvai galėtų joje lakstyti, o žiūrovai – patogiai stebėti tiesiai iš kavinių, nepakeldami savų sėdimųjų. Alternatyvus variantas: lenktynių trasai parinkti tas gatves, kuriose gyvena Palangos miesto valdžios atstovai – pastarieji tiesiai iš savo namų ne tik gerai matytų, bet ir puikiai girdėtų lenktynes.
Už? Prieš? Susilaikę?
P.S. Įdomiausia, kad su Palanga siejamos lenktynės vyksta net ne jos teritorijoje, o magistraliniuose keliuose Klaipėdos ir Kretingos rajonų ribose.
100 proc. pritariu. Bandom kasdien pereiti Kl.plentą link jūros…………… misija neįmanoma, stovim po 20 min ir daugiau, laukiam mandagių vairuotojų, kad sustotų praleistų link pajūrio. Ypač gaila šeimų su vaikais , vėžimėliais, neįgaliųjų ir senjorų. Saugumo jokio.
Ten kiekvienas automobilis turi būti patikrintas dėl išmetamų teršalų ir keliamo triukšmo, gentviliuk, AŪŪ, AŪŪŪ, o lenktynės turi būti perkeltos į lenktynėms skirtas vietas (kačerginės žiedas ar panašiai), arba į kariuomenės tankų poligoną, o taip tyčiotis iš vietinių gyventojų ir kurorto svečių negalima, kodėl dėl kelių durnių ir žioplių visi turime važinėti aplinkeliais.
koks seniunaitis,tokie ir sprendimai.
Visiškai pritariu. Verslas daromas valstybiniuose keliuose, kuriems vėliau lenktynėse su Vilniaus elitu dalyvauntis Susisiekimo ministras pinigų neberanda.
O aršūs kovotojai su įvairiausiomis taršomis visiškai nesijaudina 🫢