Akvatoriją prieš Kiaulės nugarą gilins iki 12 metrų

Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-07-09

Nors Uosto direkcijos projektinėje užduotyje buvo nurodyta „parengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijos, reikalingos vėjo elektrinių veiklai vykdyti, gilinimo (iki 10 m) darbų projektą”, bet akvatorija bus gilinama iki 12 m. Rengiamasi gilinimo darbams link Kiaulės nugaros salos, suformuojant šlaitus pagal UAB „Sweco Lietuva“ parengtą projektą.

„Projekto tikslas – atlikti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijos gilinimo iki 12 m gylio (akvatorijoje 30 m atstumu nuo naujai rekonstruotos krantinių Nr. 149-151 dalies kordono linijos link Kiaulės nugaros salos) darbus”, – rašoma paskelbtuose dokumentuose.

Klaipėdos valstybinio uosto direkcijos paskelbtos rinkos konsultacijos dėl šių darbų techninių specifikacijų projekte nurodoma, kad orientacinė darbų apimtis pagal būsimą sutartį – apie 389 240 kub. m. Numatomas darbų atlikimo terminas – 106 dienos.

Iškastas gruntas bus transportuojamas į Baltijos jūroje ties 31 km esančią sąvartą (dampingą).  

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) numato pertvarkyti buvusią Tarptautinę jūrų perkėlą, kad čia būtų galima plėtoti su vėjo jėgainėmis susijusią veiklą. Uosto direkcija pernai lapkritį už 144 958 eurų pasisamdė bendrovę „Hidrosfera“, kad ši parengtų Smeltės pusiasalyje esančių krantinių Nr. 149, 150 ir dalies 151-osios krantinės rekonstravimo projektinius pasiūlymus, techninį projektą ir vėliau atliktų statybų vykdymo priežiūrą. 

Pirmojo metu bus įrengiamas vėjo jėgainių terminalas, prie kurio krantinių gylis sieks 10 m. Antrojo etapo metu, išvysčius pietinio uosto infrastruktūrą, vėjo jėgainių terminalas būtų konvertuojamas į konteinerių terminalą. Tada čia būtų įrengti pokraniniai keliai, o akvatorija ties krantinėmis būtų gilinama iki 16,5 m, kad čia galėtų švartuotis iki 365 ilgio, 180 000 t vandentalpos laivas, galintis gabenti iki 12 tūkst. TEU.

Dabar 148-osios krantinės ilgis siekia 96,74 m, 149-osios – 221,16 m, 150-osios – 175,39 m, 151-osios – 307,77 m. Nauja krantinių linija nebus lygiagreti esamai, pietine kryptimi ji nutols į akvatoriją, susidariusi nauja teritorija bus užpilama smėliu ir sutankinama.

Žymos: | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Uosto direkcijoje – moksleivių diskusija apie klimato kaitą

Nuo 2012-ųjų kasmet Žemės dieną greta Uosto direkcijos pastato vidurdienį suplazdanti Žemės vėliava skelbia ne tik pavasario lygiadienį, bet ir ...
2025-03-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Neskundžiamas verdiktas: Kamineros krovinių terminalo pretenzijos – nepagrįstos 

Ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) atmetė Kamineros krovinių terminalo (KKT) skundą dėl Konkurencijos tarybos sprendimo neatlikti tyrimo Klaipėdos valstybinio ...
2025-03-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Paskelbtas naujas pietinio uosto projektavimo konkursas (2)

Uosto direkcija iš naujo paskelbė konkursą dėl pietinės uosto dalies statybos projektinių pasiūlymų parengimo ir statybą leidžiančio dokumento gavimo. Direkcija siekia, kad ...
2025-03-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
Loading
Share This