Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-30 |
Liepos 1-ąją Klaipėdoje įsigalioja parkavimo tvarkos pokyčiai, kuriuos miesto Taryba patvirtino prieš mėnesį. Keičiasi zonos, ilgėja užmaršumo mokesčio sumokėjimo terminas, atpigo leidimai kai kurių teritorijų gyventojams. Stovėjimo rinkliavos tarifai nesikeičia.
Teritorija tarp Dangės upės ir Liepų gatvės iš geltonosios zonos pervesta į raudonąją, brangiausią zoną. Ši stačiakampio pavidalą turinti teritorija dešiniajame Danės upės krante prasideda nuo Naujosios Uosto g. tęsiasi Naujojo Sodo ir Liepų gatvėmis iki sankirtos su Laivų skg., Laivų skersgatviu iki Danės upės. Šiaurinė Liepų gatvės pusė lieka geltonojoje zonoje, pietinė – raudonojoje – (upės pusėje).
Sportininkų gatvės kvartale mokamo parkavimo zona išplečiama iki stadiono, ji žymima žalia spalva. Šios teritorijos ribos prasideda nuo uosto teritorijos ties Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirta, tęsiasi J. Janonio gatve iki sankirtos su Sportininkų g., Sportininkų gatve iki sankirtos su Dariaus ir Girėno g., Dariaus ir Girėno gatve iki Stadiono g., Stadiono gatve palei Klaipėdos centrinio stadiono sklypo pietinę ribą iki uosto teritorijos rytinės ribos, o šia riba – iki Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirtos.
Visame mieste buvusi mėlynoji zona keičiama į žaliąją. Tad mieste lieka trys parkavimo tarifai: raudonojoje zonoje – 1,5 euro, geltonojoje – 60 centų ir žaliojoje – 30 centų už valandą.
Ilgėja užmaršumo mokesčio sumokėjimo terminas. Iki šiol, kad būtų išvengta baudos, jį buvo būtina sumokėti iki kitos dienos 24 valandos. Dabar terminas pailginamas iki 72 valandų nuo transporto priemonės stovėjimo užfiksavimo dienos
Mažiau už gyventojo leidimą nuo liepos teks mokėti Girulių, Melnragės ir Smiltynės gyventojams. Pirmojo metinio leidimo automobiliui statyti kaina sumažinta iki 4 eurų, antrojo – iki 10 eurų (Smiltynėje – 24 eurai). Pasibaigus galiojantiems leidimams, naujus gyventojai galės pratęsti (ar gauti) jau šiomis kainomis.
Rinkliavos mokėjimą kontroliuojanti VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ žada, kad pirmosiomis naujos tvarkos dienomis neatidžius vairuotojus naujai apmokestintoje teritorijoje tik įspės. Detali atnaujinta informacija apie visas apmokestintas teritorijas, mokesčio tarifus, parkomatų išdėstymo vietas nuo pirmadienio, liepos 1 dienos, bus pateikiama toje pačioje interneto svetainėje.
Svarbi informacija nepaminėta – kitų miestų elektromobilių vairuotojai nebegaus Klaipėdoje ekologinės parkavimo lengvatos. Klaipėdiečiai, vairuojantys elektromobilius, gali parkuoti nemokamai Vilniuje, Kaune ir kitur, jei atvažiuoja su elektromobiliais, tuo tarpu Klaipėdos valdžia nusprendė neskatinti grynojo elektrinio transporto atvažiuojantiems pvz. pas gimines paviešėti iš kitų miestų. Prašymai išduoti elektromobilio pardavimo leidimą dabar atmetami, nurodant kad reikia būti registruotu Klaipėdoje. Manau tada ir Vilniaus, Kauno ir kitų miestų merai lengvatinėse parkavimo tvarkose turėtų nurodyti „visiems Lietuvos gyventojams, išskyrus Klaipėdos miesto gyventojus”. Tikrinti, ir jei prašantis yra klaipėdietis – elektromobilių parkavimo prašymus atmesti, nes būtent taip Klaipėdos valdžia atmetinėja Vilniaus, Kauno ir kitų miestų gyventojų prašymus. Esmė tapo ne ekologija, o dovanėlės savo rinkėjams. Nesąžiningas, siauras, „UAB požiūris” į miesto sprendimus ekologijos srityje yra akivaizdus. Net Neringos gyventojams nebesuteikiama, kurie tvarko reikalus Klaipėdoje. Kaip tik reiktų skatinti važiuoti į Klaipėdą tik elektriniu transportu, nežiūrint visų nepatogumų ir laiko gaišaties kraunant pakeliui. Tam ir kompensuojama nemokamu parkavimu, kad žmonės rinktųsi ekologišką elektrinį transportą. Tikimės ši diskriminacinė tvarka bus panaikinta, čia vertas atskiro straipsnio klausimas.
Kaip suprantu,miesto gyventojai(seiminkai), „dziaugiasi-neatsidziaugia tvarkomis” tarnu apetitu (plesk prisiplesta) !? Juk gera ant sirdie,s kai tave ,uz tavo pinigus,”darbo liaudziai pageidaujant”,bolsevikeliai sistematiskai „tratina”(auga gi tratintoju vaikai … ,(zonos pleciasi-brangzzzta)) !?